تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819720312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجام ترکمانچاي دوم نشود/ با وجود رهبري، در ايران هيچ بن بستي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۶ق.ظ)
رضايي: برجام ترکمانچاي دوم نشود/ با وجود رهبري، در ايران هيچ بن بستي نداريم موج-دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که ما بايد کاري کنيم تا 20 ـ 30 سال آينده نگويند دوباره قطعنامه ترکمانچاي نوشته شد، افزود: اصلاً ما در جمهوري اسلامي ايران با وجود رهبري هيچ نوع بن بستي نداريم.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که چرا اين قدر درباره بررسي برجام در مجلس شوراي اسلامي، حساسيت وجود دارد، گفت: اين بررسي‌ها دو گونه است برخي که مخالف بررسي برجام در مجلسند نگرانند اگر مجلس برجام را تصويب کرد اين يک حکم قانوني شود و دست و پاي دولت در آينده بسته شود.
رضايي ادامه داد: گروهي ديگر هستند که نمي‌خواهند مجلس به برجام ورود کند تا محدوديت‌ها و يا شرايطي براي اجرا شدن برجام نوشته نشود.
وي گفت: گروه دوم از نظر من مشکوکند، اما گروه اول افرادي دلسوز هستند.
رضايي تصريح کرد: گروه دوم بدون استدلال و منطق مانع بررسي برجام در مجلس مي‌شوند و شايد قصدشان اين باشد که آمريکايي‌ها به هر شکل بخواهند برجام را اجرا کنند و ما موجب محدوديت اين موضوع نشويم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بر اساس اصل 77 قانون اساسي هر نوع توافق بين المللي بايد در مجلس بررسي شود و قرار نيست اين توافق‌ها امضا شود؛ چرا که هر نوع توافقي که بخواهد در ايران عملياتي شود و براي ايران ايجاد تعهد کند امضا شده و يا نشده باشد بايد در مجلس طرح شود.
وي گفت: اگر عده اي که مخالف طرح برجام در مجلس هستند معتقدند که اين برجام هيچ تعهدي براي ايران درست نمي‌کند پس برجام هيچ خاصيتي ندارد اما اگر معتقدند تعهدي ايجاد مي‌کند پس بگذارند طبق قانون اساسي عمل شود.
وي گفت: شوراي عالي امنيت ملي برجام را تصويب مي‌کند و يا شرايطي خدمت رهبر معظم انقلاب پيشنهاد مي‌شود؛ اين‌ها رکن و رکن‌هاي خوبي است حال اگر مجلس هم وارد عمل شود حسن اين کار اين است که برجام از درون مجلس و شوراي عالي امنيت ملي بيرون مي‌آيد و به قول معروف دو قبضه مي‌شود.
رضايي افزود: ما بايد کاري کنيم تا 20 ـ 30 سال آينده نگويند دوباره قطعنامه ترکمانچاي نوشته شد و همچنين نگويند چيزي به دولت ايران تحميل شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: وقتي مراحل قانوني طي شود هم براي آينده تاريخ خوب است و هم براي اجرايي شدن.
رضايي افزود: البته لزومي ندارد مجلس عين آن را تصويب کند و مي‌تواند آن را که تصويب کرد شرايطي را بگذارد و الزاماتي هم وارد کند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: وقتي سرمايه گذاران داخلي از رکود، مشکلات بانکي و محيط نامناسب کسب و کار مي‌نالند هيچ سرمايه گذار خارجي وارد ايران نخواهد شد.
رضايي در پاسخ به اين سؤال که اگر نظر مجلس و شوراي عالي امنيت ملي درباره برجام متفاوت بود چه بايد کرد، گفت: در قانون اساسي همه راه‌هاي بن بست، بسته شده است يعني هيچ راه بن بستي در جمهوري اسلامي پيش نمي‌آيد.
وي افزود: مثلاً در چنين شرايطي اگر مساله اي معضل شود رهبري مي‌تواند آن را حل کند و اگر مساله اي نياز به مصلحتي داشته باشد رهبري مي‌تواند آن را در ارجاع به مجمع تشخيص مصلحت نظام حل کند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اصلاً ما در جمهوري اسلامي ايران با وجود رهبري هيچ نوع بن بستي نداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن