تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه استراتژيک دولت به مقوله رفاه اجتماعي در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۰ب.ظ)
نگاه استراتژيک دولت به مقوله رفاه اجتماعي در جامعه موج - رئيس مرکز روابط عمومي وزارت تعاون گفت: دولت يازدهم در کنار همه برنامه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي خود به مقوله رفاه اجتماعي به عنوان يک استراتژي و تدبير براي جامعه نگاه کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، محمدرضا قرائتي، رئيس مرکز روابط عمومي وزارت تعاون، در اولين اجلاس علمي کاربردي مسوولان روابط عمومي بهزيستي کشور که در چابهار برگزار شده بود دو عنصر حقيقت‌خواهي و پاسخگويي را از ساختارهاي اصلي و اساسي سازمان‌هاي تحول‌گرا برشمرد و گفت: جامعه امروز نيازمند دو عنصر حقيقت‌خواهي و پاسخگويي است.
قرائتي وجود تعامل سازنده ميان جامعه و دستگاه‌هاي متولي خدمات و به‌ويژه نقشي که روابط عمومي‌ها مي‌توانند در اين خصوص ايفا کنند را با اهميت دانست و گفت: پاسخگويي مناسب از سوي روابط عمومي‌ها و ارائه خدمات شايسته به مردم و گروه‌هاي هدف مي‌تواند ضمن ارتقاي موقعيت سازمان در نزد افکار عمومي به استحکام‌بخشي جامعه مدني سالم منجر شود.
قرائتي در ادامه به سياست‌هاي وزارت کار و نيز برنامه‌هاي دکتر ربيعي در حوزه رفاه اجتماعي اشاره کرد و گفت: دولت يازدهم در کنار همه برنامه‌هاي اقتصادي و سياسي خود به مقوله رفاه اجتماعي به عنوان يک استراتژي و تدبير براي جامعه نگاه کرده است.
وي تصريح کرد: پيگيري يک سياست رفاهي منسجم که شامل راه‌هاي بهبود و ارتقاي سلامت خانواده، افزايش اميد و نشاط اجتماعي و توانمندسازي در سطوح فردي است از جمله برنامه‌هايي بود که وزارت رفاه آن را هدف‌گذاري کرد.
مشاور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اذعان کرد: بدون ترديد اجراي هريک از برنامه‌هاي مربوط به سياست رفاهي در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بدون مشارکت و همراهي مردم امکان‌پذير نبوده است. از همين رو وزارت رفاه حضور فعال نهادهاي مدني و مؤسسات خيريه را در ارائه خدمات منتهي به خير جمعي به عنوان يک راهبرد کليدي مورد تأکيد قرار داده است.
وي تصريح کرد: اما؛ از سوي ديگر معتقديم که اگر بخواهيم خير جمعي در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه در حوزه‌هاي اجتماعي توسعه يابد، مي‌بايست براي ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم تسهيل گر و حمايت گر بود.
وي نقش روابط عمومي‌ها را در توسعه و گسترش خير جمعي يادآور شد و گفت: روابط عمومي‌ها با پاسخگويي در خصوص خدمات سازمان مي‌توانند بستر مناسب توسعه خير جمعي را در ميان آحاد جامعه فراهم کنند.
قرائتي با تبيين ديدگاه وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در خصوص توسعه خير جمعي افزود: با تقويت نهادهاي مفهومي و مدني و به‌ويژه خير جمعي که در سنت‌هاي ديني ما نيز وجود دارد مشارکت‌هاي مردمي افزايش خواهد يافت.
وي در ادامه پذيرش مسووليت اجتماعي و اميد اجتماعي و غمخواري اجتماعي را شروط لازم در ميان جامعه ارزيابي کرد و گفت: براي رسيدن به اهدافي که توسعه خير جمعي مدنظر قرار مي‌دهد مي‌توان با تبيين مفهوم خير جمعي و بر مبناي تلاش براي مشارکت داوطلبانه آحاد جامعه به تحقق خير جمعي کمک کرد.
وي شعار هر ايراني يک مددکار و هر ايراني يک خير را براي گسترش اين مفهوم بار ديگر مورد تأکيد قرار داد و گفت: هر يک از ما بايد به عنوان يک خير، به سهم خود براي بهبود وضعيت در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي تلاش کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن