تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819932372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴هزار و ۵۶۱ تعاوني لرستان در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و خدمات فعال است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۴۰ب.ظ)
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان؛ ۴هزار و ۵۶۱ تعاوني لرستان در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و خدمات فعال است موج-خرم آباد-مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان گفت: پنج هزار و ۲۸۳ تعاوني در لرستان وجود دارد که از اين ميزان چهار هزار و ۵۶۱ تعاوني در بخش‌هاي مختلف کشاورزي، صنعت و خدمات فعال است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان لرستان، علي آشتاب ظهر امروز نشست تعاون گران و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان با نماينده ولي‌فقيه در استان که در بيت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد، با بيان اين که يکي از ضرورت‌هايي که بايد به آن پرداخته شود تبليغ و ترويج کار گروهي و جمعي است، اظهار داشت: امروز با معضل بيکاري مواجه هستيم و براي فائق شدن بر آن بايد همه توان، سرمايه، افکار و آرا را به کار بگيريم و با همدلي و هم‌زباني و تشکيل بنگاه‌هاي اقتصادي در جهت ايجاد اشتغال و درآمد تلاش کنيم.
وي بهترين اقدام در اين زمينه را گرايش به سمت کار گروهي و جمعي در قالب تعاوني دانست و افزود: ايجاد بنگاه‌هاي اقتصادي در پي اهداف اجتماعي و اقتصادي است که سودآوري و درآمد را به دنبال دارد.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان عنوان کرد: هدف شرکت‌هاي تعاوني سود رساني به اعضاء تشکيل‌دهنده اين موسسه است و همه در سرنوشت بنگاه‌ها شريک هستند.
وي بيان کرد: پنج هزار و 283 تعاوني در لرستان وجود دارد که از اين ميزان چهار هزار و 561 تعاوني در بخش‌هاي مختلف کشاورزي، صنعت و خدمات فعال است و 422 تعاوني غيرفعال در استان وجود دارد که برنامه‌هاي مختلف براي آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.
آشتاب تصريح کرد: طي پنج‌ماهه امسال، 58 تعاوني در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و مسکن ايجاد شد که 520 نفر عضو آن هستند که 316 نفر آن مرد و 204 نفر آن زن هستند که سرمايه‌گذاري 14 ميليارد و 500 ميليون تومان انجام‌شده و اشتغال‌زايي براي 189 نفر ايجاد مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: سه هزار 486 دادخواست به اداره کل واصل‌شده و آراي صادره تشخيص دو هزار و 98 پرونده است که 564 تا از آرا به مراجع حل اختلاف ارجاع شده که هزار و 110 مورد آرا به‌وسيله سازشي حل‌وفصل شده است که 53 درصد آرا را شامل مي‌شود.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي لرستان گفت: سال گذشته آرا سازشي 40 درصد و امسال 53 درصد است و مشاوره تلفني و حضوري جهت بسترسازي کاهش شکايات طي پنج‌ماهه امسال انجام شده که شاهد شش هزار و 782 مورد پاسخگويي به تماس‌ها در سطح استان بوده ايم.
وي بابيان اينکه 267 تشکل در استان وجود دارد که 215 تشکل آن کارگري و 52 تشکل کارفرمايي است، اظهارداشت: در حوزه مشاغل سخت و زيان‌آور هزار و 194 مورد رسيدگي و در بحث حوادث ناشي از کار، 55 مورد حادثه ناشي از کار بوده است که حوادث ناشي از کار در سال گذشته 245 مورد بود که آمار پنج‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 62درصد رشد منفي روبه‌رو بود.
آشتاب بابيان اين که چهار هزار و 409 مورد نظارت بر بنگاه‌هاي اقتصادي انجام‌شده است، افزود: حضور بازرسي کمک مي‌کند اگر مشکلي در بنگاه‌هاي اقتصادي وجود داشته باشد رفع شود چراکه هدف سالم‌سازي کار است.
وي عنوان کرد: هزار و 422 نفر ساعت در پنج‌ماهه نخست امسال آموزش ايمني و بهداشت کار را فراگرفتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن