تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803641197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد سیستان و بلوچستان مهد میوه‌های گرمسیری + تصاویر و خواص


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
سیستان و بلوچستان مهد میوه‌های گرمسیری + تصاویر و خواص
موز، انبه، کنار، چیکو، تمبرهندی، نارگیل و گواوا از جمله میوه‌های گرمسیری در جنوب سیستان و بلوچستان است که علاوه بر ارزش غذایی ارزش دارویی خاصی دارد.

خبرگزاری فارس: سیستان و بلوچستان مهد میوه‌های گرمسیری + تصاویر و خواص



به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مرطوب به ویژه در قسمت جنوب، بیشترین میزان تولید میوه‌های گرمسیری را به خود اختصاص داده که به عنوان یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر این منطقه از آن یاد می‎شود. در حال حاضر در سیستان و بلوچستان سطح زیرکشت میوه‌های گرمسیری بیش از هشت هزار هکتار با تولید سالیانه 151 هزار تن است که علاوه بر مصرف داخلی به دیگر استان‌ها نیز صادر می‌شود. مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه موز، انبه، کنار، چیکو، تمبرهندی، نارگیل و گواوا از جمله میوه‌های گرمسیری در جنوب سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: سال گذشته بیشترین سطح زیر کشت موز با 2 هزار و 527  هکتار در شهرستان چابهار بود. اردشیر شهرکی افزود: بیشترین سطح زیرکشت انبه 526 هکتار و در شهرستان سرباز، پاپایا 25 هکتار در سرباز، کنار 470 هکتار در چابهار، چیکو 270 هکتار و چابهار، تمبر هندی 17 هکتار در سرباز، نارگیل 52 هکتار در چابهار و گواوا 460 هکتار و در چابهار بوده است. گواوا

گواوا زخم‌ها را سریع بهبود می‌بخشد وی ضمن تشریح خواص هر یک از میوه‌های گرمسیری، بیان کرد: گواوا علاوه بر ارزش غذایی میوه، ژله و مارمالاد، ارزش دارویی نیز دارد، برای برطرف کردن ناراحتی‌های پوستی،  و زخم‌ها استفاده می‌شود، جوشانده پوست خشک درختچه آن برای درمان درد معده به کار برده می‌شود. مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: گواوا بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد که در هنگام سوخت و ساز تولید می‌شود، کمک می‌کند و مانع بروز بیماری‌های حاد مربوط به افزایش سن از جمله آلزایمر، آب مروارید و ... می‌شود. گواوا همچنین برای درمان خونریزی‌ بینی و خونریزی داخلی جرئی مفید است و زخم‌ها را نیز سریع بهبود می‌بخشد. بیشترین سطح زیر کشت گواوا 460 هکتار و در چابهار است. خواص میوه خربزه درختی (پاپایا):

یکی از فواید پاپایا پیشگیری از سرطان است، پاپایا یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است که بدن برای مبارزه با سلول‌های عامل سرطان به آن نیاز دارد. پاپایا برای برطرف کردن مشکلات گوارشی، افزایش نیروی بدن، مانع از پیری زودرس، حمله و سکته قلبی است که حاوی آنتی اکسیدان بوده و التهاب را درمان می‌کند. این میوه منحصربفرد زگیل را از بین می‌برد، عفونت‌های قارچی روی پوست را از بین می‌برد و التهاب ناشی از سرماخوردگی را برطرف می‌کند. چیکو:

بیشترین سطح زیر کشت چیکو 270 هکتار و چابهار است. از جمله خواص میوه چیکو این است که دم کرده میوه جوان و گلهای چیکو تسکین دهنده دردهای ریوی بوده و برگ‌های زرد و پیر آن دردهای گلو و سینه را کاهش داده و سرما خوردگی را برطرف می‌کند. نارگیل:

بیشترین سطح زیر کشت نارگیل 52 هکتار و در شهرستان چابهار است. نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق‌کننده است، برای خوشبو کردن دهان مفید بوده و دردهای مثانه را برطرف می‌کند. کنار:

میوه کنار سرد و خشک است، میوه نارس آن نفاخ و رسیده آن دیر هضم و خوردن 200 گرم از آن حرارت بدن را کاهش می‌دهد. خوردن میوه رسیده ترش آن باز کننده گرفتگی مجاری و کشنده کرم معده و روده است، برای سردمزاجان مضر بوده و باید با سکنجبین خورد شود. خوردن شیره مغز هسته آن تبهای گرم و خونی را برطرف کرده و برای آکنه، سرخچه و سرخک نافع است. بیشترین سطح زیرکشت کنار 470 هکتار و در شهرستان چابهار است. تمبر هندی:

کمک به هضم غذا، دل بهم‌خوردگی و تهوع را برطرف می‌کند، برای برطرف کردن تشنگی مفید است، دم کرده تمبر هندی اثر ملین دارد، زیاد خوردن و افراط در مصرف تمبر هندی موجب زخم روده، سرفه و سنگینی معده می‌شود. بیشترین سطح زیر کشت تمبر هندی 17 هکتار در سرباز است. انبه:

  میوه انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران، گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است. انبه بسیار مقوی و تقویت کننده بدن است مصرف آن رنگ صورت را درخشان، دهان را خوشبو و یبوست را برطرف می‌کند؛ تمیزکننده خون بوده و حرارت بدن را کاهش می‌دهد و تب را پایین می‌آورد. خوردن انبه سردرد، تنگی نفس، سرفه و عطش را برطرف می‌کند. مغز هسته و برگ و گل انبه نیز دارای خواص دارویی متعددی است بیشترین سطح زیرکشت انبه در سال گذشته 526 هکتار و در شهرستان سرباز بوده است. انتهای پیام/3139/ذ40

94/06/15 - 18:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن