تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمار رسمي کمک‌هاي هلال‌احمر ايران به ۳۳ کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۹ب.ظ)
اعلام آمار رسمي کمک‌هاي هلال‌احمر ايران به ۳۳ کشور موج-معاون امور بين‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعيت هلال‌احمر اظهارداشت: جمعيت هلال‌احمر ايران به عنوان قوي‌ترين جمعيت در منطقه، کمک‌هاي امدادي و بشردوستانه خود را به کشورهاي بحران‌زده ارسال کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد شهاب‌الدين محمدي عراقي با بيان اينکه جمعيت هلال احمر ايران چندين سال است که به عنوان يکي از قوي‌ترين جمعيت‌هاي ملي مطرح است، گفت: در سال ۱۳۹۳ به منظور ظرفيت سازي و اجراي پروژه‌هاي مشترک براساس مفاد تفاهم نامه‌هاي بين‌المللي ميان جمعيت هلال‌احمر و ساير جمعيت‌هاي ملي، فدراسيون بين المللي صليب سرخ و هلال احمر و کميته بين المللي صليب سرخ، کمک‌هايي به ارزش بيش از ۱۵ ميليارد ريال براي کشورهاي لبنان، آذربايجان، سومالي، سيرالئون، کره شمالي، مالي و بوسني ارسال شد.
وي ادامه داد: در همان سال کمک‌هاي نقدي هلال احمر ايران به ارزش ۶۷ ميليارد ريال به کشورهاي فيليپين، گينه، بوسني و هرزگوين، صربستان، سيرالئون، کنيا، فلسطين، سومالي، بروندي، افريقاي مرکزي، عراق، اوکراين و ارکان نهضت از جمله کميته بين المللي صليب سرخ، فدراسيون بين المللي صليب سرخ و هلال احمر و کميسيون دائمي جهت پاسخگويي به حوادث طوفان، ابولا، جنگ و…ارسال شد.
به گفته معاون امور بين الملل و حقوق بشر دوستانه جمعيت هلال احمر، در سال ۱۳۹۳ با ارسال کمک‌هاي غير نقدي به صورت کالا و اقلام ضروري به کشورهاي سوريه، افغانستان، عراق، کره شمالي، لبنان، فلسطين، بروندي، تانزانيا، پاکستان، هند، ترکيه، سنگال، سودان و سيرالئون، گرجستان، مالزي، فيليپين، گينه، کوبا، اردن، چاد، صورت گرفته است که اقلام امدادي به منظور پاسخگويي به بحران‌هاي سيل، رانش زمين، جنگ و ارتقاي ظرفيت سازماني و…بوده است.

تشريح اقدامات بين المللي هلال احمر ايران در سال جاري

وي با تشريح اقدامات جمعيت هلال احمر ايران از ابتداي سال جاري تاکنون، گفت: حضور در نپال و هماهنگي و مکاتبه با فدراسيون و صليب سرخ نپال و درخواست اعلام موارد نيازمندي آن‌ها در ماجراي زلزله، پيگيري ارسال محموله‌هاي امدادي براي يمن، عراق، آلباني، مالزي، ليبي، سيرالئون، سودان، نپال، کره شمالي، سوريه، هماهنگي با دفتر نمايندگي کميته در تهران جهت ارسال محموله دارويي و تجهيزات پزشکي به وزن ۱۰۴ تن به بندر صلاله در کشور عمان از طريق مرکز لجستيک کميته بين المللي صليب سرخ در اين کشور از جمله اقدامات جمعيت هلال احمر در سطح بين المللي بوده است.
وي اضافه کرد: در حال حاضر جمعيت هلال احمر عضو هيات حاکمه است. در واقع هيات حاکمه يکي از ارکان سياست‌گذاري فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر محسوب مي‌شود که به انتخاب اعضاء، هر چهار سال يک‌بار ۲۰ جمعيت ملي به عنوان اعضاي هيات حاکمه برگزيده مي‌شوند.
به گفته محمدي عراقي، با توجه به منابع انساني توانمندي که جمعيت هلال احمر در اختيار دارد در کميسيون ميانجيگري که يکي از کميسيون‌هاي اصلي هيات حاکمه است، عضويت داريم. وظيفه اين کميسيون بررسي موارد نقض اصول اساسي و بنيادين نهضت توسط جمعيت‌هاي ملي و يا فدراسيون است که نتايج اين بررسي‌ها به هيات حاکمه ارائه مي‌شود.
وي يادآور شد: پروژه‌هاي مشترک جهاني با فدراسيون از جمله پيشگامان محيط زيست و کنفرانس بين المللي کاهش خطرپذيري سوانح شهري که در تهران برگزار شد، نشان از جايگاه والاي جمعيت هلال احمر ايران دارد.

فعاليت ۳۲ مرکز هلال احمر در خارج از کشور

معاون امور بين الملل و حقوق بشر دوستانه جمعيت هلال احمر با تاکيد بر اينکه جميعت ايران جمعيتي توانمند با بهره گيري از فعاليت‌هاي داوطلبانه بيش از ۲ ميليون نفر از داوطلبان و جوانان است، اذعان داشت: ارائه خدمات در ۳۹۴ شعبه در سراسر کشور، فعاليت و مرکز ارتوپدي، داروخانه، مراکز درماني، بيمارستان، مرکز دياليز، شرکت‌هاي داروسازي و نساجي و همچنين استفاده از ۱۷ فروند بالگرد سبک و نيمه سنگين صورت مي‌گيرد.
وي خاطرنشان کرد: جمعيت هلال احمر ايران با حضور در ۲۳ کشور خارجي و فعاليت ۳۲ مرکز سلامت از جمله قوي‌ترين جمعيت‌هاي ملي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن