تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802978794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اقتصاد عاریتی»، نقطه مقابل «اقتصاد مقاومتی» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «اقتصاد عاریتی»، نقطه مقابل «اقتصاد مقاومتی»
فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: برخی از رسانه‌ها به اقتصاد عاریتی به جای اقتصاد مقاومتی توجه می‌کنند و افکار عمومی جامعه را به سمت و سوی اشتباه هدایت می‌کنند، این در حالی است که تجربه اقتصاد عاریتی در کشورهای غربی شکست خورده است .
کد خبر: ۵۳۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ - 08 September 2015


فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: برخی از رسانه‌ها به اقتصاد عاریتی به جای اقتصاد مقاومتی توجه می‌کنند و افکار عمومی جامعه را به سمت و سوی اشتباه هدایت می‌کنند، این در حالی است که تجربه اقتصاد عاریتی در کشورهای غربی شکست خورده است .

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا نقدی که عصر امروز در مجمع عالی بسیج استان قم سخن می‌گفت، اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین مذاهب اسلامی است و شهر مقدس قم را نیز برای ایجاد اختلاف هدف گرفته است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به برخی جریانات تفرقه افکن افزود: جریاناتی با هدف ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی در حال انجام است که در کانون‌های ترویج معارف اسلامی مانند قم بیشتر فعالیت می‌کنند و نمونه آن‌ها تشیع لندی یا اهل سنت آمریکایی است.

وی تصریح کرد: اگر دشمن موفق به نفوذ در افکار عمومی جامعه اسلامی شود، در عرصه جنگ نرم غلبه کامل پیدا کرده است و جامعه به سمت تباهی می‌رود اما اگر راه‌های دشمن را سد کنیم، می‌توانیم با نفوذ وی مقابله کنیم. ایجاد ناامیدی یکی از این راهکارهای دشمن برای نفود در افکار عمومی جامعه است و پس از آن دشمن به دنبال ایجاد وابستگی دروغین بین پیشرفته شدن و ارتباط با غرب است تا سبک زندگی غربی را به عنوان تنها راه رسیدن به خواسته‌های دنیایی معرفی کند.

نقدی خاطرنشان کرد: نزدیکی با غرب و آمریکا پیشرفتی برای جامعه اسلامی ما به ارمغان نمی‌آورد و اگر چه باراک اوباما در سخنان اخیر خود تفاهم و دوستی را راهبرد اصلی حل مشکلات ایران عنوان کرده است اما باید توجه کنیم که آمریکایی‌ها به دنبال حل مشکلات خود هستند. خوشبختانه ایران اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها نیازی به غرب ندارد و در جایگاه ویژه‌ای برای شکوفایی اقتصادی قرار دارد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به برخی از ظرفیت‌های تحقق یافته ایران اسلامی اظهار داشت: ایران اکنون در رتبه 16 علمی جهان قرار دارد، این در حالی است که مهندسان کشور ما نسبت به دیگر کشورهای جهان بیشتر هستند. از سوی دیگر به اذعان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس 840 هزار میلیاردتومان نقدینگی در دست مردم است و بسترهای مناسب برای رسیدن به رشد اقتصادی و مادی وجود دارد که نیازمند اراده و خودباوری و مدیریت صحیح است.

نقدی افزود: نگاه به بیرون در عرصه اقتصادی و تلاش برای تغییر سیاست خارجی ایران صحیح نیست و می‌تواند عواقب ناپسندی برای جامعه داشته باشند، اما توجه به اقتصاد مقاومتی سبب درون‌زایی اقتصاد می‌شود. البته اگر چه در این برهه از زمان اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و حتی پروژه‌های 15 سال گذشته را نیز به آن ربط می‌دهند اما این مشارکتی همگانی در گفتار است که به عمل منتهی نشده است.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی درون‌زا، پیشرو و مولد است و اگر بسترهای مناسب جذب سرمایه در کشور ایجاد شود، سرمایه‌های مختلف داخلی و خارجی جذب می‌شود و باید دانست که سرمایه در اقتصاد به سمتی که سودهی داشته باشد، حرکت می‌کند و لبخند تأثیری بر آن ندارد. چنین نمونه خوبی در این میان است زیرا اگر چه بالاترین تنش‌های سیاسی را با آمریکا دارد اما سرمایه‌داران آمریکایی که به دنبال سود هستند، در بازار چین حضور دارند، زیرا در چین مشکلات برای تولید وجود ندارد و اگر بازارهای ما نیز سودآور شوند، سرمایه‌گذاران خارجی از دست نظام استکبار فرار کرده و به سمت ایران جذب می‌شوند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تصریح کرد: عدم سودآوری نقدینگی سبب تعطیلی کارخانه‌های بسیاری در کشور شده است و فعال نبودن سرمایه‌های کشور، یک معضل است. مشکلات اقتصادی راه‌حل اقتصادی دارد نه سیاسی و مسائل سیاسی برای سرمایه‌داران معنای خاصی ندارد. البته باید دقت کرد که سرمایه خارجی برای ترویج کالاهای غربی و جمع آوری معادن طبیعی نیز هزینه می‌شود و مسئولان غربی برای راه اندازی شعبه مک دونالد به کشور می‌آیند و ولی هرگز شعبه شرکت مک دانل داگلاس برای گسترش فناوری موشکی در هیچ کشوری ایجاد نمی‌کنند.

نقدی با اشاره به پروژه‌های دفاعی بومی و خودکفایی ایران در زمینه تسلیحات، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی جایگاه بی‌نظیر ایران در تنوع تسلیحات که با تکیه بر توان داخلی ایجاد شده است و این در صورتی است که بودجه خاصی نیز در این عرصه در نظر گرفته نشده است و اگر صنعت خودرو نیز در دانشگاه‌ها مورد تحلیل و پژوهش قرار می‌گرفت، مشابه دستاوردهای دفاعی در عرصه خودرو نیز تجلی پیدا می‌کرد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج اقتصاد مقاومتی را در مقابل اقتصاد عاریتی دانست و گفت: در 2 سال گذشته بیش از 36 میلیارد دلار سرمایه نفتی کشور هدر رفته است. برخی از سخنان مسئولان کشوری ضد اقتصاد مقاومتی است این در حالی است که برخی روزنامه‌ها از مفسدان اقتصادی چهره مثبتی را ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: برخی از رسانه‌ها به اقتصاد عاریتی به جای اقتصاد مقاومتی توجه می‌کنند و افکار عمومی جامعه را به سمت و سوی اشتباه هدایت می‌کنند، این در حالی است که تجربه اقتصاد عاریتی در کشورهای غربی شکست خورده است و میزان متفاوتی از بدهی را دارند و کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند از حرکت‌های اقتصادی این کشور ناراضی هستند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن