تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغ سبز مجلس براي جداسازي وزارت صنعت از تجارت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۸ق.ظ)
چراغ سبز مجلس براي جداسازي وزارت صنعت از تجارت موج - ساير رسانه ها؛ برخي از نمايندگان مجلس موافقت خود را نسبت به جداسازي وزارت صنعت از تجارت بيان کردند.
اقتصادنيوز نوشت:
مقام معظم رهبري اخيرا در جلسه‌اي با اعضاي هيأت دولت در بخش‌هايي از سخنانشان فرمودند: چهار وزارتخانه را دادند دست آقاي نعمت‌زاده و يکي از کارهاي عجيب و غريبي که براي بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا اين کار انجام گرفت، همراه کردن وزرات بازرگاني با وزرات صنايع و معادن بود؛ يعني واقعاً هنوز هم براي من حل‌ نشده است.
پس از اين سخنان بود که سخنگوي دولت در نشست خبري سه‌شنبه اخير با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آن زماني هم که تصميم گرفتند چند وزارتخانه را ادغام و وزارت صمت را ايجاد کنند برخي کارشناسان معتقد بودند انجام اين کار درست نيست.
وي ادامه داد: سخنان اخير رهبر انقلاب فرصتي را به وجود آورد که ما بتوانيم به اين موضوع ورود کنيم البته نيازمند مجوزهاي قانوني هستيم و هر زماني که اين مجوزها اخذ شد اطلاع رساني خواهيم کرد.
پيش از سخنان نوبخت، يک مقام آگاه خبر داده بود موضوع جدا شدن وزارت صنعت و بازرگاني توسط اعضاي دولت در حال پيگيري است و تعدادي از نمايندگان مجلس نيز موافق و پيگير اين مسأله هستند.
در اين ميان که زمزمه جداسازي وزارت صنعت از تجارت شنيده مي‌شود. برخي از نمايندگان مجلس نسبت به جداسازي اين دو وزارت‌خانه اظهار نظر کردند.
بهروز نعمتي، عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس، در اين باره گفت: بعضي از ادغام‌هايي که در اين دو وزارت‌خانه صورت گرفته اشتباه بوده و شکي در آن نيست اما با توجه به اينکه کم شدن وزارت‌خانه‌ها جزء قانون و برنامه دولت به حساب مي‌آيد و جزء قوانين بالا دستي محسوب مي‌شود کار واقعا سختي است.
عضو کميسيون صنايع و معادن اظهار کرد: من موافق جداسازي هستم اما به شرطي که بحث قانون و برنامه آن به درستي انجام شود، شايد اين موضوع در خود دولت حل شود بهتر باشد به اين دليل که خود آقاي وزير اگر يک معاونت مستقل بازرگاني چه در داخل و خارج داشته باشد و در استانها دو اداره کل تشکيل دهد معقول‌تر خواهد بود.
همچنين محسن بيگلري، ديگر عضو کميسيون صنايع و معادن، در اين باره گفت: من 100 درصد موافق اين جداسازي هستم، متاسفانه وضعيت بسيار بدي که نسبت به اين موضوع داريم اين است که وزارت صنعت و معدن و تجارت وزارت‌خانه بسيار بزرگي است.
وي ادامه داد: اين دو وزارت‌خانه را در دولت قبلي با هم ادغام کردند اما در حال حاضر کار اين وزارت‌خانه به خوبي پيش نمي‌رود. جداسازي وزارت صنعت، معدن و تجارت مي‌تواند يکي از طرح‌هاي بسيار مفيد اين دولت شود.
بيگلري خاطر نشان کرد: به عقيده من علاوه بر وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت، وزارت‌خانه راه و شهرسازي هم بايد از هم جدا شود و بايد هرچه سريعتر اين جداسازي صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن