تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819775359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احياي جنگل هاي حرا در خوزستان/ کاشت 27 ميليون اصله درخت حرا در سواحل بندرامام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
احياي جنگل هاي حرا در خوزستان/ کاشت 27 ميليون اصله درخت حرا در سواحل بندرامام موج- مدير کل زيست بوم هاي دريايي سازمان محيط زيست با بيان اينکه به دنبال مناطق جديدي براي احياي جنگل هاي حرا هستيم گفت: در بهمنشير استان خوزستان که پتانسيل هاي لازم را براي احياي اين جنگل ها دارد تا به حال حدود 2 هزار نهال کاشته شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، جنگل حرا يکي از اکوسيستم هاي استثنايي در منطقه خليج فارس است، حرا حد فاصل خشکي و آب قرار دارد که علاوه بر آنکه به عنوان جنگل شناخته مي شود به عنوان زادگاه گونه هاي مختلف دريا نيز محسوب مي شود، از اين رو احياي آن باعث افزايش توليد گونه هاي آبزي مي شود.
نابودي اين منطقه حيات دريا و ذخاير دريايي ما را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد و نابودي جنگل حرا، نابودي ذخاير دريايي را به دنبال خواهد داشت.
با فعاليت هاي اقتصادي و صنعتي که در منطقه حرا صورت مي گيرد، اکولوژي تمام نقاط ساحلي «حرا» در حال تخريب است و با ادامه اين روند در آينده، اکوسيستم اين منطقه نابود خواهد شد.
داوود ميرشکار مدير کل زيست بوم هاي دريايي سازمان محيط زيست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با اشاره به وسعت 16 ميليون هکتاري جنگل هاي حرا در جهان اظهار کرد: جنگل هاي حرا يا مانگرو وسعتي 21 هزار هکتاري را در سواحل جنوبي کشور تشکيل داده اند که به دليل توليد بالاي دريايي و تنوع گونه اي از اهميت بالايي برخودار هستند.
به گفته وي، اين جنگل ها زادگاه هاي خوبي براي گونه هاي دريايي مانند ميگوها و ماهيان است، حتي در برخي نقاط، مانند محدوده درياي عمان جنگل هاي حرا محل زادآوري پستانداران دريايي است.
مير شکار با بيان اينکه تخريب در اين جنگل ها به دليل توسعه ناپايدار و با استقرار نامناسب صنايع به خصوص در مراکز احداث پتروشيمي ها، مناطق نفتي و گازي رخ مي دهد اظهار کرد: براي توسعه و احداث تاسيسات نفتي و گازي در برخي مناطق، سواحل را خشک کرده اند و با خشک شدن سواحل در واقع زيستگاه اين جنگل ها از ميان رفته است.
وي همچنين برداشت از سرشاخه ها، چراي دام و پديده قاچاق سوخت را از تهديدات جنگل هاي حرا عنوان کرد.
مدير کل زيست بوم هاي دريايي سازمان محيط زيست با اشاره به اينکه اعداد متفاوتي از ميزان تخريب جنگل هاي حرا وجود دارد خاطر نشان کرد: براي مثال در عسلويه تخريب هاي بسياري وجود داشته است و در برخي از مناطق، قسمت هايي از جنگل ها به دليل ساخت سازه و نرسيدن آب، از بين رفته است.
اين مقام مسوول به برنامه هاي احياي جنگل هاي حرا پرداخت و گفت: به دنبال مناطق جديدي براي احياي جنگل هاي حرا هستيم، براي مثال در بهمنشير استان خوزستان پتانسيل هاي لازم براي احياي اين جنگل ها وجود دارد و تا به حال حدود 2 هزار نهال در اين مناطق کاشته شده است و اگر پيش بيني هاي ما درست از آب دربيايد و جنگل ها جان بگيرند، بيش از اين هم خواهيم کاشت.
وي از همکاري وزارت نفت در احياي اين جنگل ها سخن گفت و تاکيد کرد: در اين راستا وزارت نفت هم براي احيا به کمک سازمان محيط زيست آمده و در اين راستا تاکنون کاشت 27ميليون اصله درخت حرا در سواحل بندر امام محقق شده است. در اين طرح پتروشيمي ها مسوول کاشت بوده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن