تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820998696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت دلخراش مهاجران در شرق اروپا +فیلم و تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مهاجران به اروپا وضعیت دلخراش مهاجران در شرق اروپا +فیلم و تصاویر

در پی درگیری‌های متعدد با پلیس؛
وضعیت دلخراش مهاجران در شرق اروپا +فیلم و تصاویر
ده‌ها نیروی گارد ساحلی و پلیس در حالی که به باتوم مجهز بودند، با جمعیتی نزدیک به ۲۵۰۰ نفر از پناهجویان درگیر شده‌اند.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، جزیره «لسبوس» در یونان دوشنبه‌شب صحنه درگیری‌هایی تازه میان نیروهای پلیس و پناهجویانی که به یک کشتی دولتی هجوم بردند، شد؛ وضعیتی که مقام‌ها آن را قرار گرفتن «در مرز انفجار» توصیف کرده‌اند.     ده‌ها نیروی گارد ساحلی و پلیس در حالی که به باتوم مجهز بودند، با جمعیتی نزدیک به ۲۵۰۰ نفر از پناهجویان درگیر شده‌اند.     نیروهای امنیتی قصد داشتند جلوی هجوم پناهجویان را به یک کشتی در اختیار دولت، که در راه آتن بوده، بگیرند.     به گزارش رادیو فردا، جزیره لسبوس محل نگهداری نزدیک به ۸۵ هزار نفر از پناهجویان است. بسیاری از آنها از جنگ سوریه گریخته‌اند.     مقام‌های یونانی ابراز نگرانی کرده‌اند که وضعیت بحرانی از کنترل خارج شود.     یک مقام ارشد وزارت کشور یونان در گفت‌وگو با رادیو «ویما» در آن کشور گفته بندر «میتیلن» در حال حاضر از ۱۵ تا ۱۷ هزار پناهجو انباشته شده و وضعیت به مرحله «انفجار» نزدیک می‌شود.         در همین راستا یورو نیوز گزارش کرده است،کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار انتقال این مهاجران از جزیرۀ لسبوس شده است. مواد غذایی و آب کم است و مهاجران از عدم رسیدگی دولت یونان به مشکلاتشان شکایت دارند.  
به گزارش پلیس یونان، درگیری های متعددی نیز میان مهاجرانی که در انتظار ثبت نام در اردوگاهها هستند، رخ داده است. پلیس همچنین اقدام به دستگیری دو جوان یونانی کرده است که اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف به سوی مهاجران در یک پارک عمومی کرده بودند. مقامات این جزیره نگران افزایش تنش میان ساکنان لسبوس و مهاجران هستند.    

هجوم مهجران به صفوف پلیس در مجارستان   به گزارش دویچه وله،  در «مجارستان» نیز شامگاه دوشنبه  در اردوگاه "روسکه" در مرز مجارستان و صربستان حدود هزار پناهجو از جمله شمار زیادی زن و کودک سد پلیس را شکستند. در نهایت گروهی ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفری از این پناهجویان با عبور از حصارهای فلزی خود را به اتوبان رساندند تا پیاده خود را به بوداپست، پایتخت مجارستان برسانند.

پلیس مجارستان پس از ناتوانی از کنترل پناهجویان، مسیر حرکت آنان به سمت بوداپست را بر روی خودروها بست و اجازه داد پناهجویان پیاده به مسیر خود ادامه دهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پناهجویان خلاف مسیر خودروها در حرکت بودند. به نظر می‌رسد این گروه هم قصد دارد در نهایت خود را به کشورهای غرب اروپا برساند.

روسکه و بوداپست نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر با هم فاصله دارند. پناهجویانی که سد پلیس را شکستند، از ثبت نام خود در روسکه خودداری کردند. ساعت‌ها انتظار برای رسیدن اتوبوس‌هایی که قرار بود آنان را به محل ثبت نام برساند موجب نارضایتی پناهجویان شد.         این در حالیست که مخالفت کشورهای شرق اروپا با طرح کمیسیون اروپا مبنی بر تقسیم عادلانه پناهجویانی که به اتحادیه اروپا وارد شده‌اند، همچنان ادامه دارد.     در همین راستا «ساسبا هنده»، وزیر دفاع مجارستان، پس از پایان جلسه بحث و گفت‌وگو در دولت این کشور بر سر موضوع پناهجویان از سمت خود استعفا کرد و «یکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان  پیش از اجلاس دولت این کشور بار دیگر در مخالفت با طرح اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم عادلانه پناهجویانی که به اتحادیه اروپا وارد شده‌اند، تاکید کرد، وی همچنین دولت آلمان را به تشویق مهاجران برای هجوم به اروپا متهم کرده و از برنامه ریزی برای کنترل شدید‌تر مرزهای آن کشور خبر داده است.    

ساسبا هنده، وزیر دفاع مجارستان   آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری خواستار تقسیم عادلانه پناهجویان در کشورهای اروپایی شده بود. آلمان اعلام کرده که تا پایان سال جاری میلادی، پذیرای ۸۰۰ هزار نفر از مهاجران و پناهجویان خواهد بود و حدود شش میلیاد یورو بودجه اضافی برای کمک به آنان در نظر گرفته است .      بوهوسلاو سوبوتکا، رئیس جمهوری چک نیز همچنان بر مخالفت خود نسبت به تقسیم پناهجویانی که به اتحادیه اروپا وارد شده‌اند پای می‌فشارد. او اما اعلام کرده که کشورش آماده است به صورت داوطلبانه شمار مشخصی از پناهجویان را بپذیرد.   وزیر کشور اسلواکی نیز مخالفت خود را با پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم عادلانه پناهجویانی که به اتحادیه اروپا وارد شده‌اند اعلام کرد. او گفت دولت اسلواکی همچنان موافق قبول داوطلبانه پناهجویان از طرف کشورهای اتحادیه است.  

    121  


لینک

لینک


۱۷/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن