تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذخيره سازي‌هاي تجاري نفت خام آمريکا افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۶ق.ظ)
ذخيره سازي‌هاي تجاري نفت خام آمريکا افزايش يافت موج - ذخيره سازي‌هاي تجاري و راهبردي نفت خام آمريکا هفته گذشته در پي کاهش توليد پالايشگاه‌ها و رشد واردات نفت خام آمريکا به طور غيرمنتظره‌اي افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، داده‌هاي اداره اطلاعات انرژي آمريکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان مي‌دهد که سطح ذخيره سازي‌هاي تجاري و راهبردي نفت خام در پي کاهش توليد پالايشگاه‌هاي آمريکا براي چهارمين هفته پياپي، با افزايش روبرو بوده است، در حالي که در هفته منتهي به ۲۸ اوت (جمعه، ششم شهريور) ذخيره سازي‌هاي بنزين با کاهش و فرآورده‌هاي تقطيري آمريکا با افزايش همراه بوده است.
بر اساس گزارش هفتگي اداره اطلاعات انرژي آمريکا درباره سطح ذخيره سازي‌هاي تجاري و راهبردي نفت و فرآورده‌هاي نفتي ايالات‌متحده که به طور منظم چهارشنبه هر هفته منتشر مي‌شود، ذخيره سازي‌هاي تجاري نفت خام آمريکا ۴ميليون و ۷۰۰ هزار بشکه افزايش يافت که بزرگ‌ترين افزايش هفتگي از آوريل به شمار مي‌آيد، در حالي که اين مقدار نسبت به رقم پيش‌بيني شده از سوي تحليل گران ثابت ماند.
بر اساس اين گزارش، مجموع ذخيره سازي‌هاي تجاري نفت خام آمريکا به ۴۵۵ ميليون و ۴۰۰ هزار بشکه رسيد.
واردات نفت خام آمريکا هفته گذشته با افزايش روزانه ۶۵۶ هزار بشکه به ۷ ميليون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسيد.
اداره اطلاعات انرژي آمريکا اعلام کرد: سطح ذخيره سازي‌هاي راهبردي نفت خام آمريکا (Crude Stocks) در پايانه کوشينگ اکلاهاما با ۳۸۸ هزار بشکه کاهش به ۵۷ ميليون و ۳۰۰ هزار بشکه رسيد.
تحليل گران بر اين باورند که ذخيره سازي‌هاي راهبردي نفت خام در پايانه کوشينگ اکلاهاما در فصل پاييز افزايش مي‌يابد، در حالي که پالايشگران فعاليت خود را براي عمليات تعمير و نگهداري تعطيل مي‌کنند و انتظار مي‌رود سطح ذخيره سازي‌هاي راهبردي از رکورد ثبت شده در فصل بهار يعني رقم ۶۲ ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه فراتر رود.
اسکات شلتون، تحليل گر حوزه کالا در موسسه آيکاپ واقع در دوره‌ام ايالت کاروليناي شمالي، در اين باره گفت: در حالي که در اين زمان از سال سطح ذخيره سازي‌هاي نفت خام افزايش مي‌يابد، چهار ميليون بشکه‌اي که به سطح ذخيره سازي‌هاي راهبردي اضافه مي‌شود، رقم بالايي است و بيشتر از حد نرمال خواهد بود.
پس از انتشار اين گزارش هفتگي، قيمت نفت خام آمريکا در معاملات آتي بازار بورس نيويورک (نايمکس) با کاهش روبرو شد و قيمت نفت خام برنت نيز پس از انتشار گزارش، روند کاهشي در پيش گرفت.
بر اساس اين گزارش، توليد فرآورده‌هاي نفتي در پالايشگاه‌هاي نفت آمريکا هفته گذشته روزانه ۲۶۹ هزار بشکه افزايش يافت و به ۱۶ ميليون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسيد، نرخ بهره‌گيري از ظرفيت پالايشي پالايشگاه‌هاي نفت خام آمريکا، ۱.۷ درصد افزايش داشت و به ۹۲.۸ درصد رسيد.
به دنبال تعطيلي غيرمنتظره برخي پالايشگاه‌ها، توليد پالايشگاه‌هاي آمريکا براي چهارمين هفته پياپي با کاهش روبرو بود، در حالي که در اواخر ماه ژوييه اين رقم به رکورد ۱۷ ميليون بشکه در روز رسيده بود.
ذخيره سازي‌هاي راهبردي بنزين (Gasoline Stocks) آمريکا ۲۷۱ هزار بشکه کاهش يافت، در حالي که برآورد رويترز افت يک‌ميليون و ۳۰۰ هزار بشکه‌اي را پيش‌بيني کرده بود.
عرضه بنزين به بازار، اغلب در پي رشد تقاضا، از هفته گذشته روزانه با ۲۵۰ هزار بشکه رشد همراه بوده است، در حالي که هفته پيش از آن با افت روبرو شده بود.
آمارهاي اداره اطلاعات انرژي آمريکا نشان مي‌دهد که ذخيره سازي‌هاي راهبردي فرآورده‌هاي تقطيري آمريکا که شامل گازوييل و نفت کوره مي‌شود، ۱۱۵ هزار بشکه افزايش يافت، در حالي که تحليل گران افزايش ۹۲۰ هزار بشکه‌اي را پيش‌بيني کرده بودند.
جان کيلداف، يک تحليل گر در موسسه اگين کپيتال مستقر در نيويورک، در اين باره گفت: اين گزارش که قيمت‌هاي جهاني نفت خام را با کاهش روبرو کرد، تا حدودي سبب بهبود قيمت فرآورده‌هاي نفتي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن