تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجام روزنه هایی برای نفوذ آمریکا به ایران دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برجام روزنه هایی برای نفوذ آمریکا به ایران دارد


احمد توکلی درباره احتمال نفوذ آمریکا به ایران از طریق برجام گفت: رابطه با آمریکا نه مثل نماز است که واجب باشد نه مثل شراب است که حرام باشد، همه چیز به منافع ملی ما بستگی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با مردم ، ایشان از کسانی که شیطان بزرگ را فرشته جلوه می دهند انتقاد کردند. از این رو در برنامه تیتر امشب رابطه ایران و آمریکا و راه های نفوذ شیطان بزرگ در ایران بررسی شد .

در ابتدای این برنامه احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی، این سوال را مطرح کرد که چرا باید پذیرفت آمریکائی ها شهروند درجه یک هستند و ما شهروند درجه دو؟ آنها رئیس هستند و ما مرئوس؟ آنها ارباب هستند و ما رعیت؟ پس چون آمریکائی ها سلطه طلب هستند مردم ما هم شعارهای مرگ بر آمریکا سر می دهند که این هیچ ارتباطی با مردم آمریکا ندارد.

توکلی با اشاره به اینکه وزیر دفاع دولت ریگان گفته بود ریشه مردم ایران را باید خشکاند، این اظهارات را نامناسب تر از شعارهای مرگ بر آمریکای مردم ایران دانست و گفت: هر زمانی که آمریکا از عرش به فرش آمد و سیاست احترام متقابل را در پیش گرفت، می توان درباره رابطه با این کشور فکر کرد.
 
توکلی
  این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره دلار آمریکا توضیح داد و تصریح کرد: دلار در دنیا پول غالب است و آمریکا برای حفظ این غلبه، آدم کشی ، لشکرکشی و جنگ می کند اما وقتی پولی ، در دنیا رایج و از مرزهای ملی خارج می شود ، این پول فراتر از مصرف ملی عمل می کند.

توکلی ادامه داد: چندین دهه است که آمریکا تراز تجاری منفی دارد یعنی بدهکارترین کشور دنیاست که نشان می دهد ملت آمریکا بیش از آنچه که تولید می کنند، مصرف می کنند و برای این مصرف باید کالاهای کشورهای دیگر را صرف کنند که به این ترتیب بی عدالتی در جهان رشد می کند .

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مقابله با نفوذ آمریکا در ایران گفت: در همه جای دنیا و از جمله کشور ما افرادی با ویژگی هایی همچون مناعت طبع، عزت نفس، فرومایگی و سرسپردگی وجود دارند و از آنجا که آمریکا کشور زر و زور و تزویر است ممکن است با استفاده از افراد فرومایه و سرسپرده، بسته های تحلیلی نفوذ را به جامعه تزریق کند.

وی برجام را مقدمه نفوذ آمریکا به کشور دانست و تصریح کرد: من در برجام روزنه هایی برای نفوذ آمریکا به کشور می بینم زیرا احکامی در برجام هست که به آمریکا این امکان را می دهد که برای تسلیم شدن به ما فشار بیاورد همچون بازرسی از مراکز نظامی و تعلیق تحریم ها نه لغو تحریم ها.

در ادامه این گفتگو امیر محبیان تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شیطان بزرگ گفت: ابتدا باید مفهوم شیطان را اصطلاح شناسی دینی کرد . شیطان در مسیر تکامل بشر مانع ایجاد می کند پس اگر این ترمینولوژی را در زندگی روزمره خود برگردانیم می بینیم که هر عاملی که در مسیر تکامل و رشد بشری سنگ اندازی کند شیطان است .

محبیان با تاکید بر اینکه هر عاملی که در مسیر قرار می گیرد یا راه حل است یا مشکل اظهار داشت: تاریخ کشور ما نشان می دهد که آمریکا هیچ گاه به عنوان راه حل برای کشورمان عمل نکرده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به شکل های مختلف سعی کرده انقلاب را از مسیر خود خارج کند.
   
امیر
  این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این پرسش که برخی از کشورها با کمک آمریکا توانسته اند به رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یابند گفت: البته رشد کرده اند اما دیگر کشورهای آزادی نیستند و وابسته آمریکا هستند .

محبیان بدترین نوع وابستگی و وادادگی به موی زرد و چشم آبی آمریکائی ها را مربوط به دوران شاه دانست و تصریح کرد: وضع کشورما در آن زمان چگونه بود؟ شاید مردم فراموش کرده باشند اما مردم در روستاها در اوج فقر و از همه امکانات محروم بودند . ما انقلاب کردیم و این همه هزینه داده ایم برای اینکه به آمریکا "نه " بگوئیم .

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بازشناسی شعار مرگ بر آمریکا افزود: ما با مردم آمریکا هیچ مشکلی نداریم، با تک تک سیاستمداران آمریکا هم مشکلی نداریم ، اساس مشکل ما با سیستم سرمایه داری خشن آمریکاست که بیشتر از آنکه دغدغه مردم خودش را داشته باشد ، سودای حفظ منافع اسرائیل را دارد.

محبیان درباره نفوذ آمریکا در ایران با تاکید بر اینکه آمریکا ادعای قدرت دارد اما ایران قوی تر از گذشته است تصریح کرد: ما و آمریکائی ها پلی ساخته ایم برای اینکه ما به آرمان های خود زودتر برسیم اما اینکه آمریکائی ها از این پل رد نشوند به هوشمندی ما بستگی دارد.

وی در پایان درباره جوانان انقلابی و حزب اللهی که به زعم برخی از افراد افراطی هستند اظهار داشت: نمی توان گفت هر کس آرمان گراتر است افراطی است . آرمان گرایان روح جوامع هستند پس نیروهای انقلابی که چارچوب قوانین را پذیرفته اند و بر اساس مکانیزم های نظام حرکت می کنند آرمان گرا هستند نه افراطی .


 


 


چهار شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن