تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802952623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت صالحي با ارائه توافق محرمانه ايران با آژانس به كميسيون برجام


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: موافقت صالحي با ارائه توافق محرمانه ايران با آژانس به كميسيون برجام
سخنگوي كميسيون ويژه برجام از درخواست رسمي اعضاي كميسيون از علي‌اكبر صالحي براي ارائه توافق محرمانه ايران و آژانس به كميسيون برجام و موافقت رئيس سازمان انرژي اتمي با اين موضوع خبر داد.
سخنگوي كميسيون ويژه برجام از درخواست رسمي اعضاي كميسيون از علي‌اكبر صالحي براي ارائه توافق محرمانه ايران و آژانس به كميسيون برجام و موافقت رئيس سازمان انرژي اتمي با اين موضوع خبر داد.
سيدحسين نقوي‌حسيني سخنگوي كميسيون ويژه بررسي متن جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي ايران با 5+1 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم از درخواست اعضاي اين كميسيون از علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي براي ارائه توافق محرمانه ايران با آژانس به كميسيون برجام خبر داد و اظهار داشت: خود آقاي صالحي در جلسه كميسيون برجام عنوان كردند سندي در ارتباط با همكاري ايران با آژانس وجود دارد كه لازم است كميسيون ويژه از محتواي آن سند هم مطلع باشد تا بتوانند پيرامون روابط ايران و آژانس قضاوت بهتري كنند. وي بر همين اساس اضافه كرد: كميسيون نيز به همين دليل از آقاي صالحي درخواست كرد كه اگر چنين سندي وجود دارد، اين سند را در اختيار كميسيون بگذارد. سخنگوي كميسيون ويژه بررسي برجام تصريح كرد: آقاي صالحي نيز در همان جلسه موافقت شفاهي خود را اعلام كرد و گفت «اين سند را در اختيار كميسيون برجام خواهم گذاشت» لذا درخواست رسمي از وي صورت گرفت تا اين سند را در اختيار كميسيون بگذارد.
   منظور از توافق محرمانه ايران با آژانس برنامه بلندمدت 15 ساله است
همچنين در همين ارتباط ابراهيم كارخانه‌اي، عضو كميسيون ويژه برجام مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: آقاي صالحي گفتند يك برنامه بلندمدت 15 ساله‌ وجود دارد كه بعد از چند سال مي‌توانيم به مقدار نياز توليد داشته باشيم. نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: در نشست روز گذشته مطرح شد كه برنامه بلندمدت در ماده 63 اشاره شده است و تمامي كشورها همراه ارائه پروتكل به آژانس بايد يك برنامه 10 ساله نيز ارائه دهند كه ايران به ‌جاي آن مي‌خواهد طي 15 سال برنامه خود را ارائه كند. كارخانه‌اي با بيان اينكه ارائه برنامه بلندمدت در برجام وجود دارد، متذكر شد: اين برنامه بلندمدت ارائه شده در چارچوب برجام است و نمي‌تواند مفاد صريح برجام را لغو كند. تمام محدوديت‌هاي زماني ايجاد شده در برجام حاكم بر برنامه بلندمدتي است كه ايران ارائه خواهد داد. اين عضو كميسيون ويژه برجام مجلس تأكيد كرد كه البته آقاي صالحي عنوان كرد كه آن برنامه محرمانه‌ است و هر كشوري برنامه غني‌سازي خود را اعلام نمي‌كند. وي در خصوص به‌كار بردن كلمه محرمانه در سخنان روز گذشته كميسيون، متذكر شد: منظور از كلمه محرمانه اين است كه خود ايران اين برنامه بلند مدت را تهيه كرده است و هر كشور ديگري نيز برنامه بلندمدت خود را تهيه كرده و در اختيار آژانس قرار مي‌دهد.
كارخانه‌اي به مشكلات به‌وجود آمده در اين ميان اشاره كرد و ادامه داد: مسئله‌اي كه در اين بين ايجاد مشكل كرده اين است كه ارائه برنامه بلندمدت طبق آيين‌نامه، 10 ساله است ولي بنا بر اين شده است كه ايران آن را ظرف مدت 15 سال ارائه دهد و آقاي صالحي بايد پاسخ روشني در اين خصوص ارائه دهد. وي با انتقاد از استثنا قائل شدن ايران در اين مسئله، عنوان كرد: اين مسئله حكايت از اين دارد كه امكان غني‌سازي در مدت 15 سال به هيچ عنوان در كشور وجود ندارد. اين مدت يك عمر مديريتي و نسل بوده كه زمان كمي نيست و اگر يك وقفه 15 ساله بخواهد در مسئله غني‌سازي اتفاق بيفتد، قابل جبران نيست. عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي مطرح كرد: با توجه به سرعت شتابنده علمي در جهان كه هر پنج سال دهنده‌هاي آن دو برابر مي‌شود زمان كمي نيست كه بر روند سرنوشت علمي كشور تأثيرگذار نباشد. هرچند برنامه مدتي كه ايران به آژانس ارائه مي‌دهد نظر ايران است و مفاد برجام حاكم بر آن برنامه است و نمي‌تواند مفاد صريح برجام را تغيير دهد.
وي تأكيد كرد: در پايان همان ماده 63 عنوان شده كه اين سانتريفيوژها مطابق با برنامه طولاني‌مدت ايران به‌كار گرفته خواهد شد؛‌ يك ابهام اين‌چنيني در اين خصوص به‌وجود آمده است كه سبب شد بحث كميسيون به اينجا برسد. حال اگر چيزي غير از برنامه طولاني‌مدت نيز دارند كه به تأييد 5+1 رسيده است، ارائه دهند. عضو كميسيون ويژه برجام مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: كاش هر آنچه كه آقاي صالحي مي‌گويند واقعيت داشته باشد چراكه ما از منافع ملي كشور دفاع مي‌كنيم و معتقديم خدشه‌اي به آن وارد نشده و صنعت غني‌سازي تعطيل نشود. كارخانه‌اي در خاتمه خواستار ارائه مدارك مبني بر امكان توان غني‌سازي از سوي تيم مذاكره‌كننده شد و اظهار داشت: اگر واقعاً مدركي وجود دارد كه ما مي‌توانيم به هر ميزاني كه بخواهيم غني‌سازي و توليد سانتريفيوژها را داشته باشيم خوشحال مي‌شويم آن را ارائه دهند ولي نگراني‌ها اين است كه چنين چيزي وجود نداشته باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن