تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816472951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقاضا براي نفت خام اوپک افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۳۵ق.ظ)
تقاضا براي نفت خام اوپک افزايش مي‌يابد موج - تازه‌ترين برآورد آژانس بين‌المللي انرژي نشان مي‌دهد در پي قيمت‌هاي پايين نفت خام، توليد نفت کشورهاي غير عضو اوپک در سال ۲۰۱۶ به پايين‌ترين سطح در ۲ دهه اخير مي‌رسد و تقاضا براي نفت خام اوپک افزايش مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، آژانس بين‌المللي انرژي (آي.يي.اي) روز جمعه (۲۰ شهريور) اعلام کرد: قيمت‌هاي پايين نفت خام توليدکنندگان غير عضو اوپک ازجمله آمريکا را در سال ۲۰۱۶ مجبور به کاهش توليد نفت خود به پايين‌ترين سطح در ۲ دهه اخير مي‌کند و از مازاد عرضه موجود در بازارهاي جهاني مي‌کاهد.
آي.يي.اي، که در زمينه سياست‌هاي انرژي به بزرگ‌ترين اقتصادهاي دنيا مشاوره مي‌دهد، عنوان کرد که تقاضاي جهاني نفت خام امسال به مدد قيمت‌هاي پايين نفت به بالاترين سطح ميانگين پنج سال گذشته خود مي‌رسد.
آژانس همچنين چشم‌انداز خود درباره تقاضا براي نفت خام سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) را به شدت مورد بازنگري قرار داد.
گزارش آي.يي.اي يکي از مطلوب‌ترين برآوردها براي اوپک پس از نشست نوامبر پارسال اين سازمان به شمار مي‌رود که اعضا تصميم گرفتند سقف توليد روزانه ۳۰ ميليون بشکه خود را با وجود افت قيمت‌هاي نفت، تثبيت کنند؛ اعضاي اوپک در ۲ نشست اخير خود با هدف حفظ سهم خود در بازارهاي جهاني و از دور خارج کردن پروژه‌هاي گران‌قيمت برداشت نفت خام از پروژه‌هاي نامتعارف به‌ويژه شيل اويل آمريکا، تصميم گرفتند سقف توليد خود را ثابت نگه دارند.
آژانس در گزارش ماهانه خود عنوان کرد که در گزارش ماه سپتامبر موضوع اصلي کاهش عرضه نفت خام در سال ۲۰۱۶ است که بيشتر از سوي کشورهاي غير عضو اوپک خواهد بود.
بر پايه برآورد آيي.يي.اي، افت قيمت‌هاي جهاني نفت خام، کاهش توليد نفت از پروژه‌هاي گران‌قيمت از ايگل فورد در ايالت تگزاس آمريکا گرفته تا پروژه‌هايي در روسيه و درياي شمال را با کاهش توليد روبرو کرده است؛ انتظار مي‌رود توليد نفت خام کشورهاي غير عضو با ۵۰۰ هزار بشکه ماهش روبرو شود که بيشترين افت در ۲۴ سال گذشته خواهد بود.
افت توليد پيش‌بيني شده بيشترين مقدار از سال ۱۹۹۲ ميلادي به شمار مي‌آيد، در اين سال توليد نفت خام کشورهاي غير عضو اوپک نسبت به سال پيش از آن يک ميليون بشکه کاهش يافت که با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق نيز همزمان شده بود.
آيي.يي.اي پيش‌بيني کرد که توليد نفت خام سبک آمريکا، سال آينده با ۴۰۰ هزار بشکه افت روبرو مي‌شود، در حالي که توليد نفت خام ايالات‌متحده در سال ۲۰۱۴ با رشد بي‌سابقه يک ميليون و ۷۰۰ هزار بشکه‌اي روبرو شده بود.
بر پايه برآوردهاي آژانس، تقاضاي جهاني نفت خام امسال با يک ميليون و ۷۰۰ هزار بشکه رشد يعني بالاترين سطح ميانگين پنج سال گذشته خود روبرو خواهد بود، در حالي که رشد تقاضاي جهاني نفت خام در سال ۲۰۱۶ به يک ميليون و ۴۰۰ هزار بشکه خواهد رسيد، که نسبت به برآورد پيشين نيز ۲۰۰ هزار بشکه رشد نشان مي‌دهد.
مقدار رشد تقاضاي جهاني نفت خام در سال ۲۰۱۴ به پايين ميانگين ۵ ساله خود يعني روزانه ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسيده بود.
در نتيجه جهان به عرضه نفت خام بيشتري از سوي اوپک نياز خواهد داشت، برآوردهاي آژانس حاکي از آن است که اوپک بايد در سال ۲۰۱۶ براي برقراري تعادل در بازار نفت، روزانه ۳۱ ميليون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام به بازارهاي جهاني عرضه کند که اين مقدار روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به برآورد پيشين آي.يي.اي رشد نشان مي‌دهد.
اوپک در نيمه دوم سال آينده بايد روزانه ۳۲ ميليون بشکه نفت روانه بازارهاي جهاني کند، براي نخستين بار به رقمي بيشتر از توليد کنوني اوپک براي به تعادل رساندن بازار نياز است.
اوپک در طول سال گذشته و در رأس آن‌ها عربستان بيشتر از نياز بازار نفت عرضه کرده‌اند و اين شرايط سبب مازاد عرضه نفت در بازارهاي جهاني و تحت فشار قرار گرفتن قيمت‌هاي جهاني نفت خام شده است.
تحولات پيش‌بيني شده از سوي آي.يي.اي سبب بازگشت تعادل به بازار مي‌شود و قيمت‌هاي جهاني نفت خام را بهبود مي‌بخشد، قيمت‌هاي جهاني نفت خام در ماه اوت در پي رشد مازاد عرضه نفت در بازارهاي جهاني و نگراني‌ها درباره اوضاع اقتصادي چين، به پايين‌ترين سطح خود در ۶.۵ سال گذشته رسيد.
آي.يي.اي پيش‌بيني کرد که سلامت اقتصادي چين بزرگ‌ترين ريسک موجود بر سر چشم‌انداز اين نهاد به شمار مي‌رود، اما؛ تقاضاي چين براي فرآورده‌هاي نفتي همچنان در سطح قابل‌توجهي باقي‌مانده است، در نيمه نخست سال ۲۰۱۵ نرخ رشد تقاضاي سوخت بزرگ‌ترين کشور مصرف‌کننده انرژي دنيا بيش از پنج درصد بود.
آژانس اعلام کرد که انتظار مي‌رود چين، دومين مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، با وجود افت ارزش شاخص سهام در بازار بورس اين کشور، افت ارزش ارز يوان و يکنواختي اخبار منفي اقتصادي، خريد نفت خام خود را در سطوح بالا حفظ مي‌کند.
آي.يي.اي پيش‌بيني مي‌کند که واردات نفت خام خود را با هدف پر کردن ذخيره‌سازي‌هاي راهبردي خود افزايش مي‌دهد.
برآوردهاي آژانس حاکي از آن است که رشد تقاضا براي فرآورده‌هاي نفتي در چين در سال ۲۰۱۶ بيش از سه درصد خواهد بود.
پيش از به تعادل رسيدن بازار نفت در نيمه نخست سال ۲۰۱۶، ذخيره‌سازي‌هاي تجاري نفت خام جهان که هم اکنون در بالاترين سطح خود است، همچنان با افزايش روبرو خواهد بود و فشار بيشتري بر قيمت‌هاي جهاني نفت خام وارد مي‌کند.
زماني که بازار نفت شروع به تعادل مي‌کند، بازگشت محموله‌هاي جديد نفت خام ايران به بازارهاي جهاني و پيش از آغاز سال ۲۰۱۶ ميلادي، ورود محموله‌هاي ذخيره شده اين کشور روي آب مي‌تواند حتي پيش از آغاز افزايش عرضه نفت تهران، بازارهاي جهاني را تحت تأثير قرار دهد.
برآوردها نشان مي‌دهد که ايران ۴۴ ميليون بشکه ذخيره‌سازي نفتي روي آب دارد که ۶۰ درصد آن ميعانات گازي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن