تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819546242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات بازی «الشرق الاوسط» با موضوع سردار سلیمانی در عراق |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئیات بازی «الشرق الاوسط» با موضوع سردار سلیمانی در عراق
ک روز خبر می دهد که حیدر عبادی وقتی وارد جلسه ای می شود که رهبران عراقی در آن حضور دارند و در آنجا قاسم سلیمانی را می بیند روی در هم می کشود و در نهایت هم قاسم سلمیانی در واکنش به وی جلسه را ترک می کند. روز دیگر خبر می دهد...
کد خبر: ۵۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ - 03 September 2015


این روزها روزنامه الشرق الاوسط، در خبرها و گزارش هایش ،کلید واژه هایی دائمی انتخاب کرده و هر روز هم بر استفاده از این کلید واژه ها تاکید دارد: «قاسم سلیمانی»، «حیدرالعبادی» و «اختلاف و درگیری مقامات ایرانی و عراقی».


به گزارش «تابناک»، این روزنامه پادشاهی عربستان سعودی، این روزها از اختلاف و دعوای متعدد بین نخست وزیر عراق و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران خبر می دهد. یک روز خبر می دهد که حیدر عبادی وقتی وارد جلسه ای می شود که رهبران عراقی در آن حضور دارند و در آنجا قاسم سلیمانی را می بیند روی در هم می کشود و در نهایت هم قاسم سلمیانی در واکنش به وی جلسه را ترک می کند. روز دیگر خبر می دهد که درگیری بین نمایندگان سپاه قدس در فرودگاه بین المللی عراق با ماموران عراقی به وجود آمده است و دلیل آن هم دستور حیدر عبادی برای تفتیش هواپیماهای مشکوک ایرانی بوده است و ماموران سپاه قدس هم از این دستور ناراحت شده و درگیری به وجود آورده اند. 


بر اساس این گزارش، هدف اولیه از این گزارش ها، نشان دادن حضور نیروهای ایرانی در تمام حوزه های سیاست در عراق و دخالت کردن آنان در همه این ابعاد است.در این گزارش ها سعی می شود که به ملت عراق القاء شود که در تمام حوزه های مهم در عراق ایرانیان حضور دارند و فعالیت آنان در این حوزه ها با اختیارات زیاد و دست های باز صورت می گیرد تا بدین وسیله و با نشان دادن حضور ایرانیان به عنوان یک نیروی خارجی مداخله گر احساسات مردم عراق را علیه ایرانیان بسیج کنند. 


نکته دومی که در این گزارش ها به چشم می خورد تاکید و اصرار بر اختلاف بین فرمانده سپاه قدس و نخست وزیر عراق است و حتی در داستان سرایی های خود از دعوا و مشاجرات لفظی بین مقامات عراقی و نیروهای ایرانی می گویند. در چنین سناریویی که آنان طراحی کرده اند یک نیروی خارجی مداخله گر در یک کشور عربی حضور پیدا می کند و حتی در مورد دخالت هایش به مقامات میزبان پاسخ گویی هم ندارد و حتی گاهی عصبانی شده و بر سر مقامات عراقی هم فریاد می کشد!


همه این تصویر سازی ها در حالی صورت می گیرد که پیش تر از این مقامات سعودی به صراحت گفته اند که چندین برابر کمکی که به صدام کرده اند تا جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، به بعثی ها و تکفیری ها کمک خواهد کرد تا دولت مردمی عراق را که بر اساس موازین دمکراتیک به قدرت رسیده است را ساقط کنند؛ البته آنان در عمل به این وعده شان را البته محقق کردند و با حمایت از نیروهای تکفیری و داعش چندین سال است عراق را عرصه تاخت و تاز گروه های تروریستی کرده است.


در این میان ظهور چهره های افراطی در میان شیعیان عراقی که آنان نیز دانسته یا نداسته بر خط سعودی ها حرکت می کنند، جای تعجب دارد. کسانی که پس از کشتن تروریست های داعش آنان را سوزانده و با اره چند تکه می کنند نیز بخشی از بازی است که سعودی ها برای آنان ترتیب داده است. 


یکی از مهم ترین مشکلات جامعه ایرانی در این حوزه، عدم وجود رسانه های مستقل و مردمی عربی در ایران برای تاثیر گذاری برای افکار عمومی جهان عرب است. در حالی که شبکه های عربی صدا و سیما تمام تلاش خود را انجام می دهند اما این شبکه ها هیچ گاه جای رسانه های مردمی و مستقل را نمی توانند به خوبی ایفا کنند. اکنون شبکه هایی با استفاده از یک طبقه در یک ساختمان و دو استودیوی پخش تاثیرات شگرفی بر افکار عمومی منطقه گذاشته در حالی که ما هنوز در خم یک کوچه گرفتار هستیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن