تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803149698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اراده‌ امريكاي 200 ساله به ايران 5هزارساله تحميل نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اراده‌ امريكاي 200 ساله به ايران 5هزارساله تحميل نخواهد شد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي آلماس بيگ آتامبايف، رئيس‌جمهوري قرقيزستان، بر ضرورت تقويت هر چه بيشتر روابط دوجانبه ميان كشورهاي برادر و مسلمان تأكيد كردند...


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي آلماس بيگ آتامبايف، رئيس‌جمهوري قرقيزستان، با تأكيد بر ضرورت تقويت هر چه بيشتر روابط دوجانبه ميان كشورهاي برادر و مسلمان تأكيد كردند: اساس سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران افزايش ارتباطات و پيوندهاي همه‌جانبه و مستحكم بين كشورهاي برادر اسلامي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، مخالفت با تحميل قدرت‌هاي زورگو را يك اصل الهي و اسلامي برشمردند و با اشاره به اظهارات رئيس‌جمهور قرقيزستان در خصوص تعطيل كردن پايگاه هوايي امريكا در اين كشور و ضرورت مقابله با زورگويي قدرت‌ها گفتند: قدرت‌هاي سلطه‌گر و متجاوز دائماً عليه همه ملت‌هاي دنيا توطئه مي‌كنند اما اسلام، خواهان عزت ملت‌هاي مسلمان است و تنها راه مقابله و دفع شر قدرت‌ها نيز ايستادگي و تقويت ارتباطات كشورهاي اسلامي است.
 رهبر انقلاب همچنين افزايش همكاري‌هاي دو كشور در بخش‌هاي مختلف از جمله مواصلات را ممكن و منوط به اراده در ايجاد پيوندهاي محكم خواندند.
 در اين ديدار كه آقاي روحاني رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي آلماس بيگ آتامبايف، رئيس‌جمهوري قرقيزستان با ابراز خرسندي از سفر به تهران گفت: ايران و قرقيزستان دو ملت برادر و داراي دين، تاريخ و فرهنگ مشترك هستند و در هر دو ملت روح آزادي‌خواهي و استقلال‌طلبي وجود دارد.
وي خواستار توسعه ارتباطات و حمل و نقل و برقراري خطوط مواصلاتي جاده‌اي، ريلي و هوايي بين دو كشور شد و خاطرنشان كرد: بايد حجم روابط بين دو كشور به مراتب به بيش از آنچه كه هست، افزايش يابد.  
رئيس‌جمهور قرقيزستان با اشاره به تعطيل كردن پايگاه نظامي امريكا در منطقه مِناس و لغو قرارداد همكاري با آن كشور گفت: هيچ كشوري در دنيا حق ندارد خود را بالاتر از ديگران بداند و عليه ديگر كشورها تحريم‌هاي ظالمانه وضع كند.
آقاي آلماس بيگ آتامبايف افزود: كشور امريكا با سابقه حدود 200 ساله مي‌خواهد اراده خود را به كشوري مثل ايران با سابقه تمدن و تاريخ 5 هزار ساله تحميل كند كه اين امكان ندارد.  وي با تجليل از ايستادگي دولت و ملت ايران در مقابل امريكا گفت: ايران در مقابل تحريم‌ها نه تنها متزلزل نشد بلكه محكم‌تر شد و ما جمهوري اسلامي را براي خود يك الگو مي‌دانيم.
  
امضاي 10 سند همكاري بين ايران و قرقيزستان
رئيس‌جمهور قرقيزستان آلماس بيگ آتامبايف در سفر خود به تهران با حسن روحاني رئيس‌جمهور اسلامي ايران ديدار و گفت و گو كرد و در نهايت اين سفر با امضاي چند توافقنامه به پايان رسيد.
روحاني در نشست مشترك خبري خود با رئيس‌جمهور قرقيزستان براي گسترش روابط دو جانبه گفت: امروز ظرفيت‌هاي بسيار مناسبي براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي ميان ايران و قرقيزستان وجود دارد كه بايد از آنها بهره‌برداري كنيم.
 وي همچنين با اشاره به استقبال قرقيزستان از عضويت دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان شانگهاي اين اقدام را به نفع دو طرف برشمرد و خاطر نشان كرد: با توجه به موارد امنيتي موجود در منطقه اميدواريم بتوانيم شاهد همكاري نزديك‌تري جهت مبارزه با خشونت، افراط و تروريسم باشيم.  رئيس‌جمهوري با اشاره به جنايات و اقدامات تروريستي گروهك‌هاي تروريستي از جمله داعش و القاعده در منطقه، بر ضرورت همكاري‌هاي نزديك‌تر سياسي، اطلاعاتي و امنيتي براي مقابله با اين اقدامات تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران و قرقيزستان برنامه 10 ساله‌اي براي توسعه روابط پيش‌بيني كرده‌اند كه در آن همه موارد مورد نياز براي توسعه و پيشرفت كشور، لحاظ شده است.
همچنين رئيس‌جمهور قرقيزستان نيز ادامه داد: خوشبختانه امروز هيچ اختلافي ميان ايران و قرقيزستان وجود ندارد و در مذاكرات مشترك ميان مسئولان دو كشور بر اين موضوع كه روابط دو كشور بايد از لحاظ كيفي به سطح جديدي برسد، تأكيد شد.  در اين مراسم و در حضور روساي جمهور ايران و قرقيزستان هشت يادداشت تفاهم و موافقتنامه همكاري به امضاي مقامات و مسئولان بلند پايه دو كشور رسيد.  
يادداشت تفاهم همكاري در زمينه كشاورزي، موافقتنامه انتقال محكومان، برنامه همكاري وزارتخانه‌هاي امورخارجه، يادداشت تفاهم همكاري رسانه‌اي، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه انرژي، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه حمل و نقل هوايي، يادداشت تفاهم همكاري اتاق‌هاي بازرگاني و يادداشت تفاهم همكاري‌هاي كنسولي، هشت سند همكاري است كه به امضاي وزرا و مسئولان ايران و قرقيزستان رسيد.
روحاني همچنين در نشست مشترك هيئت‌هاي عالي‌رتبه ايران و قرقيزستان با بيان اينكه دو كشور تاريخ و ريشه‌هاي فرهنگي مشترك و واحدي دارند، گفت: هيچ مانعي در مسير توسعه بيش از پيش روابط دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي تهران- بيشكك وجود ندارد.  رئيس‌جمهور قرقيزستان در سفري يك روزه به تهران مورد استقبال حسن روحاني رئيس‌جمهور اسلامي ايران در سعد آباد قرار گرفت و در ادامه نيز به مذاكرات دو جانبه با رئيس‌جمهور كشورمان پرداخت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن