تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس مي‌تواند برجام را مطالعه کند ولي نمي‌تواند دخل و تصرفي در آن داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۸ب.ظ)
صالحي: مجلس مي‌تواند برجام را مطالعه کند ولي نمي‌تواند دخل و تصرفي در آن داشته باشد موج-رئيس سازمان انرژي هسته اي گفت: مجلس مي‌تواند برجام را مطالعه کند ولي نمي‌تواند دخل و تصرفي در آن داشته باشد چرا که امکان مذاکره دوباره وجود ندارد و ما در اين صورت به عنوان طرفي شناخته مي‌شويم که مي‌خواهد توافق را بهم بزند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اکبر صالحي در جمع خبرنگاران در حاشيه افتتاح تقاطع غيرهمسطح و ورودي اصلي منطقه هسته اي اصفهان در خصوص آخرين وضعيت ساخت دومين نيروگاه هسته اي کشور اظهار داشت: طي يک سال گذشته ما دو قرارداد با کشور روسيه در خصوص ساخت نيروگاه امضاء کرده‌ايم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر نيروگاه بوشهر در حال طراحي است افزود: از ۸ماه گذشته تاکنون ساخت منازل مسکوني پرسنلي که آينده در اين منطقه استخدام خواهند شد آغاز شده است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي هسته اي در خصوص شروع ساخت نيروگاه نيز ابراز داشت: با توجه به اينکه ساخت نيروگاه نياز به بررسي‌هاي خاک شناسي، زلزله شناسي و ديگر موارد امنيتي دارد، پيش بيني مي‌کنيم تا پايان امسال پس از انجام مطالعات کلنگ دومين نيروگاه روي زمين ايران در بوشهر به زمين زده شود.
وي افزود: طبق قرارداد سومين نيروگاه کشور نيز تا دو سال آينده کلنگ زني مي‌شود.
وي در خصوص مباحث اقتصادي و صنعت هسته اي کشور نيز اظهار داشت: ما تا به امروز هرگونه اقدامي را که انجام داده‌ايم قائم به امکانات ذاتي خودمان بوده و هيچ کمکي را از ديگر کشورها نداشته‌ايم.
وي ادامه داد: به لطف الهي و همت و دانش جوانان غيور کشورمان در حال حاضر در آستانه‌هاي هسته اي از جمله چرخه سوخت و طراحي راکتور و سرريز اين فناوري در بخش صنعت، سلامت و کشاورزي هستيم.
وي در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر صنعت هسته اي در اختيار کشور ايران قرار دارد، افزود: اکنون ما بايد به گونه اي برنامه ريزي داشته باشيم که فعاليت‌هاي هسته اي به صورت هزينه و فايده باشد چرا که ما قرار است در جامعه جهاني و بخش توليدات هسته اي فضاي رقابتي داشته باشيم.
وي با بيان اين که افق ۱۰الي پانزده ساله براي توسعه مجموعه هسته اي ايران ديده شده است، افزود: بايد توجه داشته باشيم که اقبال به سمت صنعت هسته اي و ايجاد نيروگاه‌هاي هسته اي و مشکلاتي مانند خشک سالي‌ها و آلودگي هوا نياز به اين صنعت را تشديد مي‌کند.
وي اضافه کرد: در حال حاضر هر نيروگاه که هزار مگاوات قدرت داشته باشد ۷ ميليون تن گاز گلخانه اي را به فضا وارد مي‌کند که در حال حاضر در کشور ۷۵ هزار مگاوات نيروگاه داريم و ۵۰۰ميليون تن گاز گلخانه اي را وارد فضا مي‌کنيم.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي هسته اي با تاکيد بر اين که در حال حاضر دو برنامه بلند مدت و ميان مدت براي توسعه نيروگاه‌هاي برقي کشور در دستور کار است، ادامه داد: بر اساس تاکيدات رهبر معظم انقلاب بايد در اين برنامه بلند مدت ۲۰هزار مگاوات نيروگاه برقي در کشور راه اندازي شود.
وي درخصوص برنامه ميان مدت نيز گفت: در نظرداريم در بازه زماني ۱۰ تا ۱۵ سال، سه هزار مگاوات نيروگاه برقي به هزار مگاوات موجود اضافه کنيم.
صالحي درخصوص کلنگ زني مجتمع فرهنگي رفاهي آموزشي منطقه هسته اي اصفهان و افتتاح تقاطع غيرهمسطح و ورودي اصلي منطقه هسته اي اصفهان نيز ابراز داشت: تأمين امنيت و امکانات رفاهي و آموزشي براي نيروهاي هسته اي که جهادي فراگير را داشته است بر اساس مصوبات کميته امنيت فناوري هسته اي که زير نظر شوراي امنيت ملي است، امري ضروري است و اين اقدامات بر اساس اين مصوبه انجام شده است.
وي افزود: ما وظيفه داريم نسبت به رفع دغدغه‌ها و تأمين سلامت و دسترسي آسان پرسنل هسته اي و خانواده آن‌ها به امکانات رفاهي و آموزشي توجه داشته باشيم.
وي در خصوص سرنوشت برجام در مجلس نيز گفت: مجلس اختيار خودش را دارد و من نظر شخصي خودم را در اين رابطه اعلام مي‌کنم و نه به عنوان يک مسوول که ما يک بار معاهده MPT و توافق نامه پارلمان را در رژيم غرب به تصويب مجلس رسانديم.
وي افزود: در چارچوب معاهداتي که قبلاً به تصويب مجلس رسيده است، تکاليف و حقوق مشخص شده که طرف مقابل ادعا کرده که ايران در بخشي از تکاليفش قصوري داشته و ما در اين مذاکرات سعي در برطرف کردن قصوري داشتيم که طرف مقابل ادعا مي‌کرد و اختلافات را حل کرديم و اينکه دوباره بخواهيم حل اختلافات را به تصويب مجلس برسانيم کاري درستي است که قطعاً نه.
وي افزود: مجلس مي‌تواند برجام را مطالعه کند ولي نمي‌تواند دخل و تصرفي در آن داشته باشد چرا که امکان مذاکره دوباره وجود ندارد و ما در اين صورت به عنوان طرفي شناخته مي‌شويم که مي‌خواهد توافق را بهم بزند.
وي با بيان اينکه برجام در جهت منافع ملي و حاکميت ملي ما تنظيم شده است، ابراز داشت: تمام کساني که در اين مذاکرات شرکت داشتند تمام توان خود را براي حفظ منافع کشور به کار برده و به نتيجه رسيده‌اند.
صالحي ادامه داد: ما ادعا نمي‌کنيم که اين توافق ايده آل باشد و همانطور که ما برخي از محروميت‌ها را پذيرفتيم، طرف مقابل نيز از برخي مواضع خود پايين آمد.
وي افزود: نمايندگان مجلس با توجه به تجربه متراکمي که در ابعاد سياسي و حقوقي دارند، مي‌توانند مسائل را به گونه اي پيش ببرند که منافع بيشتري به کشور برسانند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن