تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات مهاجراني، کرباسچي، نوربخش و فائزه هاشمي کارنامه حزب کارگزاران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱ق.ظ)
محمد قوچاني: اقدامات مهاجراني، کرباسچي، نوربخش و فائزه هاشمي کارنامه حزب کارگزاران است موج-ساير رسانه ها؛ عضو شوراي مرکزي حزب کارگران گفت: اگر نامزدي اقتصاد آزاد يا حکومت قانون يا حقوق اقليت را قبول نداشته باشد، نمي‌تواند از حزب متبوع وي يعني حزب کارگزاران سازندگي انتظار حمايت داشته باشد.
نشريه صدا نوشت:
محمد قوچاني، عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران در نشست مشترک اعضاي شوراي مرکزي اين حزب با دبيران استاني به شرايط محتوايي عضويت در حزب پرداخت و با اشاره به معيار قرار دادن منشور سازندگي و آزادي به عنوان ملاک عضويت در کارگزاران، اظهار داشت: همه بايد اين پرسش را طرح کنيم که چرا کارگزاراني هستيم.
وي افزود: در درجه اول چرا مشارکتي يا اتحادي يا ندايي نشديم و يا به عضويت حزب اعتماد ملي در نيامديم و سپس به اين پرسش بپردازيم که چرا اصلاح‌طلبيم و نه اصولگرا؟
عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران منشور را معيار اين تعريف دانست و هويت‌سازي سازمان‌يابي و برنامه‌نويسي را سه کارکرد حزب بر شمرد.
قوچاني تصريح کرد: به لحاظ هويتي ما خود را يک حزب آزادي‌خواه و متدين مي‌دانيم به قرائتي بومي به زبان فارسي از حزب ليبرال دموکرات مسلمان است. ما اصراري بر تعبير ليبرال دموکرات مسلمان نداريم.
به اعتقاد اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همان طور دنيا احزاب دموکرات مسيحي،‌ ليبرال مسيحي و سوسيال مسيحي وجود دارد و حتي در کشور ما از دموکراسي اسلامي يا مردم‌سالاري ديني سخن مي‌رود ما نيز مي‌توانيم ليبرال دموکرات مسلمان يا به تعبير صحيح‌تر آزادي‌خواه متدين باشيم.
وي ادامه داد: ما مسلمان هستيم نه بنيادگرا يعني ضمن تأکيد بر تدين، در دينداري يکديگر دخالت نمي‌کنيم و اين وجه تمايز ما با احزاب ايدئولوژيک است.
قوچاني با اشاره به کارکرد دوم احزاب يعني سازمان‌يابي گفت: ما از نظر سازماني يک حزب نخبه گرا هستيم نه يک حزب توده‌گرا بنابراين ما دنبال حزب توده‌اي و لنيني نيستيم که کادر همه جانبه بپرورد و فردا را از صبح تا شب تحت سيطره خود بگيرد.
عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران با بيان اينکه به دنبال يک حزب مؤثر و با نفوذ از نظر گفتمان هستيم به اظهارات احمد نقيب‌زاده (استاد علوم سياسي دانشگاه تهران) از تحزب اشاره و خاطر نشان کرد: کارگزاران نه حزب ايدئولوژيک است نه حزب پراگماتيک بلکه يک حزب دکترينال است که دکترين حزب در منشور سازندگي و آزادي تعريف شده است و با يد همه دوستان آن را بخوانند و در آينده اين سند معيار عضويت در حزب خواهدشد.
وي ادامه داد منشور اين کاربرد را دارد که به پرسش چرا کارگزاراني هستيم پاسخ مي‌دهد و تفاوت‌هاي ما با اصولگرايان و ديگر اصلاح‌طلبان را نشان مي‌دهد.
قوچاني با بيان اين که ما اصلاح‌طلب هستيم و خود را در اصلاح‌طلبي به ديگران پيشتاز مي‌دانيم يادآور شد: ما اصلاح‌طلبي را از تدوين برنامه اول توسعه در سال 1368 شروع مي‌کنيم که با دولت آقاي هاشمي مصادف شد.
اين عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران مي‌گويد ما طرفدار توسعه همه جانبه و پايدار هستيم و اين اتهام را نمي‌پذيريم که توسعه را بر دموکراسي مقدم دانسته کارگزاران همواره طرفدار توسعه همه جانبه بوده است و کافي است به کارنامه مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و بانک مرکزي در رشد و اصلاح اقتصادي نگاهي انداخت.
به گفته وي کارنامه غلامحسين کرباسچي در شهرداري تهران و رشد و اصلاح اجتماعي و کارنامه عطاءالله مهاجراني در وزارت فرهنگ در رشد و اصلاح فرهنگي از جمله مواردي است که بيانگر توسعه همه جانبه در نگاه کارگزاران بوده است.
قوچاني با تأکيد بر اينکه ما سرآغاز اصلاح سياسي کشور را در انتخابات مجلس پنجم مي‌دانيم، گفت: در انتخابات مجلس پنجم مقابل انحصارطلبي جناح راست ايستاديم و رأي خانم فائزه هاشمي نماد ورود نسل جديد زنان و جوانان به عرصه سياسي کشور شد و به نوعي آن انتخابات مقدمه دوم خرداد 1376 را رقم زد.
عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران با بيان اين که ما خود را يک اصلاح‌طلب تمام عيار مي‌دانيم، اظهار کرد: البته آزادي‌خواهي بر مردم‌سالاري هم مقدم مي‌دانيم چون معتقد به حقوق غيرقابل انکار افراد هستيم که آنان را در مقابل استبداد اقليت و استبداد اکثريت حفظ مي‌کند.
به گفته وي براي ما زماني مردم‌سالاري قابل دفاع است که ناقض حقوق فردي نباشد اينجاست که اين منشور به کار کارگزاراني بيايد اگر فردا کسي خواست در شهر يا استان شما نامزد شود و نماينده اصلاح‌طلبان باشد اين منشور معيار شماست.
«مثلاً کسي که مي‌خواهد با توزيع پول يا سياست‌هاي تورم‌زاي اقتصادي يا نفي حقوق مالکيت نامزد اصلاحات شود نمي‌تواند از کارگزاران انتظار حمايت داشته باشد.»
قوچاني مي‌گويد که اگر نامزدي اقتصاد آزاد يا حکومت قانون يا حقوق اقليت را قبول نداشته باشد نمي‌تواند از حزب متبوع وي يعني حزب کارگزاران سازندگي انتظار حمايت داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن