تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819203444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي/حضور بخش خصوصي در ساخت آزادراه‌ها حمايت شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۴ق.ظ)
انتقاد از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي/حضور بخش خصوصي در ساخت آزادراه‌ها حمايت شود موج - عضو کميسيون عمران مجلس با انتقاد از اين که سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي اختصاص منابع مالي وزارت راه و شهرسازي را ياري نمي‌کند، گفت: مهم‌ترين مشکل وزارت راه و شهرسازي در مقطع کنوني فقدان منابع مالي براي اجراي پروژه‌ها است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا خسروي، عضو کميسيون عمران مجلس، با بيان اين که مهم‌ترين مشکل وزارت راه و شهرسازي در مقطع کنوني فقدان منابع مالي براي اجراي پروژه‌ها است، گفت: وزير راه و شهرسازي هم نجابت به خرج مي‌دهد و بسياري از مسائلي را که در خصوص کمبود منابع مالي است مطرح نمي‌کند.
نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اين که سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي اختصاص منابع مالي وزارت راه و شهرسازي را ياري نمي‌کند، افزود: عمده مسائلي که نمايندگان مجلس مثل تقسيم بودجه با وزارت راه و شهرسازي دارند در جايي ديگر تصميم‌گيري شده نه در وزارت راه و شهرسازي و نبايد در چنين شرايطي که بودجه ناکافي است و تقسيم آن هم نادرست، از وزير راه و شهرسازي انتظارات نابه‌جا داشت.
خسروي با تأکيد بر اين که همه دستگاه‌ها بايد به وزارت راه و شهرسازي در پيشبرد اهداف ملي کشور کمک کنند، اظهار کرد: شرکت نفت و وزارت نفت نيز در بحث نوسازي ناوگان وزارت راه و شهرسازي را همياري نمي‌کنند، در حال حاضر براي تعويض ناوگان ۳۰۰ ميليون تومان وام اعطا مي‌شود و در قبال آن ۸۰۰ تا ۷۰۰ ميليون تومان وثيقه دريافت مي‌شود؛ هيچ راننده‌اي با اين شرايط حاضر به تعويض خودروي خود نيست.
وي با اشاره به درآمد ناشي از آزادسازي نرخ سوخت، گفت: روزانه ۴۰۰ ميليارد تومان به يارانه سوخت اختصاص پيدا مي‌کند چنانچه آزادسازي قيمت‌ها صورت بگيرد و اين رقم به وزارت راه و شهرسازي و دستگاه‌هاي مربوط اختصاص پيدا کند تحول بزرگي در پيشبرد پروژه‌ها صورت مي‌گيرد.
اين نماينده مجلس به ابلاغيه اخير وزير راه و شهرسازي در خصوص منع کارکنان شهرداري‌ها، اعضاي شوراي شهر و کارکنان وزارت کشور از نامزدي و عضويت در هيات مديره سازمان‌هاي نظام‌مهندسي اشاره و اظهار کرد: در هر حوزه‌اي که دکتر آخوندي براي اجراي قانون ورود پيدا مي‌کند سر و صداي عده‌اي که منافع آن‌ها به خطر مي‌افتد بلند مي‌شود.
وي به ورود وزارت راه و شهرسازي به بحث کميسيون ماده ۵ و فروش تراکم اشاره کرد و افزود: در اين مورد هم حاشيه‌هايي براي وزارت راه و شهرسازي ايجاد کردند و تنها راه پايان حاشيه‌ها اجراي قانون است.
خسروي با اشاره به ابلاغيه اخير تعيين نرخ عوارض از سوي وزارت راه و شهرسازي تأکيد کرد: بايد براي مردم فرهنگ‌سازي شود که چنانچه از خدماتي استفاده مي‌کنند هزينه آن را هم پرداخت کنند؛ چراکه حضور بخش خصوصي در ساخت آزادراه‌ها علاوه بر توسعه زيرساخت‌هاي کشور در شرايط فقدان اعتباري نيز کمک حال دولت خواهد بود.
وي با يادآوري ايجاد برخي مشکلات حقوقي ايجاد شده در حوزه وزارت راه و شهرسازي براي برخي پروژه‌ها مثل پديده شانديز و پاساژ علاءالدين گفت: وزارت راه و شهرسازي برخي اختيارات خود را به کميسيون ماده ۵ واگذار کرده و امروز بايد پاسخگوي آن باشد به نظر من اين کميسيون يک‌بار براي هميشه بايد منحل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن