تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804402231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشتازی یک کمدین در انتخابات ریاست‌جمهوری!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
جیمی مورالس پیشتازی یک کمدین در انتخابات ریاست‌جمهوری!

در پی بحران‌های سیاسی در گواتمالا؛
پیشتازی یک کمدین در انتخابات ریاست‌جمهوری!
از مجموع یک سوم آراء شمارش شده، این نامزد ۴۶ ساله از حزب راستگرای جبهه ملی همگرایی توانسته ۲۶ درصد آراء را از آن خود کند.



 به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در گواتمالا از پیشتازی جیمی مورالس، طنزپرداز و مجری تلویزیونی حکایت دارد.   از مجموع یک سوم آراء شمارش شده، این نامزد ۴۶ ساله از حزب راستگرای جبهه ملی همگرایی ( FCN-Nacion) توانسته ۲۶ درصد آراء را از آن خود کند.   پس از وی، مانوئل بالدیزون، میلیاردر ۴۵ ساله با کسب ۱۹ درصد آراء در جایگاه بعدی قرار گرفت.   خانم ساندرا تورِس ۵۹ ساله که از حمایت سوسیال دموکراتها برخوردار است ۱۸ درصد آراء بدست آورد.  

جیمی مورالس     به گزارش یورو نیوز، چنانچه هیچیک از نامزدها نتوانند ۵۰ درصد آراء را از آن خود کند، جیمی مورالس و مانوئل بلادیزون در دور دوم انتخابات که در ۲۵ اکتبر برگزار می شود با یکدیگر رقابت خواهند کرد.   انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در حالی در گواتمالا برگزار شد که این کشور بحران سیاسی عمیقی را از سر می گذراند و اوتو پرز مولینا، رئیس جمهور سابق این کشور به فساد مالی و اداری محکوم است.   گزارش یورونیوز از جریان انتخابات در گواتمالا     به گزارش بی بی سی، جریان پرونده رییس جمهور سابق از این قرار بود که،  دادگاهی در پایتخت گواتمالا به درخواست دادستانی حکم بازداشت اوتو پرز مولینا، رئیس جمهوری را در ارتباط با اتهام فساد مالی و اداری صادر کرده، و او از این سمت کناره‌گیری کرده و ساعاتی بعد، روانه زندان شد.  

پارلمان گواتمالا
  در پی تصمیم اوتو پرز، پارلمان گواتمالا که پیشتراز این اقدام، به طرح سلب مصونیت قضایی رئیس جمهوری و ممنوعیت خروج او از کشور رای داده بود، در یک نشست اضطراری استعفانامه او را تصویب کرد و ساعاتی بعد، رئیس جمهوری مستعفی در برابر قاضی دادگاه عالی حاضر شد.

به دستور قاضی دادگاه عالی گواتمالا، پرز، که ژنرال بازنشسته ارتش است، در یک پایگاه نظامی شد بازداشت تا دادگاه در مورد ادامه بازداشت او تا زمان برگزاری محاکمه تصمیم‌گیری کند.    

اوتو پرز مولینا در دادگاه     دادستانی گواتمالا هنگام تسلیم درخواست صدور حکم بازداشت آقای پرز گفته بود که نگران آن است که متهم درصدد خروج از کشور برآید هر چند وکیل رئیس جمهوری سابق تاکید داشت که موکل او مرتکب خلافی نشده است و در کشور باقی خواهد ماند.   با کناره‌گیری اوتو پرز، طبق قانون اساسی گواتمالا الخاندرو مالونادو، معاون رئیس جمهوری مستعفی، به عنوان رئیس جمهوری جدید تا زمان برگزاری انتخابات، سوگند یاد کرد.   با اعلام کناره‌گیری رئیس جمهوری سابق، معترضان به سیاست‌های او در میدان مرکزی گواتمالا سیتی، پایتخت، به شادمانی پرداختند و با تاکید بر لزوم مجازات آقای پرز، گفتند که هر دولتی که بر سر کار بیاید باید مبارزه با فساد را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.  

شادی مردم پس از بازداشت رییس جمهور   اوتو پرز مولینا، ۶۴ ساله که در سال ۲۰۱۱ با وعده مبارزه جدی با فساد به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، پس از چند هفته تظاهرات ضد دولتی و فشار برای برکناری رئیس جمهوری سرانجام از سمت خود کناره گرفت. براساس پرونده‌ای که دادستانی علیه رئیس جمهوری سابق تشکیل داده،  پرز متهم است که در یک رشته کلاهبرداری کلان از گمرک این کشور دست داشته و عملا طراح این کلاهبرداری بوده است.
براساس محتوای این پرونده که به "پرونده خط تلفن داغ" شهرت یافته، برای مدت‌ها، برخی بازرگانان با پرداخت رشوه و کسب حمایت رئیس جمهوری، معافیت از عوارض گمرکی دریافت می‌کردند که در نتیجه آن، زیان کلانی به عواید دولتی وارد شده است. آقای پرز مشخصا به دریافت رشوه، داشتن ارتباط غیرقانونی و نقض قوانین گمرکی متهم است. ظاهرا گروه تحقیق برای مبارزه با فساد برای چندین ماه اقدامات مالی رئیس جمهوری را زیر نظر داشت و مکالمات تلفنی او را شنود می‌کرد.

رئیس جمهوری سابق تمامی این اتهامات را رد کرده و در استعفانامه خود گفته است که "با وجدانی آسوده" خود را در معرض قضاوت محاکم قضایی قرار می‌دهد.    

اوتوپرز در جایگاه ریاست جمهوری
  اوتو پرز به عنوان نامزد حزب راستگرای "میهن‌دوستان" در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١١ به پیروزی رسید و کار خود را از اول سال ٢٠١٢ آغاز کرد. از همان زمان آغاز به کار، آقای پرز و حزبش در مظان اتهام فساد مالی و اداری قرار گرفتند اما رئیس جمهوری در برابر خواست مخالفان برای برکناری شماری از مقامات دولتی و کناره‌گیری از مقام خود مقاومت می‌کرد.   121    


لینک


۱۶/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن