تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803369271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدرعاملی: چشم انداز قطعی، شفاف و روشن برای سینمای ایران نداریم / نبوی: نگاه استراتژیک در حوزه فرهنگ و هنر نداشته ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صدرعاملی: چشم انداز قطعی، شفاف و روشن برای سینمای ایران نداریم / نبوی: نگاه استراتژیک در حوزه فرهنگ و هنر نداشته ایم
وضعیت سینمای امروز ایران امشب 19 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور کارگردان و منتقد سینما مورد بررسی قرار گرفت. شد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، رسول صدرعاملی کارگردان سینما و اکبر نبوی منتقد سینما امشب 19 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی وضعیت سینمای امروز ایران پرداختند.
 
** چشم انداز قطعی، شفاف و روشنی برای سینمای ایران مشخص نیست
صدرعاملی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون این موضوع که آیا چشم انداز روشنی برای سینما مشخص شده است گفت: هیچ وقت نتوانستیم چشم انداز قطعی، شفاف و روشنی برای سینمای ایران مشخص کنیم.
 
کارگردان سینما با اشاره به اینکه چالش های یکی دو سال گذشته همانند ده بیست سی سال گذشته است ادامه داد: متاسفانه همیشه هدف ها متغییر بوده است.  
 
وی با بیان اینکه در تمام دوره ها همه معاونت های امور سینمایی به محض قبول مسئولیت احساس همدلی و همراهی با سینماگران می کنند افزود: متاسفانه همیشه دچار مشکلات به روزی هستیم.
 
صدرعاملی با اشاره به اینکه باید در چارچوب اصول سینما را آزادتر می گذاشتیم تا فرصت بالندگی و پویایی پیدا شود گفت: وقتی فیلمی ساخته می شود پاسخگوی مجلس، قوه قضاییه، سپاه پاسداران و حوزه هنری تبلیغات اسلامی هستیم.  
**به حوزه فرهنگ و هنر نگاه استراتژیکی نداشتیم
اکبر نبوی منتقد سینما در ادامه با اشاره به اینکه نگاه استراتژیک در حوزه فرهنگ و هنر نداشته ایم گفت: البته نگاه ها تاکتیکی بوده است و این مسئله سبب رشد سینما شده است.
 
منتقد سینما با بیان اینکه پس از انقلاب از تعریف مجددی با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی انجام شد اظهار داشت: این مسئله نقطه استراتژیک سینماست.
 
** حوزه فرهنگ و هنر آرمان گرایانه به سینما نگریسته ایم
وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و هنر آرمان گرایانه به سینما نگریسته ایم افزود: این در حالی است که متوجه واقعیت های جامعه نشدیه ایم.  
 
نبوی با تاکید براینکه مطالباتمان متناسب با واقعیت ها از سینما نیست عنوان کرد: همه از سینما مطالباتی دارند که ما باید پاسخگو باشیم.
 
منتقد سینما با بیان اینکه از نظر تعداد سالن های نمایش به شدت در فقر هستیم افزود: پلاتو به معنای درست کلمه نداریم.  
 
نبوی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: خود ممیزی در کنار مجموعه عوامل دیگر باعث شده تا ما به آنچه می خواهیم نرسیم.  
 
در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب صدرعاملی درباره اینکه سینمای ما تا چه اندازه به سمت یک سینمای متعهد رفته است اظهار داشت: در خیلی از مقاطع از جمله دفاع مقدس سینما توانسته حق مطلب را تا آنجا که به او فرصت داده شده ادا کند.
 
وی با بیان اینک ساختار سینما باید به گونه ای ریخته شود که وابسته به دولت نباشند گفت: نگاه سینما باید به مردم و گیشه ها باشد نه به دولت اما علی رغم این موضوع فیلم ساز ما در مقاطع مختلف توانسته شاهکارهای درخشانی بسازد اما این که چرا این موضوع به یک جریان تبدیل نمی شود و این که چه شده است که در 10 سال گذشته مخاطبان ما ریزش پیدا کرده و به جایی رسیدیم که به چه کنم چه کنم افتاده ایم را باید مورد بررسی قرار داد.  
 
نبوی منتقد سینما نیز با بیان اینکه اگر تعهد سینما رادر مقایسه با سایر نهادهای اجتماعی بخواهیم بررسی کنیم باید عنوان کنم که سینما یکی از متعهدترین نهادهای اجتماعی است اما اگر بخواهیم نسبت به جایگاه، کارکرد و نقش آفرینی سینما حرف بزنیم ضعف های جدی در این حوزه وجود دارد
 
** ریزش مخاطب در سینمای ایران از سال 71 شروع شد.
 
نبوی با بیان اینکه ریزش مخاطب در سینمای ایران از سال 71 شروع شده گفت: سال 75 حدود 53 میلیون بلیط سینما پاره شده که این رقم در سال 81 به 17 میلیون و در سال 83 به 13 میلیون رسیده است.
 
صدرعاملی درباره علت این ریزش اظهار داشت: به نظر می رسد که هیچ گاه دولت ها سینما برایشان جدی نبوده ضمن این که سینمای ایران یک نهاد وابسته به دولت است.
 
وی هم چنین درباره اینکه در حال حاضر این سینماست که فرهنگ جامعه را تعالی می دهد یا این جامعه است که سینما را تحت تاثیر قرار می دهد نیز اظهار داشت: امیدوارم این اتفاق بیفتد که شور و شوق مردم در خلاقیت فیلم ساز موثر باشد و فیلم سازهای ما از مردم انرژی بگیرند.
 
نبوی نیز درباره همین سوال که آیا اعتقاد دارید که سینما فرهنگ سازی می کند یا خیر گفت: در کشور ما همیشه مردم جلوتر از همه نهادها بودند و به اعتقاد بنده در خیلی از مقاطع مردم در سینما بودند که البته میزان این تاثیرگذاری در شرایط مختلف شدت و ضعف دارد.
 
 
**معضل افراطی گری و شبهه روحانیت در سینمای ایران
صدرعاملی در پاره ای دیگر از اظهارات خود به یکی دیگر از مشکلات سینمای ایران اشاره کرد و گفت: در طول این ادوار ما هیچ گاه مشکلی با روحانیت نداشتیم اما مشکل ما افراطی گری و شبهه روحانیت است که این موضوع نیز اخیرا سبب شد تا فیلم رستاخیز از پرده اکران پایین کشیده شود.
 
نبوی در پایان این برنامه نیز گفت: حلقه مفقوده جدی در سینما داریم که این حلقه مفقوده عبارت است از اینکه حقوق و تکالیف در این حوزه مشخص نیست.   
انتهای پیام/





اشتراک گذاری







۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن