تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798488817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویترز: اوباما فقط به یک رای دیگر نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رویترز: اوباما فقط به یک رای دیگر نیاز دارد
رویترز: اوباما فقط به یک رای دیگر نیاز دارد رئیس‌جمهور آمریکا برای حفظ حق وتو خود در کنگره در رای‌گیری درباره موافقت‌نامه هسته‌ای ایران تنها به یک رای دیگر نیاز دارد.


به گزارش فرهنگ نیوز، باب کیسی و کریس کونز دو سناتور دموکرات دیگر روز سه‌شنبه حمایت خود را از موافقت‌نامه هسته‌ای ایران اعلام کردند و به این ترتیب باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای حفظ حق وتو خود در کنگره در رای‌گیری درباره این موافقت‌نامه تنها به یک رای دیگر نیاز دارد.به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کونز در سخنانی در شهر ویلمینگتون Wilmington در ایالت دلاور Delaware گفت: من از این موافقت‌نامه حمایت خواهم کرد، زیرا ما را در مسیر محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران برای 15 سال آینده قرار می‌دهد و اینکه موافقت‌نامه به دست آمده مورد حمایت جامعه بین‌الملل است.

حمایت این دو سناتور دموکرات بدین معنی است که 33 نفر از اعضای سنای آمریکا یعنی 31 دموکرات و دو عضو مستقل اکنون از موافقت‌نامه هسته‌ای ایران که میراثی مهم برای سیاست خارجی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا به شمار می‌رود، حمایت می‌کنند.

در حال حاضر تنها دو سناتور دموکرات به مخالفت با موافقت‌نامه به دست آمده با ایران برخاسته‌اند.

کنگره آمریکا قرار است اواسط ماه سپتامبر درباره قطعنامه «عدم تایید موافقت‌نامه هسته‌ای ایران» رای‌گیری کند، قطعنامه‌ای که می‌تواند منجر به حرکت به جلو یا موقف شدن موافقت‌نامه هسته‌ای تاریخی باشد که آمریکا و پنج کشور دیگر(روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان) ماه ژوئیه با ایران به آن دست یافتند.

اوباما متعهد شده هرگونه قطعنامه عدم تایید موافقت‌نامه هسته‌ای ایران را وتو خواهد کرد، اما با توجه به اینکه موافقت‌نامه هسته‌ای ایران کمی پیش از تعطیلات تابستانی ماه اوت کنگره به دست آمد، مخالفان این موافقت‌نامه دو ماه فرصت داشته‌اند تا حمایت مخالفان را جلب کنند و اکثریت دو سوم آراء را هم در مجلس نمایندگان و هم سنا که برای در امان بودن از وتو رئیس‌جمهور نیاز است به دست آورند.

اما درحالی که کنگره آماده می شود به کار خود بازگردد، به نظر می رسد مخالفان موافقتنامه هسته ای ایران با شکست روبرو شده اند. دموکرات ها در سنا به حمایت قاطعانه از این موافقتنامه برخاسته اند و اکنون تنها حمایت یک سناتور دیگر از موافقتنامه هسته ای ایران نیاز است تا اوباما بتواند در صورت تصویب قطعنامه عدم تایید این موافقتنامه ، از حق وتو خود استفاده کند.

دستیاران سنا پیشتر پیش بینی کرده بودند پیش از بازگشت کنگره از تعطیلات در تاریخ هشتم سپتامبر و رای گیری درباره موافقتنامه هسته ای ایران که احتمالا قبل از 17 سپتامبر انجام خواهد شد ، این تعداد رای مورد نیاز محقق شود.

آنها افزودند با این حال دستیابی به 41 رای که برای جلوگیری از به رای گذاشته شدن « قطعنامه عدم تایید » موافقتنامه هسته ای ایران در سنا ضروری است هنوز قطعی نیست.

کونز در جمع دانشجویان دانشگاه دلاور افزود پیش بینی اینکه چه تعداد از اعضای سنا سرانجام از این موافقتنامه حمایت خواهند کرد دشوار است.

یکی از نگرانی هایی که مخالفان موافقتنامه ایران مطرح می کنند این است که در آن امتیازهای زیادی به ایران داده شده است و شامل بازرسی های کافی و محکم از تاسیسات هسته ای ایران نیست. آنها می گویند آمریکا باید با این موافقتنامه به دست آمده مخالفت و تلاش کند به موافقتنامه ای محکم تر دست یابد.

سناتور کیسی گفت موافقتنامه به دست آمده با ایران را به دقت بررسی و پس از آن درمورد حمایت از آن تصمیم گیری کرده است.

وی افزود این موافقتنامه محدودیت های سختی بر برنامه هسته ای ایران اعمال می کند ، شامل اقدامات راستی آزمایی و نظارتی محکم است و براساس آن ، تحریم های هسته ای علیه ایران پس از آن کاهش خواهد یافت که اقدامات این کشور در چارچوب موافقتنامه به دست آمده راستی آزمایی شود.

 

منبع: تسنیم


94/6/11 - 09:13 - 2015-9-2 09:13:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن