تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805483946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت آینده ملزم به توافق نیست/ با آیت الله خامنه ای تماس می گیرم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا دولت آینده ملزم به توافق نیست/ با آیت الله خامنه ای تماس می گیرم!

نظر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛
دولت آینده ملزم به توافق نیست/ با آیت الله خامنه ای تماس می گیرم!
با موفقیت اوباما و کسب 34 رای موافق از میان دموکرات ها برای حمایت از توافق هسته ای، مانور جمهوری خواهان برای مقابله با توافق به مخالفت رئیس جمهور آینده آمریکا با آن معطوف خواهد شد.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری شبکه "سی‌ان‌ان" (CNN) با انتشار گزارشی به بررسی برنامه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برای روز اول کاری خود در صورت انتخاب به عنوان ریاست جمهور پرداخته و از توافق هسته ای به عنوان یکی از مسائل مهم در این رابطه نام برد.     در این گزارش آمده است: «تا کنون برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برنامه روز اول کاری خود در کاخ سفید در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور را عنوان کرده اند. بسیاری از آن ها بر برنامه هسته ای ایران تمرکز کرده و از آن سخن گفته اند.»     این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت: «توافق هسته ای بحث برانگیز ایران روز چهارشنبه به حمایت مورد نیاز از سوی دموکرات ها برای جلوگیری از رد توافق توسط جمهوری خواهان دست یافت.»      

اسکات واکر
"اسکات واکر" فرماندار ایالت "ویسکانسین" می گوید در صورتی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، آمریکا مذاکرات با ایران را متوقف کرده و توافق هسته ای را کنار خواهد گذاشت.  
"واکر" در مصاحبه با "فاکس نیوز" در مورد توافق گفته است: «به عنوان رئیس جمهور در روز اول کاری، توافق بد با ایران را به صورت کامل خاتمه خواهم داد و پس از آن نیز تحریم های اقتصادی فلج کننده علیه ایران را مجددا اعمال خواهم کرد. من متحدانمان را متقاعد می کنم که ایران کشوری نیست که ما بتوانیم با آن تعامل کنیم.»     در ادامه این گزارش آمده است: «"واکر" روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفته است که رئیس جمهور آینده باید در روز اول کاری خود در کاخ سفید علیه ایران اقدام کند و به احتمال زیاد این اقدام می تواند شامل حملات نظامی باشد.»      

مارکو روبیو
"روبیو" در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) گفته است که در روز اول کاری خود در کاخ سفید، توافق هسته ای را لغو خواهد کرد حتی در صورتی که متحدان اروپایی ایالات متحده از این موضوع پشتیبانی نکنند. سناتور ایالت فلوریدا وعده داده که به سادگی تحریم های ایران را که به عنوان بخشی از مفاد توافق هسته ای لغو می شود، مجددا اعمال خواهد کرد.     "سی ان ان" در ادامه مدعی می شود که بر اساس شرایط مشخص شده در توافق هسته ای و تدریجی بودن لغو تحریم ها، تا زمان روی کار آمدن رئیس جمهور بعدی آمریکا در سال 2017 نیز احتمالا تحریم های ایران هنوز لغو نشده است.     "روبیو" روز چهارشنبه در مصاحبه با "فاکس نیوز" ضمن ادعای اینکه توافق هسته ای برای رئیس جمهور بعدی آمریکا الزام آور نیست، ایران را به استفاده از گزینه نظامی تهدید کرده است.     در ادامه گزارش "سی ان ان" آمده است: "روبیو" در توییتر خود نوشته است که "وقتی من رئیس جمهور شوم، فقط توافق هسته ای خطرناک پرزیدنت اوباما را لغو نخواهیم کرد؛ ما تحریم ها را نیز بر ایران افزایش خواهیم داد."      

کارلی فیورینا   "کارلی فیورینا" که تنها نماینده زن جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری است نیز روابط آمریکا با اسرائیل را موضوع مورد تمرکز در سیاست خارجی خود قرار داده است.
"فیورینا" با اشاره جلسه خصوصی خود با "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و گفتگو در رابطه با ایران گفته است که در روز اول کاری خود در کاخ سفید با نتانیاهو و رهبر عالی ایران تماس خواهد گرفت.     "فیورینا" در گفتگو با "فاکس نیوز" گفت: "من دو تماس تلفنی در روز اول کاری خود در دفتر ریاست جمهوری بر قرار خواهم کرد. اولین تماس با نتانیاهو و دومین تماس با رهبر عالی ایران خواهد بود. هر چند ممکن است رهبر ایران به تماس من پاسخ ندهد اما این پیام را دریافت خواهد کرد؛ تا زمانی که ایران آماده باز کردن تمامی تاسیسات هسته ای و مراکز غنی سازی اورانیوم خود، بر بازرسی های کامل هر زمانی و هر مکانی نباشد، ما بیشترین تنبیه ها و تحریم های مالی که در توانمان است را بر آن ها تحمیل خواهیم کرد.»    

ریک پری
فرماندار سابق ایالت تگزاس "ریک پری" نیز اولین دستور اجرایی خود در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور را پاره کردن توافق هسته ای ایران دانسته است.
"پری" می گوید: "روز اول کاری قطعا روز بسیار پر مشغله ای است؛ اما توافق ایران باید در همان روز اول پاره شود. من قصد دارم یک لکه گیر با خود ببرم تا تمامی دستورهای اجرایی که نام اوباما پای آن است را لاک بگیرم."    

جب بوش
"بوش" با وجود انتقادهای شدید نسبت به توافق هسته ای از پاره کردن آن در روز اول ریاست جمهوری سخنی به میان نیاورده و نظر او به روشنی با "واکر"، "فیورینا" و "روبیو" متفاوت است.     او می گوید: "من نمی گویم که توافق هسته ای را روز اول پاره خواهم کرد. چنین حرفی بسیار خوب به نظر می رسد اما شاید شما مجبور باشید که ابتدا با متحدان خود هماهنگی کنید. رئیس جمهور جمهور باید ابتدا وزیر امور خارجه خود را معین کند، وزیر دفاع را تعیین نماید ... قبل از انجام چنین اقداماتی باید تیم ریاست جمهوری مشخص شده باشد. من فکر می کنم مهم است که در این مورد پخته و اندیشمندانه عمل شود."
     

  506  



۱۲/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن