تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804621783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل افت بدنی بازیکنان لیگ برتر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
دلایل افت بدنی بازیکنان لیگ برتر




این جمله کلیشه‌ای که آمادگی بدنی ابتدای فصل نقش مهمی در موفقیت تیم‌ها دارد را کنار واقعیتی به نام زده شدن ٢٦گل ازمجموع ٧٧ گل زده شده در ٢٠دقیقه پایانی بازی‌های فصل جاری لیگ‌برتر کشورمان بگذارید تا متوجه معنای جمله کلیشه‌ای اما کاربردی فوتبال بشوید!





روزنامه شهروند: این جمله کلیشه‌ای که آمادگی بدنی ابتدای فصل نقش مهمی در موفقیت تیم‌ها دارد را کنار واقعیتی به نام زده شدن ٢٦گل ازمجموع ٧٧ گل زده شده(٣٣ صدم مجموع گل‌ها) در ٢٠دقیقه پایانی بازی‌های فصل جاری لیگ‌برتر کشورمان بگذارید تا متوجه معنای جمله کلیشه‌ای اما کاربردی فوتبال بشوید!

نه فقط گل

وقتی به شهادت مشاهدات از ضعف بدنی بازیکنان لیگ‌برتر ایران حرف می‌زنیم، منظورمان چیزی فراتر از تعداد گل‌هاست. بدون توجه به دقایق گل‌ها از میزان دوندگی بازیکنان ما می‌توان درک کرد چگونه یک فصل بد بدنسازی می‌تواند رشته‌های بزرگترین تیم‌ها را پنبه کند. مسلما بازیکنی که در ٢٠ دقیقه پایانی، نه تمایل بلکه توان دویدن ندارد، معلول علتی به نام کم‌دانشی مربیان در فصل تابستان و تعطیلی فوتبال است!

گرگ‌های ٢٠ دقیقه پایانی

اگر بخواهیم صرفا به آمار تکیه کنیم، بوعذار یک نمونه جذاب است. بازیکن نفت همه گل‌های این فصلش(٢ گل) را در ٢٠ دقیقه پایانی به ثمر رسانده اما نه فقط او بلکه کل تیم نفت بیش از همه تیم‌های فصل جاری لیگ‌برتر ایران در ٢٠ دقیقه پایانی موفق‌تر بوده‌؛ نشان به آن نشان که دوندگی بازیکنان نفت میانگینی بیشتر از متوسط دویدن بقیه تیم‌های لیگ‌برتر بوده و در عرصه گلزنی استقلال تهران با زدن ٣ گل در ٢٠ دقیقه پایانی موفق‌تر از بقیه نشان داده است. هرچند فقط ٢٧ گل در ٤٥ دقیقه اول به ثمر رسیده اما استناد به گل‌هایی که علاوه بر کار تیمی و تاکتیک، شانس و نمایش فردی مطلوب در به ثمر رسیدنشان نقش دارد، چندان ملاک خوبی برای نتیجه‌گیری نیست. هر چند بیشتر گل‌های این فصل لیگ‌برتر در ٢٥ دقیقه اول نیمه‌دوم زده شد اما ضعف بدنی بازیکنان ما مشهود است. آنچه قابل مقایسه با اتفاق رخ داده در ٤ لیگ معتبر اروپا خواهد بود.

مقایسه

از مجموع ٩٩ گل زده در ٤ هفته ابتدایی لیگ‌برتر انگلیس، ٢٨ گل(میانگین ٢٨ صدم گل در هر بازی) در ٢٠ دقیقه پایانی زده شد که این آمار در لالیگا، ٢٠ بازی، ٣٧ گل و ثبت ١٠ گل در ٢٠ دقیقه پایانی، در بوندس‌لیگا ٧٩ گل در ٢٧ بازی و ٢٣ گل در ٢٠ دقیقه پایانی و در سری آ، ١٢ گل در ٢٠ دقیقه پایانی ٢٠ بازی این فصل است. این قیاس هر چند به خاطر تفاوت در تعداد بازی‌ها کمی مع‌الفارق به نظر می‌رسد اما گویای نرمال بودن تعداد گل‌ها در ٢٠ دقیقه پایانی لیگ‌برتر ماست اما بدن‌های ناآماده از کجا می‌آید؟

فصل دشوار بدنسازی

در فوتبالی که بازیکنانش روزی روی تپه‌های داوودیه بدنسازی می‌کردند، داشتن مربی اختصاصی برای کار روی فیزیک بازیکنان هنوز کاری لوکس است؛ هر چند برخی تیم‌ها به لطف ورود جی‌پی‌اس و انواع فناوری، اصول علمی را در پیش گرفته‌اند. در این شرایط، تفاوت زیادی بین بدنسازی ایرانی و خارجی وجود دارد. در اروپا معمولا ٦ هفته قبل از شروع فصل، دوره بدنسازی شروع می‌شود که یک هفته اول به وزن کردن بازیکنان و انجام تست‌های متعدد از آنها می‌گذرد. اگر کیلوهای اضافه خیلی زیاد باشد، مثل اقدام اخیر رئال‌مادرید درباره بازیکن تیم جوانانش، خطر اخراج هم وجود دارد! به هرحال در سطح اول اروپا، ٥ هفته مفید کار روی بدن بازیکنان صورت می‌گیرد و رژیم غذایی سفت و سخت‌تر از همیشه وجود دارد. در ایران ما لیکن ماجرا کمی متفاوت است. تنها لیگ دنیا هستیم که امسال تا حدود یک هفته مانده به شروع فصل لیست کامل تیم‌های حاضر در سطح اول را نمی‌شناختیم و پیکان و راه‌آهن درگیر دعواهای حقوقی بودند! در چنین آشفته‌بازاری قطعا خبری از بدنسازی مفید نیست و تیم‌ها گاهی با یک هفته تمرین با وسایل ابتدایی مانند تمرین با وزنه و دمبل، اصول خود را پیش می‌برند! در این شرایط باید هم در ٢٠ دقیقه پایانی بازی‌های لیگ‌برتر ایران شاهد وارفتگی بدن بازیکنان باشیم.

آلوسی:  خانه از پای بست ویران است

 سعید آلوسی، مربی بدنساز فوتبال ایران ماجرا را از زاویه کلی‌تری می‌بیند. او گفت: «در ایران، کار علمی و بدنسازی هنوز جا نیفتاده و تیم‌ها وقتی بعد از یک اردوی حدود ٨ هفته‌ای و ٢ ماه به مسابقات پا می‌گذارند، بیش از آن‌که سرحال باشند، احساس خستگی می‌کنند. هنگام بازگشت از تعطیلات کمتر نظارتی روی بدن بازیکنان وجود دارد و انگار برای برخی مربیان تمرینات هوازی، جذابیت گذشته خود را از دست داده است. حاشیه‌ها این‌جا هم رسوخ کرده و مربیان بدنساز بحق یا ناحق چون قسط اول معوقات مالی خود را نگرفته‌اند، به قول معروف دل به کار نمی‌دهند. در یک کلام، اگر خواهان اصلاح این جریان منفی و بهبود آیتم‌های فنی در بازی‌های لیگ هستیم، ابتدا باید زمینه لازم برای کار در آرامش مربیان و تعامل سازنده آنها با بازیکنان را فراهم کنیم. من مشکل را کاملا ریشه‌ای و فراتر از چند تمرین درست یا غلط بدنسازی می‌دانم.»

چاره‌کار

لیگ ما به یمن ورود مربیان جوان علاقمند به مطالعه و مربی خوب خارجی از پوسته سنتی خود خارج شده و شاید حالا چاره‌کار، واضح‌تر باشد؛ نیازی به امکانات بیشتر، ورود دستگاه‌هایی با قدرت سنجش بیشتر، میزان آمادگی بازیکنان و البته نظارت بیشتر و سخت‌گرایانه در بدو ورود یک بازیکن به تمرین پس از تعطیلات معمولا پرحاشیه و پر خوراک!






تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن