تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803123809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال ايران از سرمايه گذاري و فناوري بين المللي در زمينه تغييرات آب و هوايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۰ق.ظ)
استقبال ايران از سرمايه گذاري و فناوري بين المللي در زمينه تغييرات آب و هوايي موج - معصومه ابتکار که بنا به دعوت رسمي اولي رهن، وزير اقتصاد فنلاندريال براي شرکت در نشست جهاني فناوري هاي پاک ديروز وارد هلسينکي شد، به عنوان سخنران اصلي اين نشست طي سخناني به رويکرد ايران در قبال تغييرات آب و هوايي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون رئيس جمهور کشورمان ضمن بيان ويژگي‌هاي تنوع طبيعت ايران، اقدامات براي کاهش آلودگي هواي شهرهاي بزرگ به ويژه تهران، تلاش براي احياي درياچه اروميه و مديريت منابع آبي و فاضلاب،استفاده بهينه از انرژي، حفاظت از گونه‌هاي زيستي در معرض خطر و اصلاح کيفيت خاک را تشريح کرد.
وي با اشاره به توافق هسته اي 5+1 با ايران به عنوان موفقيت ديپلماسي و رفت و آمدهاي اخير مقامات اروپايي به ايران تاکيد کرد جمهوري اسلامي ايران از سرمايه گذاري و فناوري بين المللي در زمينه تغييرات آب و هوايي و محيط زيست استقبال مي‌کند.
رئيس سازمان محيط زيست که از نشست مشورتي پاريس عازم هلسينکي شده بود، بر مشارکت فعال جمهوري اسلامي ايران در کنفرانس آب و هوايي پاريس در پاييز امسال تاکيد کرد و گفت تعامل جهاني در بخش‌هاي دولتي و خصوصي پيام صلح و اميد به بشريت مي‌دهد و اين‌گونه همکاري‌ها پاسخ مناسبي به افراطي گري و تروريسم تلقي مي‌شود.
کنفرانس جهاني فناوري هاي پاک با حضور تصميم گيران سياسي، سرمايه گذاران بين المللي، محققين و شرکت‌هاي فعال در زمينه فن آوري هاي سبز و پاک برگزار شده و اهم موضوعات آن درباره اصلاح فرايندهاي توليد و مصرف از طريق انتقال دانش و فن آوري دوستدار محيط زيست است. حضور فعال در اين نشست مي‌تواند انتقال اين‌گونه فناوري‌ها به داخل در حوزه‌هاي انرژي، صنعت، کشاورزي و حمل و نقل کمک کند.
ابتکار همچنين ديدارهاي جداگانه اي با اولي رهن، وزير اقتصاد، کيمو تيلکاينن، وزير کشاورزي و محيط زيست، لنيتا تويواکا، وزير تجارت خارجي، پتري تلاس، رئيس سازمان هواشناسي و رئيس و اعضاي کميته سياست خارجي پارلمان فنلاند، داشت که طي آن‌ها موضوعات مورد نظر به ويژه محيط زيست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ملاقات با وزير امور اقتصادي فنلاند
رهن در اين ديدار ضمن خوشامد گويي به ابتکار ضمن اعلام آمادگي شرکت‌هاي فنلاندي براي فعاليت در ايران، از توافق هسته اي جمهوري اسلامي ايران با قدرت‌هاي جهاني به عنوان يک توافق تاريخي ياد و ابراز اميدواري کرد که در فضاي جديد روابط ايران و جامعه جهاني بهبود يابد.
معصومه ابتکار با اشاره به طرح رئيس جمهور روحاني براي اقتصاد سبز و امنيت بالاي جمهوري اسلامي ايران براي سرمايه گذاري گفت: همکاري‌هاي دو کشور مي‌تواند در ابعاد تجاري و سرمايه گذاري در بخش‌هاي صنعتي غذا، دارو، فناوري‌هاي پيشرفته و چالش‌هاي آب و هوايي و محيط زيستي توسعه يابد.

ملاقات با وزير کشاورزي و محيط زيست فنلاند
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست در ديدار با کيمو تيلکاينن، وزير کشاورزي و محيط زيست، کمبود آب، خشک‌سالي، آلودگي شهرهاي بزرگ، مديريت آب و فاضلاب به ويژه در بخش کشاورزي، درياچه اروميه، افزايش گرما و طوفان‌هاي گرد و غبار به عنوان چالش‌هاي محيط زيستي کشور ياد کرد و گفت دولت يازدهم از سرمايه گذاري و انتقال فناوري پيشرفته در اين زمينه‌ها استقبال مي‌نمايد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از وزير محيط زيست فنلاند دعوت کرد تا در نمايشگاه بين المللي محيط زيست که قرار است اسفند ماه سال جاري در تهران برگزار شود، شرکت کند.

ملاقات با وزير تجارت خارجي و توسعه فنلاند
معصومه ابتکار در ديدار با لنيتا تويواکا، وزير تجارت خارجي و توسعه فنلاند، با اشاره به راهبرد رئيس جمهور محترم براي اقتصاد سبز به زمينه‌هاي مناسب سرمايه گذاري و تجارت در جمهوري اسلامي ايران گفت همکاري‌هاي دو کشور مي‌تواند در ابعاد تجاري و سرمايه گذاري در بخش‌هاي استفاده بهينه از انرژي نفت و گاز، کشاورزي پايدار، صنايع دارويي، بهداشتي، کشتي سازي، فناوري‌هاي پيشرفته و چالش‌هاي آب و هوايي و محيط زيستي توسعه يابد.
تويواکا نيز توافق هسته اي جمهوري اسلامي ايران و 1+5 را يک توافق تاريخي توصيف کرد و گفت اجراي آن مي‌تواند فضاي همکاري ايران با جامعه جهاني را بهبود بخشد.
وي در زمينه روابط دوجانبه اظهار داشت قرار است ماه دسامبر در رأس هياتي از شرکت‌هاي علاقمند فنلاندي به ايران سفر کند.

ملاقات با رئيس سازمان هواشناسي فنلاند
در اين ديدار طرفين توافق کردند در زمينه‌هاي مهار آتش سوزي جنگل‌ها و گرد غبار همکاري داشته و از تجربيات کارشناسي فنلاند در اين زمينه استفاده شود.
لازم به ذکر است که پتري تلاس رئيس سازمان هواشناسي فنلاند در سال جاري به عنوان رئيس سازمان هواشناسي جهاني انتخاب شده و جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مورد از فنلاند حمايت کرده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن