تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش کميسيون اقتصادي از تخلف دو بانک بزرگ در دولت قبل به قوه قضائيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶ب.ظ)
گزارش کميسيون اقتصادي از تخلف دو بانک بزرگ در دولت قبل به قوه قضائيه موج-سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از تهيه گزارش اين کميسيون درمورد انتقال ميليون‌ها دلار پول از طريق دو بانک بزرگ داخلي به صرافي‌هاي خارجي در دولت قبل و ارائه آن به قوه قضاييه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،رحيم زارع در مورد انتقال ميليون‌ها دلار از سرمايه‌هاي کشور در سال 91 و در دولت قبل به صرافي‌هاي خارج از کشور افزود: کميسيون اقتصادي مجلس پرونده پنج صرافي بزرگ که از طريق دو بانک کشور اين پول‌ها در اختيارشان قرار گرفته را بررسي و به قوه قضاييه ارسال کرده است.
وي همچنين درباره سياست دولت در برخورد با مؤسسات مالي غيرمجاز اظهارداشت: مؤسسات مالي غيرمجاز تقريباً بيش از 114 هزار ميليارد تومان نقدينگي در اختيار دارند و سودي که به اين پول داده مي‌شود بايد در مسير حمايت از توليد قرار گيرد ولي در ساخت و ساز، بنگاه داري و دلالي و سفته باز هزينه مي‌شود.
نماينده مردم آباده در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: عملکرد و نيت خوب دولت براي سامان دادن مؤسسات مالي و يا بانک‌ها يا ادغام آن‌ها با مؤسسات مالي مجاز قابل تحسين است.
زارع تصريح کرد: مؤسسات مالي غيرمجازي که بدون پشتوانه علمي و منطقي با پول مردم فعاليت مي‌کنند علاوه بر اين که به دنبال سود کلاني هستند، درحال از بين بردن اقتصاد و توليد و ايجاد تورم هستند.
وي با بيان اين که موضوع بهره وري در کشور اجرايي نمي‌شود، گفت: در برنامه ششم توسعه بهره وري بايد به 2.5درصد برسد که نتيجه آن بالا رفتن رشد اقتصادي و پايين آمدن نرخ بيکاري است يعني رشد اقتصادي با افزايش نرخ بيکاري رابطه عکس دارد.
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس افزود: در حال حاضر استفاده از ظرفيت توليد در کشور کمتر از 30 درصد است، يعني براي فعال شدن ظرفيت غيرفعال توليد در کشور بايد نقدينگي به بنگاه‌هاي اقتصادي تزريق شود که دولت بايد سياست‌هاي انقباضي را به کنار گذاشته و بحث نقدينگي را مديريت کند.
زارع يادآور شد: دولت اگر بتواند مؤسسات مالي غيرمجاز را ساماندهي کند، اقتصاد به سمت رونق حرکت خواهد کرد.
وي خاطرنشان کرد: اين کار مي‌تواند مکمل ديگر سياست‌هاي دولت از جمله سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي پساتحريم باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن