تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813045564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پماد شاخ سوز، ميانبر خطرناک از بين بردن خال هاي پوستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۷ق.ظ)
يک متخصص پوست در گفت و گو با موج عنوان کرد: پماد شاخ سوز، ميانبر خطرناک از بين بردن خال هاي پوستي موج - يک متخصص پوست و مو گفت: پماد شاخ سوز، يک ماده قليايي و بسيار خورنده است که نه‌تنها خال که بافت پوستي را از بين مي‌برد.
هزينه‌هاي درماني بالا پوست و مو باعث شده که بسياري از افراد دست به خود درماني بزنند. خانم‌ها به عنوان مشتري‌هاي پر و پا قرص توصيه‌هاي زيبايي بيشتر از مردان در جستجوي راه‌هاي زيبايي و به دليل هزينه‌هاي بالا، راه‌هاي ميانبر آن هستند.
برخي از آرايشگاه‌هاي زنانه هم از اين فرصت به وجود آمده استفاده کرده و خدمات زيبايي و پوستي که در حيطه فعاليتشان نيست و البته نيازمند تشخيص متخصصان زبده است را باکيفيت پايين و بعضا با ريسک بالا ارائه مي دهند.
به تازگي توصيه جديدي از سوي آرايشگاه ها و حتي در شبکه هاي مجازي براي از بين بردن خال هاي پوستي به افراد توصيه مي شود که عوارض جبران ناپذيري دارد.
استفاده از پماد شاخ سوز، ميانبر خطرناک سوزاندن خال هاي پوستي است که نه تنها خال که بافت هاي پوستي را از ميان مي برد.
يکي از کاربران شبکه هاي مجازي که گويا از اين پماد استفاده کرده مي نويسد: تونستم توي خونه خال هاي پوستيمو با استفاده از يک چيزي به اسم شاخ سوز از بين ببرم که در داروخانه دامپزشکي وجود داره و به اين صورت مصرف ميشه واسه يک بار کمي از اين ماده را روي خال ميزني بعد زخم ميشه ولي بعدا ديگه خالي نمي‌مونه اگه دوست داشتين امتحان کنيد!
شيده يزدانيان، متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار موج در اين باره گفت: پماد شاخ سوز همان طور که از نامش پيداست براي از بين بردن جوانه شاخ گوساله مورد استفاده قرا ر مي گيرد و حتي زمان استفاده براي اين مورد هم بايد از تماس با پوست خودداري شود، چه برسد به اينکه انسان بخواهد بر روي پوست خودش از اين پماد استفاده کند.
به گفته وي اين پماد براي لايه شاخي، گوساله است نه براي پوست انسان و حذف خالها!
يزدانيان اظهار کرد: اين داروي دامپزشکي که در داروخانه هاي دامپزشکي هم فروخته مي شود، مصرف دامپزشکي دارد و هيچ مورد استفاده از آن براي انسان تعريف نشده است.
وي افزود: پماد شاخ سوز يک پماد با پايه قليايي است که بسيار سوزاننده است. در واقع اين ماده سوزاننده شيميايي است، بايد بدانيم موادي که قليايي هستند بسيار خورنده و غير قابل بازگشت هستند.
اين متخصص پوست تصريح کرد حتي شخصي که از اين پماد براي حذف شاخ گوساله استفاده مي کند بايد دقت داشته باشد که که تماسي با پوست بدنش نداشته باشد.
وي تاکيد مي کند: استفاده اين پماد بر روي پوست باعث خورده شدن پوست و بافت هاي زيرين آن مي شود و هيچ راه بازگشتي ندارد.
يزدانيان با اشاره به اينکه اين کار از نظر بهداشتي بسيار اشتباه است و با کسانيکه توصيه مي کنند بايد برخورد شود خاطر نشان کرد: اگر کسي قصد برداشتن خال را دارد، خيلي راه‌هاي ايمن تر و موثر تر مثل انواع مختلف ليزرها، جراحي ها و روش هاي ديگري وجود دارد که بدون اينکه تغيير غير قابل برگشتي را ايجاد کند آن منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6023]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن