تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805709381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت منابع محدود آب با استفاده از روشهای نوین آبیاری


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مدیریت منابع محدود آب با استفاده از روشهای نوین آبیاری


وزیر جهاد کشاورزی: منابع آب کشور محدود است اما با استفاده از روشهای نوین آبیاری و بهره گیری از دانش روز با همین میزان آب موجود خیلی بیشتر از امروزمی توانیم تولید کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر جهاد کشاورزی گفت: منابع آب کشور محدود است اما با استفاده از روشهای نوین آبیاری و بهره گیری از دانش روز با همین میزان آب موجود خیلی بیشتر از امروزمی توانیم تولید کنیم.
محمود حجتی در ششمین گردهمایی سراسری مدیران جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آب محور اصلی کشاورزی است افزود: سال گذشته 10 میلیارد مترمکعب آب کمتر از سالهای گذشته در اختیار ما قرار گرفت اما با استفاده از دانش روز و بهره گیری از بذور اصلاح شده و اجرای روشهای نوین آبیاری میزان محصول بویژه گندم کاهش نیافت.
وی گفت: در سال زراعی جدید از روشهای آبیاری زیرسطحی برای جلوگیری از تبخیر آب استفاده می شود .
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در جلسات متعدد با مسئولان وزارت نیرو نیز راهکارهایی برای جلوگیری از تبخیر آب پشت سدها اندیشیده شده است و این میزان آب به بخش کشاورزی اختصاص می یابد.
حجتی گفت: الگوی کشت در سال زراعی جدید اجرا می شود و در این الگو از بذور اصلاح شده  مقاوم به کم آبی استفاده می شود.
وی افزود: تسطیح لیزری اراضی زراعی ، تعیین نوع کشت و تامین به موقع نهاده های مورد نیاز کشاورزان و در اختیار قرار دادن کودهای مناسب از مهمترین برنامه های وزارت  جهاد کشاورزی در سال زراعی جدید به منظور افزایش بهره وری از منابع ‌آب کشور است .
وزیر جهاد  کشاورزی تاکید کرد : امسال هیچ گونه افزایش سطح زیر کشت نداریم و در عوض با بکارگیری دانش نوین روز میزان عملکرد تولید را در واحد سطح افزایش خواهیم داد .
حجتی همچنین درباره کشت محصولات راهبردی و ضرورت کشت این محصولات گفت : کشت محصول کلزا ضروری است و باید برای تقویت زمین های زیر کشت گندم این محصول به صورت تناوب کشت شود.
وی افزود : کشور به دانه های روغنی نیازمند است و ما بدون توجه به تهدیدات برخی وارد کنندگان  که از رانت برای واردات روغن به کشور استفاده می کنند این محصول را کشت خواهیم کرد .
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : در یکی دوسال گذشته به هیچ وجه در زمینه توسعه کشت کلزا موفق نبودیم  اما  امسال برنامه جامعی برای کشت این  محصول داریم .
حجتی گفت: متاسفانه در سالهای گذشته  نهاده های کشاورزی از جمله بذر مناسب در اختیار کشاورزان  قرار نگرفت و همین مسئله سبب شد قیمت سیب زمینی در کشور تا 5000 تومان  افزایش یابد اما در سال زراعی جدید  هیچ مشکلی برای تامین  بذر مورد نیاز کشاورزان  در تمام محصولات نخواهیم داشت .
وی افزود: برای تامین بذرهایی که در داخل کشور امکان  تولید آن  وجود ندارد هیچ محدودیتی برای واردات  نداریم به شرط آنکه  این بذرها با رعایت مراقبت های بهداشتی و تحت نظارت سازمان  حفظ نباتات کشور وارد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد .
وزیر جهاد کشاورزی گفت : واردات بذر به معنای نادیده گرفتن  زحمات  متخصصان و پژوهشگران  داخلی نیست  بلکه  برای تامین نیازهای کشاورزان و ورود  دانش نوین روز واردات انجام می شود .
حجتی همچنین  با قدردانی از تلاش مسئولان حوزه سم و کود کشور افزود : بر اساس اجرای طرح کنترل کیفی سم و کودهای شیمیایی از سال زراعی جدید هیچ گونه سم و کود شیمیایی بدون گواهینامه  و مجوز رسمی موسسه تحقیقات آب و خاک  و سازمان حفظ نباتات  توزیع نخواهد شد .
وی تاکید کرد : باید با تولید کنندگان و وارد کنندگان کودهای شیمیایی که مجوز و تائیدیه  استاندارد ندارند مانند  قاچاقچیان ومتخلفان برخورد شود چرا که  استفاده از کودهای شیمیایی غیر استاندارد سلامت  غذا و سلامت محیط زیست را به همراه دارد .


سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن