تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799043880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد روایت پدر جانباز مازندرانی از پرواز عاشقانه فرزندش + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
روایت پدر جانباز مازندرانی از پرواز عاشقانه فرزندش + تصاویر
همه ما در گردان عاشورا سازماندهی شده بودیم، ‌هادی هم مثل بقیه آموزش غواصی دید و یک روز به ما گفتند هر نیرو باید تنها غواصی کند و به آن طرف اروند برود، فرماندهان آن طرف بودند و می‌خواستند برای عملیات غواص انتخاب کنند.

خبرگزاری فارس: روایت پدر جانباز مازندرانی از پرواز عاشقانه فرزندش + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، رزمندگی و مجاهدت در راه اسلام پیر و جوان نمی‌شناسد؛ می‌گویید نه! این گفت‌وگو را بخوانید، هم‌کلامی با حاج محمد محمدزاده «رزمنده دفاع مقدس و پدر شهید هادی محمدزاده» جدا از اینکه جمله اول ما را به اثبات می‌رساند، چیز دیگری را نیز مشخص می‌کند و آن این که ملت با تمام توان خود در برابر استکبار جهانی ایستادند تا پرچم اسلام همیشه تاریخ برافراشته باقی بماند؛ در ادامه مشروح این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد:  

حاج‌آقا از چه سالی در جبهه‌ها حضور داشتید؟ و در چه عملیات‌هایی شرکت کردید؟ وقتی که انقلاب شد، 40 ساله بودم و در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشتم، وقتی هم جنگ شروع شد از سال 1360 به تناوب در جبهه حضور داشتم و در خدمت رزمندگان دلاور بودم، من در سه عملیات بزرگ شرکت کردم، ابتدا در عملیات والفجر مقدماتی در سال 1362 شرکت داشتم، بعد از آن در عملیات کربلای 4 و در آخر هم در عملیات والفجر 10 حضور داشتم. نخستین‌بار که به جبهه رفتم، سرپل ذهاب بودیم و از آنجا به اسلام‌آباد ما را فرستادند، سرپل ذهاب که بودیم مرزبانی می‌کردیم.  

غواصان گردان عاشورا لشکر ویژه 25 کربلا - نشسته نفر دوم از راست: شهید هادی محمدزاده از عملیات کربلای 4 برای‌مان بگویید. از عملیات والفجر 8 که فاو آزاد شد، چند ماه هیچ عملیاتی نشد و در این مدت تبلیغات بود که باید بصره را آزاد کنیم و به کربلا برویم، ما هم به همراه تعدادی از رزمندگان اهل سورک دسته‌جمعی اعزام شدیم، دو سه روز قبل از عملیات بود که آقامحسن رضایی ـ فرمانده وقت سپاه ـ آمد اروندکنار برای سرکشی، همه لشکرها آمده بودند، آقامحسن خطاب به رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا گفت: «برادران! این عملیات سرنوشت‌ساز است، گردان عاشورا باید پلی باشد که همه رزمندگان از روی آن رد بشوند». لذا آنجا که سخت‌ترین معبر را به این گردان واگذار کرده بودند، آقامحسن از بچه‌های گردان عاشورا خواست که امید برگشت نداشته باشند؛ بچه‌ها با شنیدن حرف‌های او تکبیر گفتند و نماز شکر خواندند.  

شهید هادی محمدزاده از شهید‌هادی برایمان بگویید. ‌هادی 16 سال داشت و در کشاورزی کمک‌کارم بود؛ تابستان بود و‌ هادی آمد و گفت: «می‌خواهم جبهه بروم»؛ به او گفتم: «بعد از این که شالی را درو کردیم، با هم می‌رویم». پاییز که شد ثبت‌نام کردیم و داشتیم اعزام می‌شدیم که به هادی گفتند: «چون آموزش ندیده نمی‌تواند با ما بیاید!»، ‌هادی هم بدون اجازه و تشکیل پرونده همراه ما راه افتاد و تا چالوس خودش را رساند. به چالوس که رسیدیم رفت پیش فرمانده و گریه کرد، همان شب برایش تشکیل پرونده دادند و کارت جنگی صادر کردند، صبح که آمد کارتش را به من نشان داد، همه خوشحال شدند.  

حضور پسرتان در جبهه چگونه بود؟ همه ما در گردان عاشورا سازماندهی شده بودیم، ‌هادی هم مثل بقیه آموزش غواصی دید و یک روز به ما گفتند هر نیرو باید تنها غواصی کند و به آن طرف اروند برود، فرماندهان آن طرف بودند و می‌خواستند برای عملیات غواص انتخاب کنند. ‌هادی من تنها کسی بود که زیر 20 سال بود و به‌سرعت غواصی کرد و رفت آن طرف، حاج‌بصیر به هادی گفت: «از کجا آمدی؟» پسرم جواب داد: «مازندران»، حاجی گفت: «برای چی آمدی؟‌»، هادی به نگاهی به حاج‌بصیر کرد و گفت: «شما برای چی آمدی!»، شب عملیات که شد، به هادی گفتم: «بابا ! امشب نیا عملیات، فردا صبح بیا»‌، هادی جواب داد: «آقا! من فقط برای عملیات آمدم، فردا دیگر همه می‌آیند». وقتی از برادرش محمود که او هم جزو غواصان بود، خداحافظی کرد، انگار داشت پرواز می‌کرد، محمود گفت: «نگاه کن چه‌جوری داره می‌ره»؛ گفتم: «توکل به خدا ...»، از یک ستون 50 نفره 20 نفر شهید شدند، من بعد از 15 روز فهمیدم هادی شهید شده چون همان شب مجروح شده بودم.  

نفر آخر: غواص شهید هادی محمدزاده چطور و کجا جراحت پیدا کردی؟ شب عملیات وقتی در آب فین می‌زدیم و می‌رفتیم، ستون کند می‌رفت و حدود 30 ـ 40 متری مانده بود که به ساحل برسیم، ناگهان چشمم سوخت، بدون این که دست و پایم را گم کنم ریسمان را رها کردم و آرام خودم را به کناری رساندم تا جایی که پایم به زمین خورد. فین را درآوردم و چهار دست و پا حرکت کردم، تجهیزات هم همراهم بود، امدادگران مرا به عقبه فرستادند و بعد به بیمارستان شیراز اعزام شدم و در آنجا بستری شدم. فردایش پرستار پرونده‌ای آورد و گفت: «دکتر گفته باید این برگه را امضا کنی»، گفتم: «برای چه؟» گفت: «این برگه را امضاء کنید تا چشمان شما را تخلیه کنیم». من راضی نشدم تا دکتر آمد و آینه‌ای دستم داد و گفت: «به چشمانت نگاه کن!» وقتی نگاه کردم دیدم حدقه چشمم از وسط نصف شده است و نصفش بیرون است، گفتم: «آقای دکتر! توکل به خدا هر چه صلاح می‌دانید انجام دهید»؛ بعد چشمم تخلیه شد و گلوله را از پیشانی‌ام درآوردند.  

شهادت هادی را چطور فهمیدید؟ بیمارستان بودم که از مازندران با من تماس گرفتند و گفتند: «عده‌ای از دوستان شهید شدند و فردا تشییع جنازه است»؛ صبح رفتم پیش دکتر و گفتم: «می‌خواهم بروم»، دکتر زیر بار نمی‌رفت و می‌گفت: «حداقل باید 10 روز دیگر اینجا باشی». گفتم: «آقای دکتر! اجازه بدهی با ندهی من می‌روم»، انگار آگاه شده بودم، گفتم: «پسرم شهید شده!» دکتر که اصرار مرا دید، گفت: «برو ولی مسئولیت با خودت ...». هر طور که بود خودم را به سورک رساندم، دیدم دم در خانه ما پارچه نصب کرده‌اند و شهادت هادی را تسلیت گفته‌اند.  

سخن پایانی... شهید آنقدر مقامش بالا است که بعضی‌ها فکر می‌کنند، شهدا فراموش می‌شوند ولی این‌طور نیست، شهدا ما را دعوت می‌کنند اما به شرطی که مواظب خودمان باشیم، ادامه دادن راه شهدا سخت بوده و درِ شهادت همیشه باز است. انتهای پیام/86029/ت40

94/06/09 - 09:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن