تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819192195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردش چرخ اقتصاد شهري با احياي گردشگري پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گردش چرخ اقتصاد شهري با احياي گردشگري پايتخت
نویسنده : بيژن يانچشمه 
در حالي كه به گفته شهردار تهران كاهش 80 درصدي صدور پروانه ساختماني سبب شده است از ميزان ساخت‌وساز در پايتخت كاسته شود، لازم است براي درآمد پايدار شهري فكر اساسي صورت گيرد تا وابستگي به فروش تراكم كمتر شود. در اين ميان توسعه و احياي گردشگري شهري مي‌تواند به نوعي چرخ اقتصاد شهر‌ي را به گرد‌ش در‌آورد، به شرط آنكه سرمايه‌گذاري براي ارتقاي جايگاه گردشگري شهري مدنظر مديريت شهري و دستگاه‌هاي متولي قرار گيرد تا از فرصت به‌وجود آمده پس از برداشتن تحريم‌ها به خوبي استفاده شود.
ساخت مناطق توريستي و گردشگري در پايتخت با توجه به در نظر گرفتن مصاديق ديني و فرهنگي و اجتماعي در دهه اخير در شهر تهران آغاز شده و در حال تكميل است، به گونه‌اي كه به اذعان بسياري از گردشگران و ميهمانان خارجي كه به تهران سفر كرده‌اند، تهران ظرفيت گردشگري و جذب توريست بالايي دارد. بر اين اساس حتي شهردار تهران در اجلاس شهرداران آسيايي تأكيد كرد: علاوه بر اين ما بايد تلاش كنيم تعاملات فرهنگي ميان شهروندان شهرهاي آسيايي را گسترش دهيم و از تجربيات موفق يكديگر درس بگيريم. اين امر مي‌تواند از رهگذر توسعه زيرساخت‌هاي مرتبط با اقتصاد گردشگري در شهرها تحقق يابد.
 
توسعه گردشگري پايداري شهري
به گفته قاليباف امروزه صنعت گردشگري به ويژه شاخه شهري آن با تكيه بر فرهنگ، جايگاه خاصي در اقتصاد دارد و نقش فعال و مؤثري در ارتقاي ساختار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ملت‌ها و به تبع آن شهرها ايفا مي‌كند. بسياري از شهرهاي آسيا داراي جاذبه‌هاي متعدد گردشگري هستند، لذا توسعه گردشگري شهري پايدار و مديريت خردمندانه آن، هم داراي مزاياي اقتصادي قابل‌توجهي براي شهروندان است و هم روابط فرهنگي قوي‌تري ميان شهرها ايجاد مي‌كند.
همچنين در اين زمينه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نشست مشترك معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد، سه ركن منبع، جاذبه و محصول را از اركان اصلي و ضروري هر منطقه گردشگري عنوان كرد و گفت: منطقه ويژه عباس‌آباد به واسطه قرار گرفتن در پايتخت 250 ساله كشور و همچنين دارا بودن جذابيت‌هاي بي‌بديل گردشگري، قابليت تبديل به مهم‌ترين مقصد گردشگري در كشور و منطقه را داراست و مي‌بايست با برنامه‌ريزي منسجم، توليد محصول مناسب گردشگري نيز توسعه يابد.
مرتضي رحماني‌موحد گفت: منطقه عباس‌آباد با وجود فضاهاي متمايزي نظير پل طبيعت، گنبد مينا، بوستان آب و آتش و... به جاذبه اصلي گردشگري پايتخت تبديل شده است.
وي شهرداري تهران را احياكننده گردشگري شهري در كشور عنوان كرد و افزود: در حوزه گردشگري شهري به دنبال جذب مشاركت مديريت شهري در ساير كلانشهرها همانند تهران هستيم و در اين مسير منطقه عباس‌آباد مي‌تواند يك الگو باشد.
وي با اشاره به تعدادي از مناطق گردشگري شهري در بعضي كشورهاي آسيايي و اروپايي خاطر‌نشان كرد: ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي منطقه عباس‌آباد نسبت به ساير مجموعه‌هاي مشابه داخلي و خارجي از امتيازات بسياري برخوردار است و اين مهم با توجه به استقبال بي‌نظير گردشگران داخلي و خارجي پايتخت تثبيت شده است.
مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد هم در اين نشست ضمن ارائه گزارش عملكرد منطقه عباس‌آباد در حوزه گردشگري از تمركز برنامه‌هاي جامع گردشگري شهرداري تهران در منطقه عباس‌آباد خبر داد.  اردشير نوريان با تأكيد بر نقش مؤثر متوليان امور گردشگري كشور در تهيه سند جامع گردشگري منطقه عباس‌آباد گفت: در منطقه عباس‌آباد بسترهاي لازم براي اجراي ويژه‌برنامه‌هاي كلان ملي و بين‌المللي در حوزه گردشگري فراهم است و با تدوين سند جامع گردشگري عباس‌آباد و همچنين بهره‌برداري از پروژه‌ها و امكانات جديد مجموعه از قابليت‌هاي بيشتري نيز برخوردار خواهد شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن