تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820239537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيستم جامع اطلاعات مکاني منطقه ويژه پارس راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳۳ب.ظ)
سيستم جامع اطلاعات مکاني منطقه ويژه پارس راه‌اندازي مي‌شود موج - سيستم جامع اطلاعات مکاني (GIS) منطقه ويژه پارس براي شناسايي و شناسنامه‌دار کردن تمام عارضه‌هاي مکاني منطقه راه‌اندازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، با اجراي سيستم جامع اطلاعات مکاني (GIS)، تمام اطلاعات مربوط به عارضه‌هاي سطحي و زيرزميني جغرافيايي در سطح منطقه ويژه پارس از اين پس به صورت يکپارچه در دسترس مجريان پروژه‌هاي عمراني و ذي نفعان در مديريت‌هاي مختلف قرار خواهد گرفت.
پروژه سيستم جامع اطلاعات مکاني (GIS) در دو فاز اجرا مي‌شود که در فاز نخست تمام اطلاعات مکاني منطقه ويژه پارس شامل اطلاعات دريافتي پروژه‌هاي پالايشگاهي و پتروشيمي، مسير کريدورهاي خطوط لوله، موقعيت سکوها و لوله‌هاي انتقال دريايي، عوارض طبيعي و نقشه‌هاي پايه منطقه در مقياس‌هاي مختلف جمع‌آوري و در سيستم GIS بارگذاري مي‌شود.
در اين پروژه لايه‌هاي اطلاعاتي در چهار مقياس منتخب از مقياس ۱.۲۵۰۰۰۰ در سطح استان بوشهر تا مقياس ۱.۱۰۰۰ در سطح مناطق سه‌گانه پارس وارد سامانه مي‌شود و از تصاوير ماهواره‌اي با دقت ۵۰ متر تا عکس‌هاي ORTHOPHOTO با دقت ۵ سانتي‌متر استفاده خواهد شد؛ ضمن اين‌که امکان ارائه تصاوير به صورت دوبعدي و سه‌بعدي فراهم خواهد شد.
همچنين در هر مقياس، اطلاعات مکاني متفاوتي در اختيار قرار مي‌گيرد به نوعي که در مقياس ۱.۱۰۰۰ نقشه‌هاي خطوط لوله و پالايشگاهي و در مقياس ۱.۵۰۰۰ اطلاعات کاربري اراضي طرح جامع و در مقياس‌هاي پايين‌تر مي‌توان اطلاعات کلي‌تري همچون راه‌هاي ارتباطي، پهنه‌بندي‌هاي زلزله، مناطق حفاظت شده محيط زيست و... را به دست آورد.
آنچه پروژه سيستم جامع اطلاعات مکاني (GIS) را از ساير پروژه‌هاي مشابه متفاوت مي‌سازد امکان ارتباط داده‌هاي توصيفي و مشخصات فني با داده‌هاي مکاني مرتبط در سطح منطقه است، به نوعي که به عنوان مثال مي‌توان با انتخاب خطوط لوله در سيستم، مشخصات فني آن شامل قطر لوله، ميزان فشار خط لوله و ساير اطلاعات مورد نياز را به دست آورد.
يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين پروژه امکان دريافت اطلاعات زيرسطحي است که نقش مهمي در تسهيل عمليات حفاري و لوله‌گذاري در سطح منطقه ويژه پارس را فراهم خواهد کرد.
با استفاده از سيستم جامع اطلاعات مکاني (GIS) امکان گزارش‌گيري براي مديريت امور حقوقي اراضي و تملکات، انجام فعاليت‌هاي عمراني و مهندسي، ارائه اطلاعات مورد نياز سرمايه‌گذاران و ارائه اطلاعات مورد نياز خدمات شهري منطقه فراهم خواهد شد.
با اجراي اين سيستم علاوه بر جلوگيري از پراکندگي اطلاعات حياتي منطقه در سطح شرکت‌هاي مختلف، امکان اشتراک‌گذاري اطلاعات مابين شرکت‌هاي منطقه فراهم شده و در نتيجه نقش مهمي در کاهش خطاي انساني و جلوگيري از موازي کاري در اجراي پروژه‌هاي شرکت‌هاي مستقر در منطقه خواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن