تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804143650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران خشکی دریاچه ارومیه از مهمترین مشکلات آذربایجان غربی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بحران خشکی دریاچه ارومیه از مهمترین مشکلات آذربایجان غربی است استان‌ها > آذربایجان غربی - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: بحران خشکی دریاچه ارومیه، نرخ بالای بیکاری جوانان تحصیل کرده و پایین بودن شاخص توسعه انسانی و وضعیت نامطلوب راه های ارتباطی و شریان های اساسی از مهمترین مشکلات استان است.


به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ناصر حضرتي در برنامه زنده تلويزيوني توسعه و همدلي كه از صداوسيماي مركزآذربايجان غربي پخش مي شد با اشاره به اينكه برخي از مشكلات استان سابقه تاريخي دارند ولي برخي نيز در سال هاي اخير حادث شده اند افزود: همدلي و ارتباط تنگاتنگي بين مسئولان استاني و مقامات كشوري براي جبران عقب ماندگي هاي سال هاي گذشته ايجاد شده است.
وي با اشاره به اينكه انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي ضربه هاي ناگواري را بر پيكره اقتصادي كشور وارد كرده بود گفت: همه كساني كه دغدغه توسعه استان و كشور را داشتند به اين باور رسيده بودند كه سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد احياء شود كه خوشبختانه بعد از استقرار دولت تدبير و اميد، دكتر روحاني به اين مهم جامه عمل پوشاندند.
وي با اعلام اينكه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در ارديبهشت ماه امسال در استان به صورت رسمي احيا شد افزود: تدوين برنامه هاي توسعه و انجام امور مربوط به حوزه برنامه ريزي و بودجه، امور فني ، منابع انساني ، امور مربوط به آمار و اطلاعات ، پژوهش و آينده نگري از مهمترين وظايفي است كه بر عهده سازمان مديريت و برنامه ريزي است و اعلام مي كنيم كه امروز در استان يك سازمان مديريت و برنامه ريزي شايسته كه بتواند اهداف و دغدغه هاي توسعه استان را محقق كند مستقر شده است.
وي اضافه كرد: در ارتباط با برنامه ششم ، تدوين اين برنامه در دستور كار برنامه ريزان كشور و استان قرار گرفته است كه با كمك همه دستگاه هاي اجرايي ، مراكز علمي و پژوهشي و بخش خصوصي تدوين خواهد شد.
حضرتي اظهار كرد: در تدوين برنامه ششم و با توجه به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري كه رشد مستمر و شتابان براي كشور براي رسيدن به رشد هشت درصد پيش بيني شده است تبديل كشور از نظر علمي، ترانزيتي و تجاري به عنوان قطب كشورهاي منطقه نيز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
حضرتي ادامه داد: مطالعات پنج برنامه توسعه گذشته نشان مي دهد كه شكاف عميق و بسيار محسوسي بين مناطق كشور و استان هاي 31 گانه وجود دارد؛ بر اين اساس آنچه كه در آذربايجان غربي و در تدوين برنامه ششم مورد توجه قرار خواهد گرفت تلاش براي رفع عدم تعادل ها و توازن هاي منطقه اي است.
وي افزود: به رغم اينكه استان هاي كشور از قابليت هاي متنوع و متفاوتي برخوردار بوده اند اما به تناسب اين قابليت ها رشد پيدا نكرده اند.
وي تاكيد كرد: به طور مشخص آذربايجان غربي در شاخص هاي توسعه انساني كه شامل شاخص هاي آموزش، سلامت و درآمد سرانه است جزو استان هاي عقب افتاده كشور محسوب مي شود.
وي ابراز اميدواري كرد: در برنامه ششم توسعه كه با همكاري همه دست اندركاران توسعه استان تدوين خواهد شد كاهش شكاف توسعه يافتگي آذربايجان غربي از ديگر استان هاي برخوردار را شاهد باشيم و اين موضوع از مهمترين مواردي است كه در تدوين برنامه پيگيري خواهد شد.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان غربي افزود: دارا بودن نيروي انساني تحصيل كرده و قابليت هاي مناسب آب و خاك، ذخائر قابل توجه معدني و ظرفيت هاي ويژه گردشگري و همچنين دارا بودن بيش از 960 كيلومتر مرز مشترك از قابليت هاي بارز استان هست ولي آنگونه كه بايد و شايد از اين قابليت ها استفاده نكرده ايم و تاكيد مديران ارشد استان نيز اين مهم است كه آذربايجان غربي با توسل به قابليت هاي خود به ويژه ظرفيت هاي مرزي، پله هاي ترقي را بپيمايد و عقب ماندگي سال هاي گذشته را جبران نمايد.
حضرتي اضافه كرد: آذربايجان غربي حدود چهار درصد از جمعيت كشور را به خود اختصاص داده است در حالي كه سهم آن در توليد ملي تنها دو درصد است و همين موضوع به تنهايي نشان مي دهد كه بين اندازه استان و نقش آن در تقسيم كار ملي توازن و تناسبي وجود ندارد و همين موضوع باعث شده كه در شاخص درآمد سرانه آذربايجان غربي جزو استان هاي رده آخر كشور محسوب شود.
وي اشاره كرد: با احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي تلاش مي شود تا سهم اعتباري مناسبي براي استان از منابع ملي اخذ گردد و در اين ارتباط از دولت نيز انتظار مي رود با اعمال تبعيض مثبت در حق استان آذربايجان غربي روند توسعه استان را شتاب دهد و نسبت به جبران كم توجهي هاي گذشته اقدام نمايد.
وي اضافه كرد: آذربايجان غربي در اوايل انقلاب و دوران جنگ و حتي بعد از آن نيز فرصت هاي متعددي را در رابطه با توسعه از دست داده و همين شرايط و پرداخت هزينه هاي سنگين به دليل نا امن بودن منطقه سبب شده تا شكاف عميقي بين استان هاي برخوردار و استان ما ايجاد شود كه يكي از اهداف سازمان مديريت و برنامه ريزي رساندن استان به جايگاه واقعي خود و كاهش ميزان اين شكاف است.
حضرتي اعلام كرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و مجموعه دولت در تلاش هستند براي بهبود شاخص هايي كه آذربايجان غربي نسبت به استان هاي ديگر كشور در رده هاي پايين تري قرار دارد اقدام نمايند كه در اين ارتباط براي تكميل بيمارستانها، مراكز آموزشي، دانشگاهي و بهبود راه هاي ارتباطي تلاش مي شود.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در ادامه با اشاره به اينكه توسعه متوازن و همه جانبه بين شهرستان هاي 17 گانه استان نيز در دستور كاز سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قرار دارد گفت: مطالعات متعدد انجام شده در سطح ملي و استاني نشان مي دهد علاوه بر عدم توازن در سطح توسعه يافتگي استان ها، ما بين شهرستان هاي استان نيز در بسياري از شاخص هاي توسعه يافتگي شكاف وجود دارد و آنها در بسياري از شاخص ها از معدل كشوري در سطح پايين تري قرار دارند.
وي تاكيد كرد: به همين منظور در سال جاري 2650 ميلياررد ريال از محل اعتبارات ماده 180 كه با هدف توازن منطقه اي توزيع مي شود در اختيار كميته هاي برنامه ريزي شهرستان ها قرار گرفت تا براي بهبود شاخص هاي توسعه در شهرستان ها هزينه شود.
وي افزود: هدف شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در راهبري روند توسعه استان بهبود شاخص هاي توسعه استان به ويژه شاخص هايي است كه بهبود آنها منجر به افزايش درآمد سرانه استان شود.
وي ابراز اميدواري كرد: در سفر آتي رييس جمهوري به استان براي ارتقاي شاخص هاي توسعه يافتگي در حوزه هاي مختلف اقدامات خوبي صورت گيرد.
حضرتي همچنين با اعلام اينكه مطالعات آمايش سرزمين استان مراحل پاياني خود را سپري مي كند افزود: اين مطالعات بعد از تصويب در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ما را در پيگيري ارتقاي جايگاه توسعه استان و روند توزيع اعتبارات كمك شاياني خواهد كرد.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح وضعيت پروژه هاي عمراني استان پرداخت و گفت: در زمان شروع به كار دولت تدبير و اميد بسياري از پروژه هاي عمراني استان از تخصيص بسيار نازلي برخوردار بودند و بسياري از مباحث نظير بحران خشكي درياچه اروميه، انبوه پروژه هاي نيمه تمام و راكد، مطالبات مربوط به پاداش پايان خدمت بازنشستگان و تامين اعتبار استخدام هاي جديد به دليل پايين بودن ميزان تخصيص اعتبارات به يك معظل تبديل شده بود كه با برنامه ريزي مناسب توسط مسئولين ملي و استاني دولت ندبير و اميد برخي از اين مشكلات رفع شده است.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با اعلام اينكه طبقه بندي پروژه هاي عمراني بر اساس ميزان پيشرفت فيزيكي يكي از اولين اقداماتي بود كه در استان انجام شد گفت: تاكيد دولت در اين زمينه اين بود كه از شروع پروژه هاي جديد پرهيز شود و تمام توان استان ها براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام بالاي 80 درصد پيشرفت اجرايي متمركز شود كه اين موضوع در استان ما نيز عملياتي شد.
ناصر حضرتي خاطر نشان كرد: با توجه به وضعيت شاخص هاي توسعه يافتگي استان، و به منظور ارتقاي شاخص هاي توسعه انساني در موارد محدود مجوز شروع پروژه هاي جديد صادر شده است.
وي با اشاره به اينكه شروع به كار دولت تدبير و اميد در استان مصادف با كاهش شديد تخصيص اعتبارات عمراني بوده است اضافه كرد: خوشبختانه در دو سال گذشته تخصيص اعتبارات عمراني به 70 الي 80 درصد بالغ گشته و در اين ارتباط تعداد قابل توجهي از پروژه هاي نيمه تمام عمراني نيز خاتمه يافته است.
حضرتي ادامه داد: با تاكيدات استاندار محترم مطالعه و اجراي مناطق ويژه اقتصادي، پايانه هاي مرزي و راه هاي مواصلاتي در دستور كار قرار گرفته و انتظار مي رود در گام اول راه هاي دسترسي به پايانه هاي مرزي تمرچين، سرو، بازرگان و رازي با مشاركت بخش خصوصي بهبود يابد.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در پايان ابراز اميدواري كرد: با عقلانيت و تدبيري كه در سيستم اجرايي كشور و استان به كار گرفته مي شود مشكلات توسعه يافتگي كشور به ويژه آذربايجان غربي رفع گردد.

کلید واژه ها: دریاچه ارومیه -




چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 14:25:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن