تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821239122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرائی و چگونگی پاسخ به سخنان مقامات آمریکائی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چرائی و چگونگی پاسخ به سخنان مقامات آمریکائی


اسماعیل کوثری: مسئولان سیاست خارجی کشور باید پاسخ صحبت ها و ادعاهای زیاده خواهانه و یکطرفه آمریکا را به صورت مکتوب بدهند و گرنه کوتاهی کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای و در شرایط انتظار برای سرنوشت برجام ، مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند با حضور در جلسات مختلف سخنرانی به ویژه در ایالات مختلف آمریکا زوایای برجام و جمع بندی مذاکرات را تبیین کنند . در این میان مقامات رسمی آمریکا با آمیختن راست و دروغ درباره برجام و گسترده کردن اظهاراتشان از موضوع هسته ای به مسائل کلان منطقه ای نتوانستند زیاده خواهی های خود را پشت ژست های دیپلماتیک پنهان کنند. از این رو برنامه تیتر امشب با حضور حجت الاسلام اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این موضوع را به بحث گذاشت.

در ابتدای این گفتگو حجت الاسلام اکرمی طبیعت آمریکا را طبیعت تکاثر، تفاخر و تفرعن توصیف کرد و اظهار داشت: مذاکرات هسته ای به درخواست آمریکا و پادرمیانی عمان آغاز شد و بعد از 22 ماه مذاکره ، برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام حاصل شد اما آمریکائی ها با اظهارات این روزهای خود، برای جمهوری اسلامی ایران چنگ و دندان نشان می دهند و اظهاراتی دارند که از همان خوی تکاثر و تفاخر آنهاست.  
اکرمی

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه یا باید اهل منطق قدرت بود یا اهل قدرت منطق گفت: آمریکا به علت اینکه پول، قدرت و رسانه در اختیار دارد اهل منطق قدرت است اما در نقطه مقابل این کشور، جمهوری اسلامی ایران طرفدار قدرت منطق است و بر اساس منطق خود بارها اعلام کرده است که ما نه بمب اتم داریم و نه می خواهیم که بمب اتم داشته باشیم چرا که رهبر معظم انقلاب ، داشتن بمب اتم را حرام اعلام کرده است.

حجت الاسلام اکرمی وظیفه داخلی کشورمان را آگاه سازی ملت، منطقه و دنیا دانست و تصریح کرد: ابتدا باید با قدرت منطق پای حرفی که زده ایم بایستیم و در مرحله بعد زورگوئی ها و زیاده خواهی های آمریکا را افشاگری کنیم. زیرا در قرن بیست و یکم رسانه ها منطق و حرف همه کشورها را منتشر می کنند و در میان چند صدائی رسانه ها، این مخاطب است که حرف درست را می پذیرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: آمریکا با تلاش مذبوحانه خود می کوشد تا ناظم جهان باشد به طور نمونه هم اکنون آمریکا در قطر، بحرین، عربستان، امارت و عمان پایگاه نظامی دارد تا هم دخایر نفت و انرژی کشورهای منطقه را در اختیار بگیرد و هم اینکه از اسرائیل حفاظت کند.

در بخش دیگری از این گفتگو اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از توافق ژنو به تمامی تعهدات خود عمل کرد گفت : در مقابل، آمریکایی ها چنین نکردند پس وقتی رهبر معظم انقلاب می گویند که به آمریکائی ها اعتماد ندارند این حرف بی پایه و اساس نیست و این بدعهدی های آنها مسبوق به سابقه است.
 
کوثری
  کوثری در پاسخ به اینکه اظهارات زیاده خواهانه آمریکائی ها تا چه اندازه می تواند مصرف داخلی داشته باشد تصریح کرد: هر چند دموکرات ها و جمهوری خواهان در مسائلی با هم اختلاف نظر دارند اما در اصول و منافع کشورشان با یکدیگر هم نظر و همراهند .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه آمریکا خود را فراتر از توافق می داند اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران به مذاکره نیازی نداشت زیرا در شرایط تحریم توانستیم فناوری هسته ای را پیش ببریم با این حال پای میز مذاکره رفتیم تا به دنیا نشان دهیم که اهل منطق و مذاکره هستیم.

کوثری درباره چرائی و چگونگی پاسخ به سخنان مقامات آمریکائی گفت: اگر مسئولان کشور ما ساکت باشند هر مطلبی که آنها بگویند درست جلوه می کند. گفتمان وجود دارد برای گفتگو و پاسخ دهی . وقتی آمریکائی ها فراتر از تعهدات خود صحبت می کنند و کسی جواب آنها را نمی دهد مسیر گفتگو یک طرفه خواهد شد و مردم دنیا نمی توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

 
دانلود
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن