تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803791027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف‌گذاري براي سرمايه‌گذاري مشترک در بخش‌هاي صنعت و ماشين‌آلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۵۵ب.ظ)
ماتادورها به اتاق ايران مي‌آيند؛ هدف‌گذاري براي سرمايه‌گذاري مشترک در بخش‌هاي صنعت و ماشين‌آلات موج - بيشترين تمرکز بخش خصوصي کشور، ايجاد زمينه براي سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک اقتصادي در زمينه‌هاي صنعتي و ساخت ماشين‌آلات با اسپانيا است.
به گزارش خبرگزاري موج، در ادامه ورود هيات هاي تجاري اروپايي براي مذاکره و سرمايه‌گذاري در ايران، اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران فردا ميزبان خوزه مانوئل گارسيا مارگا وزير امور خارجه اسپانيا و آنا پاستور وزير عمران و ترابري، خوزه مانوئل سوريا وزير صنعت، انرژي و گردشگري و هيات تجاري عالي‌رتبه اسپانيايي خواهد بود.
پيش‌زمينه ذهني هيات هاي تجاري ورودي به ايران، سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي است اما اتاق بازرگاني همواره سعي در انحراف اين ذهنيت داشته تا هيات هاي تجاري را براي سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک راغب سازد.
اتاق بازرگاني با درک درست از نيازهاي بخش خصوصي و اقتصاد کشور، يعني اهميت تقويت بنگاه‌هاي کوچک و متوسط که به‌عنوان موتور توليد و اشتغال‌زايي و تأمين مواد موردنياز بنگاه‌هاي اقتصادي شناخته مي‌شوند همواره سعي ايجاد علاقه هيات هاي تجاري به سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک با بخش خصوصي کشور داشته است.
اما بايد ديد که اتاق بازرگاني تا چه ميزاني مي‌توان از ميل اروپايي به سرمايه‌گذاري در نفت بکاهد و نظر تيم‌هاي اقتصادي را به سمت سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک جلب کند.
در سابقه روابط تجاري ايران و اسپانيا، حوزه انرژي به‌عنوان مهم‌ترين بخش همکاري‌ها ميان دو طرف به شمار مي‌آيد.
اين حوزه در برخي مقاطع زماني علاوه بر ارائه ظرفيت‌هاي بالا در بخش صادرات نفت ايران به اسپانيا، موضوعاتي نظير سرمايه‌گذاري مشترک شرکت‌هاي دو کشور درزمينهٔ توليد اقلام انرژي ايران را در برگرفته است اما بااين‌وجود روند همکاري‌ها، در حوزه انرژي طي ساله‌اي اخير تا حد زيادي با کاهش همراه بوده است.
حوزه صنعت و ماشين‌آلات از ديگر حوزه‌هاي همکاري شرکت‌هاي ايراني و اسپانيايي است که صدور انواع ماشين‌آلات صنعتي اسپانيا در بخش سراميک، نساجي، تجهيزات بالابر، شيرآلات صنعتي، تجهيزات صنايع غذايي، صنايع شيميايي مرتبط با حوزه کشاورزي، صنعت بهداشتي و ... ازجمله زمينه‌ها و ظرفيت‌هاي تبادلاتي با ايران در ساله‌اي گذشته به شمار مي‌آيد که در بخش قطعات خودرو و صنعت دارويي نيز ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري شرکت‌هاي دو کشور وجود دارد.
علاوه بر پتانسيل‌هاي ذکرشده اسپانيا، توجه به تجربيات گسترده اين کشور در حوزه گردشگري نيز مي‌تواند پتانسيل خاموش ايران در اين بخش را بيدار کند و ظرفيت‌هاي بالايي را براي تعامل شرکت‌هاي گردشگري ايران با اسپانيا رقم بزند.
درزمينهٔ قراردادهاي رسمي اقتصادي طي دوره زماني حدفاصل ساله‌اي 2000 تا 2014 شاهد توافقات عمده اي ميان روساي دو کشور در حوزه‌هاي اقتصادي بوده ايم که موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف ، تشويق و حمايت متقابل از سرمايه‌گذاري ، حمل و نقل جاده اي ، يادداشت تفاهم همکاري گردشگري ، استاندارد و تفاهم شيلاتي برخي نمونه هاي آن بوده ايم که اين موافقتنامه ها تا حدودي به تسهيل فضاي همکاري ميان بخش خصوصي دو کشور کمک مي کند.
در ساله‌اي گذشته صادرات اقلام سنتي ايران نظير فرش، پسته، زعفران، خرما، مرکبات و ميوه هاي خشک، صنايع دستي و خاويار و انواع محصولات شيلاتي از حوزه‌هاي فعاليت فعالان تجاري کشورمان در بازار اسپانيا بوده است.
بايد به اين نکته نيز اشاره کرد که بيشترين حجم تبادلات تجاري ميان ايران و اسپانيا مربوط به سال 2011 است که طي آن ارزش تجارت دو کشور به رقم 4.7 ميليارد يورو رسيد.
آمارهاي منتشره توسط اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران مربوط به مبادلات دو کشور طي سال1393، ارزش تبادل در اين سال را بالغ‌بر 321ميليون دلار اعلام کرد که از اين ميزان حدود 146ميليون دلار را صادرات اسپانيا به ايران و رقمي حدود 175 ميليون دلار را صادرات ايران به اسپانيا تشکيل داده است.
همچنين در سال 92 هم صادرات ايران به اسپانيا در حدود 114 ميلون دلار و واردات ايران از اين کشور 195 ميليون دلار بوده است. پيش از آن، در سال 91 صادرات به اسپانيا 166 ميليون دلار و واردات از اين کشور 361 ميليون دلار بوده‌است. قبل‌تر نيز در سال 90 صادرات ايران به اسپانيا 171 ميليون دلار و واردات ايران از اسپانيا 415 ميليون دلار بوده‌ است.
حجم مبادلات ايران و اسپانيا در چهار ماهه نخست 94شامل صادرات حدود 89ميليون دلار از ايران به اسپانيا و 53ميليون دلار واردات الکترودهاي زغالي، جرثقيل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجي ايران از اسپانيا بوده است.
آمارهاي منتشره توسط شوراي تجارت خارجي اسپانيا مربوط به مبادلات دو کشور در سال 2013 ، ارزش تبادلات در اين سال را بالغ‌بر 401 هزار يورو اعلام نموده است که از اين ميزان ، حدود 314765 يورو را صادرات اسپانيا به ايران و رقمي حدود 85190 يورو را صادرات کشورمان به اسپانيا تشکيل داده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن