تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احياي سهم آل.پي.جي در سبد سوخت ناوگان حمل‌ونقل کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
احياي سهم آل.پي.جي در سبد سوخت ناوگان حمل‌ونقل کشور موج - شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در حال برنامه‌ريزي براي احياي سهم آل.پي.جي در سبد سوخت ناوگان حمل‌ونقل کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، شهاب‌الدين متاجي، مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، با اشاره به اين‌که شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي به دنبال ايجاد تنوع بيشتري در سبد سوختي کشور به‌ويژه در بخش حمل‌ونقل است، يادآور شد: هم اکنون در وسايل نقليه سنگين از ديزل و در خودروهاي سبک از بنزين و سي.ان.جي استفاده مي‌شود.
وي با بيان اين‌ که هم اکنون در توليد آل.پي.جي ظرفيت مازاد بر مصرف داخلي داريم که صادر مي‌شود، گفت: طبيعي است که اگر به جاي بنزين، آل.پي.جي استفاده شود سودآوري بالاتري به دليل پايين بودن قيمت و آلايندگي کمتر نسبت به بنزين ايجاد مي‌کند.
متاجي به توليد آل.پي.جي در تمام پالايشگاه‌هاي کشور اشاره و تصريح کرد: با گسترش شبکه گازرساني به شهرها، مصرف آل.پي.جي در کشور کاهش يافته است و بايد اين فرآورده صادر شود و يا به مصرف سوخت خودرو برسد که هم اکنون به مصرف سوخت بعضي از صنايع و مصارف خانگي مي‌رسد.
مدير برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با اشاره به اين‌که مصرف کنوني آل.پي.جي نسبت به سال ۹۲ در کشور بيش از ۸ درصد کاهش يافته است، افزود: مصرف آل.پي.جي از ۱۰ هزار و ۲۳۱ ميليون ليتر در روز در سال ۹۲ به ۹ هزار و ۳۸۱ ميليون ليتر در روز در امسال رسيده است.
به گفته وي، هزينه ساخت جايگاه سوخت‌گيري آل.پي.جي بسيار پايين‌تر از سي.ان.جي و بنزين است و شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران قصد دارد به کمک بخش خصوصي اقدام به ساخت جايگاه آل.پي.جي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن