تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803720511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 40 درصدي تغيير کاربري غير مجاز اراضي کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۴ق.ظ)
در دولت يازدهم؛ کاهش 40 درصدي تغيير کاربري غير مجاز اراضي کشاورزي موج - تغيير کاربري غير مجاز اراضي کشاورزي و تخلفات مربوط به اين اراضي با راه اندازي گشت‌هاي ويژه حفاظت از سوي سازمان امور اراضي کشور از آغاز استقرار دولت يازدهم بيش از 40 درصد کاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سازمان امور اراضي کشور در قالب گزارشي، اهم عملکرد و برنامه‌هاي دو ساله خود را در دولت تدبير و اميد اعلام کرد.
بنا بر اين گزارش، با آغاز فعاليت دولت يازدهم، سازمان امور اراضي کشور براي نخستين بار مطابق سياست‌ها و برنامه‌هاي تدوين شده، راه اندازي گشت‌هاي حفظ کاربري اراضي کشاورزي با مشارکت بخش خصوصي را در دستور کار خود قرار داد و اکنون با گذشت 18 ماه از آغاز اين طرح حفاظتي و تجهيز اکثر استان‌هاي کشور به خودروهاي صحرايي، بيش از 130 اکيپ گشت ويژه، کار حفاظت از اراضي کشاورزي را انجام مي‌دهند.
بر اساس آمارهاي سازمان امور اراضي کشور، طي 18 سال گذشته و از زمان تصويب نخستين قانون حفظ کاربري اراضي کشاورزي توسط سوي مجلس شوراي اسلامي در سال 74 نزديک به 90 هزار هکتار تغيير کاربري غير مجاز شناسايي شده است.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد، تغيير کاربري‌هاي غير مجاز در سال 92 و نيمه نخست سال 93 به طور عمده مربوط به سال‌هاي قبل است که با راه اندازي گشت‌هاي ويژه حفظ کاربري و افزايش نسبي ضريب حفاظتي اراضي، طي 12 ماه گذشته شناسايي و به مراجع قضايي ارجاع شده است.
بر پايه اين گزارش، تا کنون 150 خودروي صحرايي مجهز به سيستم ردياب ماهواره اي و با نشان مخصوص گشت حفظ کاربري و سامانه 131 در چهار مرحله به استان‌ها تحويل شده که تا پايان سال براي افزايش ضريب حفاظتي از زمين‌هاي کشاورزي و نظارت بر زمين‌هاي واگذاري اخذ شده، اين ميزان افزايش پيدا مي‌کند.
افزايش ضريب حفاظت از اراضي کشاورزي، شناسايي به موقع براي پيشگيري از تغيير کاربري‌هاي غير مجاز، ارائه گزارش مستمر به مديريت جهاد کشاورزي شهرستان‌ها، برخورد قانوني با ساخت و سازهاي غير مجاز در اراضي کشاورزي، رصد مستر وضعيت کشت اراضي کشاورزي، شناسايي و تذکر به اراضي باير و آموزش در زمينه ضرورت‌هاي حفظ کاربري اين اراضي و قوانين موجود از جمله وظايف گشت‌هاي ويژه حفاظتي به شمار مي‌رود.
اين گزارش مي‌افزايد، با توجه به اهميت موضوع حفظ اراضي کشاورزي و نقش همکاري و مشارکت مردم براي رفع معضل بزرگ تغيير کاربري اراضي کشاورزي، تصرفات غير مجاز و زمين خواري، سازمان امور اراضي کشور موفق به اخذ مجوز راه اندازي سامانه خط تلفني 131 از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات شد و در نهايت اختصاص خط تلفني 131 به عنوان سامانه حفاظت اراضي کشاورزي کشور تصويب و ابلاغ شد.
سامانه ارتباطات مردمي 131 به عنوان ابزار مهم ارتباطي براي مشارکت نظارتي شهروندان عمل مي‌کند و با استفاده از اين سامانه، سازمان امور اراضي کشور به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي در مورد شناسايي تخلفات مربوط به تغيير کاربري‌هاي غير مجاز در اراضي زراعي و باغ‌ها، تصرفات غير قانوني و زمين خواري، استفاده غير مجاز از اراضي واگذاري، شناسايي اراضي کشاورزي رها شده و باير، شناسايي اراضي موات، گزارش تخلفات احتمالي در حوزه امور اراضي و دريافت انتقادها و پيشنهادهاي مردمي در سراسر کشور است.

تقويت نظارت بر اراضي ملي و دولتي واگذاري
پس از تشکيل دولت يازدهم، يکي از نخستين اقدام‌هاي وزارت جهاد کشاورزي، سازماندهي مجدد و تقويت هيات هاي پنج نفره نظارت بر اراضي ملي و دولتي واگذار شده و تشکيل دبيرخانه مرکزي در سازمان امور اراضي کشور بوده است.
بنا بر اين گزارش، اين هيات ها در مرکز استان‌ها و عوامل نظارتي در شهرستان‌ها، سالانه نزديک به 300 هزار هکتار از اراضي واگذار شده را مورد نظارت قرار داده‌اند.
گزارش‌ها حاکي از آن است که از شهريور سال 92 تا دي 93 حدود 689 هزار و 972 هکتار اراضي ملي و دولتي واگذار شده نظارت و 22 هزار و 976 هکتار خلع يد شده است.

اجراي طرح کاداستر در 6.8 ميليون هکتار
در فاز نخست، طرح کاداستر در سطح 6.8 ميليون هکتار اراضي کشاورزي کشور با اولويت اراضي کشاورزي سه استان شمالي و مناطق حوزه نفوذ کلان‌شهر ها اجرا مي‌شود.
بر پايه اين گزارش، سازمان امور اراضي کشور، اجراي کاداستر و شناسايي وضعيت کاربري اراضي کشاورزي مناطق مختلف کشور و در نهايت صدور اسناد مالکيت کشاورزان را امسال در دستور کار خود قرار داده است.
براي اجراي اين طرح، اين سازمان با تدوين دستورالعمل جامع اجراي طرح، تفاهم نامه‌هايي با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان نقشه برداري، استانداري‌ها و سازمان جهاد کشاورزي استان‌ها امضا کرده است.
فاز نخست طرح شامل عکس‌برداري هوايي و تهيه نقشه‌هاي رقومي 10 ميليون هکتار از اراضي کشاورزي مي‌شود.
گفتني است کار تهيه عکس‌هاي هوايي در شمال کشور تقريباً به پايان رسيده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن