تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805327415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عذاب وجدان کانادایی برای پناهجویان سوری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عذاب وجدان کانادایی برای پناهجویان سوری
بنیادهای اقتصادی و مالی کانادا پس از مرگ تاثر برانگیز خانواده "آیلان (آلان) کردی" خانواده کودک 3 ساله اهل کوبانی در ساحل شهر بدروم ترکیه ، برای جمع آوری کمک های مالی به پناهجویان سوری بسیج شده اند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه کانادایی " گلوب اند میل" بانک ها و موسسات بزرگ کانادایی از زمان مرگ آلان کردی بیش از 1 میلیون دلار برای کمک به پناهجویان سوریه ای جمع آوری کرده اند.


خانواده آیلان کردی از دولت کانادا درخواست پناهندگی کرده بودند اما این کشور در ژوئن سال جاری این درخواست را رد کرده بود. " تیما کردی" عمه آلان از 20 سال  پیش در ونکوور کانادا اقامت دارد.

پس از مرگ آیلان دولت کانادا اعلام کرد به عبدالله کردی پدر داغدیده آیلان پناهندگی می دهد اما پدر آیلان اعلام کرد دیگر نمی خواهد به کانادا برود.

از زمان مرگ آیلان کردی فشار زیادی روی دولت کانادا و سیاست های مهاجرتی دولت راستگرای این کشور در جذب پناهجویان جنگی خاورمیانه وارد آمده است و افکار عمومی این کشور به خاطر این مساله که درخواست مهاجرت خانواده کردی توسط وزارت مهاجرت کانادا رد شده بود، ناراحت اند.

"کریس الکساندر "وزیر مهاجرت کانادا پس از ماجرای مرگ آیلان کردی به طور موقت از کار تعلیق شده است تا دلیل رد درخواست پناهندگی خانواده کردی بررسی شود.

بانک های بزرگ کانادا از جمله " تورنتو دومینیون بانک "، "رویال بانک آو کانادا"، "بانک آو نوا اسکوتیا"، " کانداین ایمپریال بانک آو کامرس " و " بانک آو مونتریال" روی هم رفته بیش از 1 میلیون دلار کمک در اختیار صلیب سرخ قرار داده اند.

از سوی دیگر شرکت های " ایر کانادا" ، "سودکسو"و "مک کارتی" نیز مبالغی را به منظور اسکان دادن و کمک کردن به خانواده های پناهجوی سوری که از این پس به این کشور مهاجرت خواهند کرد اختصاص داده اند.

پریسیل لبلانک" مدیرشرکت " ایر کانادا" درباره کمک شرکت متبوعش به پناهجویان کانادایی گفت:" ما معتقدیم دولت کانادا باید برای کمک به پناهجویان درهای خود را به روی آنها بگشاید. ما خودمان کشوری هستیم که بنایمان روی مهاجرت بوده است و باید عاطفه و محبت خودمان را به پناهجویان نشان دهیم."

بر اساس محاسبات دولت کانادا هر خانواده 4 نفره پناهجو به طور میانگین هزینه ای سالانه 27 هزار دلار برای دولت این کشور در بر خواهد داشت.

دولت محافظه کار استفن هارپر نخست وزیر کانادا تحت فشار قرار دارد نا درصدی از پناهجویان سوری را بپذیرد و مقاومت در برابر این انتظار پس از مرگ تاثر برانگیز آیلان برای دولت اوتاوا سخت شده است.

"مایکل بّچ" مدیر یک موسسه خیریه در کانادا می گوید مردم کانادا بر خلاف میل شان به دلیل مشکلات مالی نخواهند توانست پذیرای پناهجویان سوری شوند چون هزینه اقامت هزاران پناهجو بسیار بالاست. او می افزاید مساله مالی مهم ترین مانع در این زمینه است.

بر اساس آمارها دولت کانادا تا ماه آگوست سال جاری میلادی (یک ماه پیش) تنها اندکی بیش از هزار پناهجوی سوری را پذیرفته است.

دولت استفن هارپر نخست وزیر کانادا در پذیرش اولویت های مهاجرت از کشورهای جنگ زده خاورمیانه بیشتر در تلاش است اقلیت های مذهبی غیر مسلمان را بپذیرد.

نخست وزیر کانادا پس از انتشار تصویر آیلان کردی در نطقی اعلام کرد کشورش آماده است تعداد بیشتری از پناهجویان جنگی را از خاورمیانه بپذیرد.




منبع: عصر ایران


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن