تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803290002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل ستاد مرکزي مديريت انتخابات اصول‌گرايي تا نيمه مهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳۱ب.ظ)
باهنر خبر داد؛ تشکيل ستاد مرکزي مديريت انتخابات اصول‌گرايي تا نيمه مهر موج-دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري از تشکيل ستاد مرکزي مديريت انتخابات اصول‌گرايي تا نيمه مهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا باهنر، نايب‌ رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي در همايش «ستيز با استکبار» که به همت اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در دفتر مرکزي اين اتحاديه برگزار شد، با اشاره به هجمه‌هايي که همواره به مسلمانان شده است، اظهار داشت: با توجه به اين که ايران کانون انقلاب اسلامي و کانون عدالت‌خواهي است دشمن روي آن متمرکز شده و سعي مي‌کند به ما آسيب برساند.
وي با اشاره به دغدغه‌هاي دانشجويان درباره مشکلات کشور، اظهار داشت: بايد سعي کنيم خودمان را با واقعيت‌هايي که در کشور مي‌گذرد نزديک کنيم و ببينيم براي نگراني‌هايي که به حق هم است چه تصميماتي بايد اتخاذ کرد.
باهنر با اشاره به دوران رنسانس و ماجراهاي آن زمان افزود: اصلاً آن زمان نسخه و ريشه اين واژگان که «دين افيون ملت‌ها است» گذاشته شد. در آن زمان مي‌گفتند که دين خمودگي مي‌آورد و مانع پيشرفت است.
اين نماينده مجلس به شکل‌گيري مکتب کمونيست و ليبرال دموکرات اشاره کرد و گفت: در مکتب کمونيست و مارکسيسم گفته مي‌شود چيزي وراي حواس پنج‌گانه وجود ندارد و مابقي همه اوهام است.
وي افزود: در مقابل مکتب ليبرال دموکرات مي‌گفت هر چيزي در دنيا است براي انسان به وجود آمده و انسان را قطب عالم مي‌داند و در اين مکتب تا اين حد براي انسان آزادي قائل بودند که مي‌گفتند انسان مي‌تواند براي خود موجودي خلق کند و آن را عبادت کند و خداي خود بداند و مي‌گفتند انسان چون آزاد است مي‌تواند دين خود را انتخاب کند به شرطي که اين دين در دنياي آن‌ها دخالت نکند.
باهنر اضافه کرد: هر دوي اين مکتب‌ها معتقد بودند يا دين وجود ندارد يا اگر وجود دارد نبايد کاري به مسائل سياسي و مسائل ديگر داشته باشد.
وي با اشاره به علني شدن مبارزه امام (ره) در سال 42 گفت: در مقابل امام (ره) سه جبهه وجود داشت. جبهه اول شاه بود، مارکسيست‌ها جبهه دوم بودند و جبهه سومي که در مقابل امام (ره) بود جبهه متدين سطحي‌نگري بود که معتقد بود دين با سياست نبايد کاري داشته باشد، با اين استدلال که اگر دين در سياست دخالت کند جنبه قدسي خودش را از دست مي‌دهد و امام (ره) از اين جبهه بيشتر دلخور بود.
نايب‌ رئيس مجلس تصريح کرد: در اوضاعي که دنيا مي‌خواست ديگر نامي از دين نباشد امام (ره) نهضت خود را آغاز کرد و با انقلابي که ايجاد شد راه‌هاي جديدي در مقابل انسان گذاشته شد.
باهنر به نامه امام (ره) به گورباچف اشاره کرد و گفت: امام (ره) با چنين اقداماتي اسلام را به سرعت و با شدت محبوب کرد. تلاش امام (ره) قبل از پيروزي انقلاب اين بود که اسلام ناب محمدي را تبيين کند. در چند سال آخر عمر پربرکت خود نيز خيلي از واژه اسلام ناب و اسلام آمريکايي استفاده کرد.
وي اضافه کرد: آمريکا با اسلامي که ما در گذشته داشته‌ايم، مشکلي نداشت. مشکل آن‌ها با اسلامي بود که امام (ره) تبيين کرد.
باهنر خاطرنشان کرد: در گذشته عده‌اي مي‌گفتند اسلام نبايد کاري به سياست داشته باشد و امام (ره) در پاسخ آن‌ها گفت، من حکمي را در اسلام سراغ ندارم که غيرسياسي باشد و اين پاسخ بسيار قشنگي بود که امام (ره) داد.
نايب‌رئيس مجلس به شکل‌گيري گروهک‌هاي تروريستي مانند طالبان اشاره کرد و گفت: دشمنان وقتي محبوبيت اسلام را ديدند به اين فکر افتادند که اين محبوبيتي را که اسلام توسط امام (ره) پيدا کرده از بين ببرند و براي اين کار گفتند چه بهتر که مسملانان را به جان هم بيندازيم و چهره اسلام و مسلمانان را به گونه‌اي ديگر نشان دهيم که در همين راستا گروهک‌هاي تروريستي را ايجاد کردند.
باهنر افزود: آمريکا در گذشته شوروي را رقيب اصلي خودش مي‌دانست ولي انقلاب اسلامي خيلي چيزها را تغيير داد و در يک زمان در مقابل شوروي و آمريکا ايستاد. شوروي و آمريکا هم که در هيچ جنگي با هم تفاهم نداشتند در جنگ عليه ايران با هم تفاهم داشتند.
اين نماينده مجلس با اشاره به تلاش دشمنان براي از بين بردن انقلاب گفت: يکي از تلاش‌هاي دشمنان براي صدمه زدن به انقلاب ما بحث هسته‌اي بود. دشمنان مي‌خواستند از اين راه به انقلاب ما ضربه بزنند.
وي با بيان اينکه امروز داستان آمريکا و شوروي تغيير پيدا کرده است، تصريح کرد: امروز 1+5 يک طرف قرار دارد و ايران هم در يک طرف ديگر است. دشمن همه راه‌ها را براي ضربه زدن به انقلاب امتحان کرده است و هر بار با يک راه نو و يک فشار جديد به دنبال اين است که به زعم خودشان ايران را سر جاي خودش بنشاند.
باهنر با بيان اينکه آمريکا تلاش مي‌کند تا ايران از مبارزه با اسرائيل صرف‌نظر کند، گفت: اينکه در سال 88 توسط فتنه‌گران شعار نه غزه نه لبنان مطرح مي‌شد ريشه در همين مسئله دارد. البته انقلاب ما بدون دفاع از مسلماناني که سرزمينشان غصب شده و بدون مبارزه با رژيم صهيونيستي معني ندارد.
اين نماينده مجلس با اشاره به اتفاقات سال‌ 70 در ايران گفت: مقام معظم رهبري در آن زمان همواره به مسوولان در رابطه با تهاجم فرهنگي هشدار مي‌دادند که متاسفانه امثال ما متوجه اين هشدارها نبوديم.
وي افزود: يکي از اشتباهات استراتژيک دولت سازندگي اين بود که اصولاً به مسائل فرهنگي توجهي نداشت البته يک تحليل‌هايي هم در آن زمان نداشتند.
باهنر اضافه کرد: امروز هشدار مقام معظم رهبري اين است که مراقب نفوذ آمريکا در کشور باشيم. آمريکا امروز تلاش مي‌کند از هر راهي شده به کشور ما نفوذ کند تا روحيه انقلابي را از انقلابيون ما بگيرد. اين جبهه حساسي است که بايد از آن دفاع شود و سربازان دفاع از اين جبهه هم دانشجويان هستند.
باهنر خاطرنشان کرد: برخي‌ها مي‌خواهند شعار مرگ بر آمريکا کم‌رنگ شود. در 13 آبان هم مي‌گفتند چرا فقط شعار مرگ بر آمريکا گفته مي‌شود و چرا مثلاً مرگ بر فرانسه گفته نمي‌شود. هدف آن‌ها اين بود که شعار مرگ بر آمريکا را به حاشيه ببرند.
باهنر تاکيد کرد: بحث و مسئله کم‌رنگ شدن شعار آمريکا استراتژي دشمن براي آينده است و هشدار مقام معظم رهبري هشدار بسيار به جايي بود که بايد به آن توجه شود.
اين نماينده مجلس در ادامه پيرامون سؤالات دانشجويان اظهار داشت: در 10 سال گذشته يک موج سنگين ظلم و ستم به ملت ايران شکل گرفت تا ملت را از پاي درآورد ولي ما مقاومت کرديم الان هم به اين نتيجه رسيده شده که اين موج از سر ملت برداشته شود. حال اگر مسئله توافق هم تمام شد نبايد خباثت‌هاي آمريکا را فراموش کرد.
وي در رابطه با ائتلاف اصولگرايان براي انتخابات مجلس تصريح کرد: به اعتقاد من از لحاظ تئوري مشکل همه فعالان سياسي در کشور اين است که ما حزب نداريم. به خاطر همين در انتخاباتي که پيش روي ما قرار دارد به فکر وحدت بيافتيم.
وي ادامه داد: رابطه حزب اين است که طبق قانون تحزب يکي معرفي مي‌شود ولي در ايران اين گونه نيست پس دليل عدم وحدت به خاطر نبودن حزب است.
باهنر خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان پس از اقدامات نابجايي که در مجلس ششم انجام دادند مجلس هشتم و نهم در غيبت آن‌ها برگزار شد. امروز حتماً اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم شرکت خواهند کرد و برنامه‌هايي نيز دارند.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: يک حسن اصولگرايان اين است که متوجه شده‌اند در انتخابات پيش رو يک رقيب دارند پس ناچار به وحدت هستند. اصلاح‌طلبان در هر صورت رقيب ما هستند و تجربه نشان داده اگر معتدل‌ترين اصلاح‌طلبان هم قدرت را به دست گيرند يا آن را تحويل تندروها مي‌دهند يا تندروها به زور آن را مي‌گيرند پس ما نمي‌توانيم با نرم‌ترين اصلاح‌طلبان هم ائتلاف کنيم.
نايب‌رئيس مجلس اضافه کرد: پيرامون ائتلاف اصولگرايان تفاهم خوب جلو مي‌رود و من فکر مي‌کنم تا نيمه مهرماه ستاد مرکزي مديريت انتخابات اصولگرايي شکل بگيرد و اميدواري ما هم زياد است.
باهنر در رابطه با سؤال يکي ديگر از دانشجويان اظهار داشت: همه مي‌دانند تا زماني که مجلس پروتکل الحاقي را تصويب نکند دولت حق پيوستن به آن را ندارد و براي اين کار حتماً نياز به مصوبه مجلس است. در رابطه با برجام هم اگر ما قبول کنيم برجام يک لايحه است و دولت آن را به عنوان يک لايحه به مجلس بدهد ما دو کار بيشتر نمي‌توانيم انجام دهيم يا به آن بله بگوييم يا نه. برخي‌ها نيز مي‌گويند اگر پاسخ مجلس به برجام بله يا خير باشد در هر دو صورت مضر است.
وي ادامه داد: آيا اين که براي تفاهم به نظر مجلس نياز است بايد بگويم که ما قبلاً ماده واحده‌اي را تصويب کرديم و از دولت خواستيم که نتيجه برجام را حتماً به مجلس بياورد و مجلس آن را بررسي کند. ما پيگيري مي‌کنيم تا ببينيم گزارش کميسيون ويژه بررسي برجام به صحن چه مي‌تواند باشد.
باهنر تاکيد کرد: از نظر شکلي در رابطه با بحث برجام دست مجلس بسته نيست اما از نظر ماهوي اين که آيا مصلحت است برجام با مصوبه مجلس باشد يا نه، بحثي است که من خودم هم روي آن ايراد دارم و تئوري‌ام اين است که مصلحت نيست چون ممکن است در آينده ما را با مشکل روبرو کند.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: در رابطه با برجام چند مورد اختلاف وجود دارد. به فرض در مسئله موشک‌ها برخي مي‌گويند اگر برجام را قبول کنيم ديگر هيچ موشکي را نمي‌توانيم توليد يا آزمايش کنيم، اما ما مي‌گوييم موشکي که براي حمل کلاهک هسته‌اي طراحي مي‌شود ممنوع است و ما همه موشک‌هايمان را مي‌سازيم و ان شاءا... برادران ما چند مانور انجام مي‌دهند.
باهنر ادامه داد:در بررسي برجام در بحث کمک به دوستانمان در منطقه هم اختلاف‌هايي وجود دارد، مانند بحث خريد و فروش سلاح که ما بارها اعلام کرديم اين را قبول نداريم و چه در برجام آمده باشد يا نيامده باشد، ما به آن عمل نمي‌کنيم.
وي پيرامون سؤال ديگري در رابطه با انتخابات مجلس افزود: بارها اعلام کرده‌ايم که زير سايه جامعتين حرکت مي‌کنيم و وقتي هم به عملکرد گذشته نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم ضرر نکرده‌ايم.
اين نماينده مجلس گفت: اصول‌گرايان سه دسته هستند. برخي‌ها مي‌گويند جامعتين خوب است به شرطي که آيت‌الله مصباح هم باشد. دسته ديگر مي‌گويند جامعتين خوب است به شرطي که آيت‌الله مصباح نباشد، اما ما مي‌گوييم بلاشرط هستيم.
نايب رئيس مجلس افزود: برخي‌ها اصرار داشتند که اصلاً جامعتين را رها کنيد. ما در جلسات ائتلاف اصولگرايان هستيم و کار را دنبال مي‌کنيم و ان شاءا... که به نتيجه برسيم.
وي در رابطه با سؤال يکي از دانشجويان در مورد اين که آيا برجام مشکلي در بحث موشکي ما ايجاد نخواهد کرد، گفت: موشک‌ها پرتاب خواهند شد. ما مسير را عملياتي جلو مي‌بريم، دوستان نگران نباشند. مملکت صاحب دارد و در رابطه با برجام يک تصميم مشترک اتخاذ خواهد شد، تصميمي که همه قبول دارند.
باهنر پيرامون سؤال يکي ديگر از دانشجويان اظهار داشت: من در سال 88 دبيرکل جامعه مهندسين بودم و کانديداي ما در آن سال آقاي علي لاريجاني بود و من هم رئيس ستادش بودم.
وي افزود: در آن دوره آقاي احمدي‌نژاد و هاشمي به مرحله دوم رفتند، خيلي‌ها در آن موقع اعلام موضع کردند. ما هم بيانيه‌اي داديم که موضعي نداريم.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: بعد از اين که آقاي احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شد نخستين زاويه‌اي که از لحاظ کارشناسي ايجاد شد زماني بود که وي بودجه را براي نخستين بار به مجلس تقديم کرد.
باهنر اضافه کرد: وقتي به سال 88 رسيديم من به احمدي‌نژاد رأي ندادم تا زماني که آقاي احمدي‌نژاد بحث مشايي را مطرح کرد و بحث خانه‌نشيني پيش آمد. در آن زمان بين ما و آقاي احمدي نژاد اختلاف ايدئولوژيک هم پيدا شد.
نايب رئيس مجلس افزود: مجلس کميسيون ويژه برجام را انتخاب کرده و برجام در حال بررسي است. اين برداشت از سخنان مقام معظم رهبري که فرمودند نقش مجلس نبايد در رابطه با برجام حذف شود اين باشد که دولت لايحه بدهد و مجلس هم تصويب کند يا آن را رد کند را نداريم و برداشت‌هاي ديگري هم وجود دارد.
باهنر در پايان در رابطه با بحث موشکي بعد از توافق، اظهار داشت: ما موشک‌هايي را که مدنظر است آزمايش خواهيم کرد تا به طرف مقابل بفهمانيم در واژه‌ها گير نيستيم، بعد آن‌ها هر تصميمي را که خواستند بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن