تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803705556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی: نظام از مواضع قانونی اش عقب نشینی نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: محسن رضایی: نظام از مواضع قانونی اش عقب نشینی نمی کند


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد، کسانی که آرامش کشور را قبل از برگزاری انتخابات برهم بزنند مطمئناً ضرر خواهند کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صدا وسیما، رضایی در خصوص مباحث اخیر درباره وظایف شورای نگهبان در موضوع  نظارت استصوابی تاکید کرد: تجربه نشان داده است در این گونه دعواهای لفظی، نظام از مواضع قانونی خود عقب نشینی نخواهد کرد. وی گفت: پیشنهاد ما حفظ آرامش در جامعه قبل ازانتخابات است؛ شورای نگهبان، مجلس، دولت و ستاد انتخابات هر یک وظایفی دارند که در سیاست های مربوط به انتخابات گرد آوری و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کردیم که ابلاغ خواهد شد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تا زمانی که در کشورمان ولایت فقیه وجود دارد بن بستی نداریم پس چرا با دعوا و حاشیه سازی سبب آسیب به افراد و اشخاص شویم، پیشنهاد ما افزایش همدلی و کاهش اختلافات است.
 
رضایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دیدگاه مجمع در خصوص بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی چیست گفت: مجمع در این باره بحثی نکرده است و نظری ندارد ما با هرچه قوانین  کشور حکم می کند موافقیم که طبق آن پیش رویم.
 
نظامیان در بحث های جناحی حتماً دخالت نمی کنند
 
وی در خصوص اختلاف نظر درباره موضوع  دخالت نظامیان درعرصه سیاست تاکید کرد: نظامیان در بحث های جناحی حتماً دخالت نمی کنند و قوانین کشور را رعایت می کنند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر درشت گویی مقامات آمریکا و صهیونیست ها علیه کشورمان و بی پاسخ ماندن آن که به گلایه اخیر رهبر معظم انقلاب منجر شد گفت: طبعاً مسئله سیاست  نوعی مبارزه است که اگر طرف مقابل به شما چیزی نسبت دهد و پاسخش را ندهید آن را
 
نشانه تایید تلقی می کند.
 
رضایی تاکید کرد: بر این اساس حرفهای آنان حتماً باید پاسخ داده شود که رهبر معظم انقلاب به خوبی پاسخ دادند و مسئولان نیز پاسخ خواهند داد، همچنان که بنده در دو سه هفته اخیر به طور مفصل در خصوص ترفندهای آمریکا توضیح دادم.
 
حمایت مجمع تشخیص از تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این مجمع از ایده رهبر معظم انقلاب برای تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند.
 
رضایی درخصوص دیدگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و درباره تاسیس این ستاد گفت: مجمع موافق تشکیل چنین ستادی در دولت است چون این اقدام برعهده دولت و از وظایف‌ آن است.
 
وی افزود: آقای روحانی هم مصمم است که این کار انجام شود و ما هم با آن موافقیم و از آن حمایت می‌کنیم و هر کاری که از ما بربیاید در این باره انجام می‌دهیم.

تصویب 2 ماده از قانون پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص   

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب دو ماده از قانون پیشگیری از وقوع جرم در کشور ، در جلسه امروز مجمع خبر داد.
 
رضایی در نشست خبری گفت:‌ موضوع پیشگیری از وقوع جرم، بسیار مهم و پیچیده است زیرا امروز یکی از عوامل جرائم در ایران  زمینه های وقوع آن است.
 
وی گفت: به عنوان نمونه بیکاری و تنش های اجتماعی را می توان از علل وقوع جرائم دانست پس می شود کاری کرد که جامعه ای امن تر داشته باشیم منوط به اینکه این موضوع را جدی بگیریم.

رضایی افزود: قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که با سه اصل از اصول قانون اساسی مغایر بود و قوه قضائیه  تغییرات بسیاری را در این مصوبه مجلس خواستار شد.

وی اضافه کرد: چون از نظر آیین نامه ما نمی توانستیم تصمیمی در این باره بگیریم از رهبر معظم انقلاب تقاضا کردیم که بتوانیم موارد دیگری را در این باره بحث کنیم که معظم له اجازه دادند و با توجه به نیازهای مطالعاتی در خصوص قانون پیشگیری از وقوع جرائم، در این زمینه
 
بحث کردیم که امروز دو ماده آن به تصویب رسید.

رضایی گفت:‌ نخست تعریف پیشگیری از وقوع جرم است و دیگری تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که زیر نظر ریاست قوه قضائیه پیش بینی شده و متشکل از اعضایی از دولت و مجلس است.

وی افزود: دراین خصوص بحث و مقرر شد برخی نهادها مانند ستاد مبارزه با منکرات یا ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این شورای عالی عضویت داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر این اساس مصوب شد که شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در کشور، متشکل از 22 نفر به ریاست رئیس قوه قضائیه تشکیل شود.

وی افزود: بحث وظایف و نحوه اجرای مصوبات این شورای عالی نیز در قالب مواد 3 و 4 این قانون به تفصیل بررسی شد اما به علت اختلافات زیاد میان نمایندگان قوه قضائیه و دولت بررسی این موضوع به جلسه آینده موکول شد.

رضائی همچنین گفت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون رسیدگی و اعلام دارایی های مسئولان کشور در دستور کار قرار گرفت که البته بحث  ها پایان یافته است و به محض اینکه در یکی دو جلسه آینده مجمع، رسیدگی به قانون پیشگیری از وقوع جرم تمام شود، آن
 
قانون نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود:‌ در این باره نیز همه دیدگاه ها بررسی شد و البته پیشنهادهای جدیدی آمده است که باید دید مجمع تصویب می کند یا نه ؟

رضایی اضافه کرد: قانون مصوب مجلس مقداری گسترش یافته و قرار شده است علاوه بر رسیدگی به دارایی های مسئولان، اعلام عمومی دارایی ها نیز بررسی شود که نمی دانم این را می توانیم علاوه بر قانون مصوب مجلس یک گام به پیش ببریم یا نه ؟

وی ادامه داد: اگرتصویب شود اعلام عمومی می کنیم اما اگر کارشناسان نظراتی در این باره دارند به ما بدهند تا ببینیم علاوه بر مصوبه مجلس آیا می توانیم دارایی های مسئولان را نیز در سایتی  اعلام کنیم تا مردم بدانند  هر یک از مسئولان چه قدر زمین و دارایی دارند.

رضایی گفت: این بخش فعلا در کمیسیون مجمع به تصویب رسیده و پایان یافته و کمیسیون موافق آن است و باید دید در صحن مجمع چقدر در این باره به نتیجه خواهیم رسید.

شکست سیاست امریکا برای منزوی کردن ایران
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : سیاست امریکا برای منزوی کردن ایران با شکست مواجه شده است.

 محسن رضایی گفت: آنان از ترس بمب اتمی اسلامی ناچار شدند دروازه ها را به سوی ما باز کنند.

وی افزود : آنان خودشان این مسئله را طرح کردند در حالیکه ما در پی آن نبودیم اما از بس به دروغ تبلیغ کردند خودشان  هم باور کردند و ترسیدند و به همین علت با ما وارد مذاکره شدند.

رضایی اضافه کرد: مذاکرات در ابتدا زمانی که آقایان روحانی و ظریف  اولین نمایندگان رسمی مذاکره کننده کشورمان بودند با حضور سه کشور اروپایی آغاز شد و 12 سال پیش حتی امریکاییها در این مذاکرات کارشکنی می کردند .

وی گفت: بعد که مسئله جدی شد  و رهبر بزرگوار انقلاب اجازه دادند پلمپ ها باز ، نطنز و UCF اصفهان فعال و سانتریفیوژهای جدید تولید شد امریکائیها نیز به مذاکرات پیوستند و چین و روسیه هم به آن اضافه شدند.

رضایی افزود: در پی این روند تبلیغات زیادی راه انداختند که ایران می خواهد بمب اتم بسازد اما کسانی که می خواستند دروازه های جهان را به روی ما ببندند و ما را منزوی کنند، مذاکرات را بسیار جدی گرفتند و پشت میز آمدند  و ادعا کردند که ایران می خواهد بمب اتم بسازد.

وی اضافه کرد: مسائل به گونه ای پیش رفت که در دولت جدید تیم مذاکره کننده خوب و مجربی پای کار رفتند و آنان به این نتیجه رسیدند که راه ورود ایران را به روابط بین الملل باز کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ البته ایران امتیازاتی به آنها داد و امتیازاتی هم گرفت .اما نتیجه  12 سال تحریم و منزوی سازی ایران دو نتیجه داشت نخست آنکه امروز هسته ای هستیم و دیگر آنکه محاصره کشورمان شکسته شد و ما به عرصه روابط بین الملل بازگشتیم.

رضایی افزود:‌ اما نکته مهمتر آن است که آمریکا از رفتار، گفتار و برخوردهایش عقب نشینی کوتاه مدت کرده است زیرا از یک طرف می گویند دوره 10 ، 15 ساله محدودیت ها را برای این گذاشتند که امیدوارند ایران ساقط شود و بعد کل فناوری هسته ای کشورمان را در مذاکره با
 
جانشینان جمهوری اسلامی ایران از بین ببرند.

وی اضافه کرد: برخی نیز می گویند در پی راستی آزمایی هستند و بعضی هم تاکید دارند که باید چکش بازگشت دوباره تحریم ها را روی سر ایران حفظ کنند.

رضایی گفت: از رفتار امریکاییها چه کسانی که صادقانه و چه کسانی که فریبکارانه می خواهند برخورد  کنند ، نتیجه می گیریم که آنان مجبور به عقب نشینی شده اند اما در پی اقدامات جدید علیه ما هستند.

وی افزود: بدترین حالت این است که وقتی آنان می گویند در پی دوره  10، 15 ساله تحریم ها امکان بازگشت تحریم ها وجود دارد، دیگر بخش های خصوصی اروپا و امریکا نمی آیند در کشورمان سرمایه گذاری کنند  زیرا هر ‌آن تصور می کنند ممکن است تحریم ها بازگردد.

رضایی اضافه کرد: این را ریسک سیستماتیک سرمایه گذاری می نامند در چنین حالتی  نمی آیند در هر جایی سرمایه گذاری کنند و فقط در بخشی از واحدها سرمایه گذاری خواهند کرد.

عقب نشینی امریکا از روی ناچاری بود 

وی گفت: در مجموع ازرفتار آمریکاییها معلوم است عقب نشینی آنان از روی ناچاری بوده است اما ما باید حداکثراستفاده را از شکست سیاست انزواسازی ایران بکنیم که البته خوشبختانه دولت در پی این است که روابط خارجی را گسترش بدهد و حداکثر استفاده را کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به تحرکات عربستان در خلیج فارس به ویژه تلاش برای تجزیه کویت هشدار داد.
 
وی گفت: چندی پیش گفتم که طرح تجزیه برخی کشورها وجود دارد و بعد دراسناد افشا شده مشخص شد می خواهند عراق، سوریه و یمن را تجزیه کنند.

رضایی اضافه کرد: عربستان متاسفانه در پی تحرکاتی درخلیج فارس به ویژه کویت است و چاه های نفت خفجی را از بیش از 9 ماه پیش اشغال کرده است. چاه هایی که روزانه  بیش از 200 هزار بشکه از آن استخراج و صادر می شود و در صدد تغییراتی در داخل کویت است.

وی گفت: عربستان چون نتوانست بغداد را با استفاده از تکفیری ها ساقط کند،  درصدد است از طریق دسترسی به کویت روی بصره و ناصریه در جنوب عراق فعالیت کند و پس از آنکه درعدن تثبیت شد و جنوب یمن را گرفت، در صدد ایجاد ناامنی  در شمال خلیج فارس است.

رضایی به دولت عربستان توصیه کرد همین مقدار نا امنی در منطقه نیز باید پایان یابد زیرا گسترش ناامنی به نفع هیچ کشوری نیست منطقه نیاز به آرامش دارد و باید برای تقویت صلح و ثبات در جهان اسلام همکاری کنیم.

 



شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن