تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819453046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ اسدالله بادامچیان انتقاد از تحریف شهید آیت در روزنامه‌های اصلاح‌طلب/ کینه‌ جریان فتنه و نهضت آزادی‌ها از «آیت» تمام شدنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ اسدالله بادامچیان
انتقاد از تحریف شهید آیت در روزنامه‌های اصلاح‌طلب/ کینه‌ جریان فتنه و نهضت آزادی‌ها از «آیت» تمام شدنی نیست
بادامچیان در یاددشات خود نوشت: کینه‌ای که امثال میرحسین موسوی و اصحاب فتنه و نهضت آزادی‌ها از آیت داشته‌اند، تمام شدنی نیست و این خطوط انحرافی و التقاطی در مطالب مربوط به شهید آیت دیدگاه‌های لیبرالی و اصلاح‌طلبانه خود را مطرح می‌کنند.

خبرگزاری فارس: انتقاد از تحریف شهید آیت در روزنامه‌های اصلاح‌طلب/ کینه‌ جریان فتنه و نهضت آزادی‌ها از «آیت» تمام شدنی نیست



به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اسدالله بادامچیان از اعضای حزب جمهوری اسلامی و از نزدیکان شهید حسن آیت در دوران مختلف مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و دوران فعالیت وی در حزب جمهوری اسلامی در یادداشتی که در پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده به بررسی گزارش روزنامه شرق درباره شهید آیت می‌پردازد.  از روزنامه شرق انتظاری جز این نمی‌رود که اگر از شهید دکتر آیت‌ مطلبی بنویسد، دیدگاه‌های لیبرالی و اصلاح‌طلبانه خود را در آن طرح نماید ولو خلاف واقعیت‌های تاریخ باشد. کینه‌ای که امثال میرحسین موسوی و اصحاب فتنه و نهضت آزادی‌ها و خطوط انحرافی با آیت داشته‌اند، تمام شدنی نیست تا زمانی که این خطوط انحرافی و التقاطی باقی مانده‌ای داشته باشند. در مقاله شرق آمده است: اثری از شاخه نظامی حسن آیت در پیروزی انقلاب اسلامی دیده نشد، اتفاقاً یاران شاخه نظامی آیت مثل کلاهدوزان و سرهنگ کتیبه و سرهنگ اقارب‌پرست و ........ مؤثر بودند لکن گرفتار نشدند. درباره اینکه آیت با دکتر بقایی و عضو حزب زحمتکشان بوده است تردید نیست. زیرا در دوران نهضت ملی شدن صنعت نفت بخشی از طرفداران آیت‌الله کاشانی پس از 28 مرداد ابتدا جذب دکتر بقایی شدند ولی پس از مشاهده ناهمواری‌های اخلاقی و سیاسی او، از وی فاصله گرفتند و با شروع نهضت امام اکثر این بخش از بقایی جدا شدند. که یکی از آنها شهید دکتر حسن آیت بود. آیت خودش این موضوع را بارها تأکید کرده است. گفته‌های امثال لطف‌الله میثمی و عبدالرضا داوری و عزت سنجابی قابل استناد در برابر تصریح کلام آیت نیست. از امام هم دستوری در دست نیست که فرموده باشند نام آیت از فهرست شهدا حذف شود. اینکه طیف احمدی‌نژادی ها در پی احیای آیت باشند علت آن روشن است و آن مخالفت آنها با میرحسین موسوی و جریان فتنه است. والّا آنها از مواضع شخص آیت دل خوشی ندارند و بیشتر در جهت استفاده برای مقاصد خودشان مطالب آیت را مطرح می کنند. با تشکیل حزب جمهوری اسلامی، شهید آیت عضو شورای مرکزی اولین دبیر سیاسی حزب، نماینده نامزد حزب در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اول شد و پس از شهادت او به مؤسسان حزب مطالب تأییدیه از او داشتند. طبعاً نقش اساسی دکتر آیت در تصویب اصل ولایت فقیه و برخی اصول دیگر قانون اساسی و مخالفت امثال بنی‌صدر و حتی فواد کریمی با او بر سر افکار و اصل ولایت فقیه در مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی ثبت است. اصل ولایت فقیه هم، نظر مبارک امام خمینی در بحث‌های نجف است و شهید بهشتی و آیت در آمدن آن در متن قانون اساسی مجاهدت کردند. در مسئله بنی‌صدر و نوار آیت، این توطئه بنی‌صدر علیه آیت و حزب جمهوری اسلامی و در جهت حذف مخالفان خود بود که به بن‌بست رسید و موجب برکناری خودش شد. بحث عزل بنی‌صدر هم با یک گریه آیت‌الله هاشمی نبود. مدتها ماجرای بنی‌صدر و خلاف های او مطرح بود و نامه سه بزرگوار به امام سند تاریخی است و متأسفانه در این نوشته، در واقع جسارت به امام (رحمة‌الله) شده است که گویا امام (ره) در مسائل اساسی کشور و نظام و انقلاب احساسی عمل می‌نموده. در حالی که امر رهبری و اداره امور انقلاب اسلامی را امام به شایسته‌ترین وجه اداره کرده است. درباره اختلاف آیت و موسوی ورود میرحسین موسوی به حزب با آشنایی او با شهید دکتر باهنر در ساخت مسجد توحید و توسط ایشان صورت گرفت. آیت او را مصدقی و مرید پیمان می دانست که صحیح هم بود. زیرا خودش و همسرش شاگرد پیمان بودند. آیت هم خودش را انقلابی‌تر از امام نمی دانست ولی نظراتش را مطرح کرده است. اینکه او اسنادی از مهندس موسوی داشته است بیان اوست و نمی‌شود آن را رد یا تأیید نمود. بررسی دوران دولت موسوی هم به عملکرد او و تفکرش و صداقت یا عدم صداقت او در ادعاهایش و در رابطه با امام و حزب و شهدا و ریاست جمهوری دوران نخست‌وزیری وی وابسته است. نقش شهید آیت در مسائل فرهنگ سیاسی، نقش مؤثری است در حد خودش، و روشنگری‌ها و تحلیل های اکثراً در جامعه تأثیر می گذاشت و هنوز هم تأثیرگذار است بها به نقش او باید بر اساس همین رویه بهشتی باشد که نه کم و نه زیاد. عبارت روزنامه شرق، براساس فرهنگ حاکم بر شرق است که شهادت آیت را پایان دلخراش می نامد در حالی که شهادت انعام الهی است و انعام الهی دلخراش نمی‌باشد گرچه خیلی سوزناک و فجیع باشد همانطور که حضرن زینب (س) به یزید فرمود: ما رایت الّا جمیلاً. پس از شهادت آیت، خیلی‌ها از تهمت‌های به آیت توبه کردند. عده‌ای معاند بودند و دشمنی نمودند بسیاری هم بیدار شدند. از شهید دکتر آیت تجلیل هم بعمل آمد. مجلس با همکاری حزب جمهوری اسلامی کتابی درباره او چاپ کرد. بنده سلسله نوشته به آیت‌الله «نمونه‌ای از استقامت مکتبی» را در روزنامه رسالت نوشتم. کتاب‌ها و نوارهای متعددی در رابطه با او منتشر شده است. و پس از فتنه 88 و نقش میرحسین در آن، بسیاری به مطالب شهید آیت مراجعه کردند، و اکنون نیز مثل همین مقاله روزنامه شرق نام و یاد دکتر آیت مطرح می‌شود. انتهای پیام/

94/06/15 - 14:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن