تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819414937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ شب است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ شب است
کد خبر: ۵۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ - 07 September 2015


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب که بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ شب رخ داده است، گفت: ۶۲ درصد تصادفات فوتی و جرحی نیز در جاده‌های اصلی به وقوع پیوسته است.

به گزارش فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در چهل و هشتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهارداشت: تمام تلاش ما بر این است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بخصوص اجرای طرح ویژه تابستان بتوان امنیت در رفت و آمد جاده‌ای و کاهش حوادث و سوانح ترافیکی را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب که بیشترین سفرها در طول تابستان و به خصوص در نیمه دوم شهریورماه صورت می‌گیرد تصریح کرد: این روزها حجم ترددها رو به افزایش است و باید اقداماتی که در گذشته تصویب شده و خروجی‌های مناسب داشته، پیگیری شود تا در پایان طرح تابستانی که 4 مهر است، این هماهنگی بین پلیس و همه دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسانی ادامه داشته باشد تا یک سفر ایمن را برای هموطنان بخصوص در سفرهای زیارتی و سیاحتی با ارائه خدمات بهتر در سطح کشور شاهد باشیم.

سردار مهری اظهار امیدواری کرد تا در پایان اجرای ویژه طرح تابستانی، شاهد تصادفات کمتر و خسارات کمتری در حوادث جاده‌ای و درون شهری باشیم.

وی به بازگشایی مدارس اشاره و بیان داشت: با توجه به بازگشایی مدارس، از تک تک اعضای کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی خواهشمندیم که تلاششان را مضاعف کرده تا بتوان به خوبی شاهد بازگشایی مدارس و استقبال از مهر باشیم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های مربوطه بتوان نظم و انضباط را در آن ایام نیز شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به آمار 15 روز ابتدایی شهریورماه امسال پرداخت و گفت: تعداد تلفات نسبت به سال گذشته فرقی نکرده اما در رابطه با مجروحین 6 درصد افزایش داشته‌ایم.

این مقام ارشد راهور ناجا مهمترین عامل تصادفات در سطح کشور را عدم توجه به جلو عنوان و تصریح کرد: ممکن است دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی باشد؛ البته تخطی از سرعت، سبقت‌های بیجا و تجاوز به چپ نیز جزء تخلفات حادثه‌سازی بوده که منجر به تصادفات جرحی و فوتی شده است.

سردار مهری بیشترین ساعات تصادفات را 4 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی بیشترین تصادفات با 25 درصد فراوانی رخ داده است.

وی گفت: 66 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده و رانندگان باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند چرا که هنگام رسیدن به این شهرها به واسطه تمام شدن مسیر ضریب هوشیاریشان کم می‌شود و متأسفانه این تصادفات به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به گزارشی که در هفته گذشته به دستش رسیده بود پرداخت و افزود: تجاوز به چپ در استان خراسان شمالی در هفته گذشته به کشته شدن 5 نفر انجامید.

عالی‌ ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به شناسایی بیش از 3200 نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌ها اشاره و بیان داشت: این نقاط با نصب علائم، آشکارسازی شده و رانندگان ضمن رانندگی باید توجه کاملی به جلو داشته و به خط‌کشی‌ها و علائم نیز توجه کنند.

وی افزود: امسال 62 درصد تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های اصلی رخ داده است و این می‌طلبد که رانندگان به مقررات توجه ویژه‌ای داشته باشند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن