تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798366949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بولتون: به خاطر برجام، عربستان سعودی و اسرائیل به هم نزدیک شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بولتون: به خاطر برجام، عربستان سعودی و اسرائیل به هم نزدیک شده‌اند
جان بولتون نماینده دولت بوش در سازمان ملل و از چهره‌های شاخص نومحافظه‌کاران در آمریکا گفت که «برجام» سبب نزدیکی سعودیها و اسرائیلیها شده است.
به گزارش نامه نیوز، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی ضمن مخالفت با «برجام»، از نزدیکی ریاض و تل‌آویو به خاطر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تاکید کرد.

جان بولتون با شرکت در برنامه شبکه «فاکس نیوز» ضمن مخالفت و رد «برجام» به سوالات این شبکه وابسته به مخالفان جمهوریخواه دولت باراک اوباما پاسخ داد.

نماینده دولت بوش در سازمان ملل و از چهره‌های نومحافظه‌کار در آمریکا در پاسخ به سوالی درباره «پارچین» گفت: «ابتدا باید دید که پارچین در مقایسه با دیگر ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران، چه تاسیساتی است و چه جایگاهی دارد. این درست است که پارچین برای دهه‌ها یک پایگاه نظامی بوده است که در آن تحقیق وتوسعه درباره مواد منفجره و دیگر کارها انجام گرفته است».

وی ادعا کرد: «من فکر می‌کنم اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پارچین برود آنها مواد شکافت پذیری بیابند چون من فکر نمی‌کنم اصلا هیچ مواد شکافت‌پذیری آنجا باشد. آنچه در آنجا بود مواد انفجاری قوی و چاشنیهخای انفجاری مورد نیاز برای انفجارهای هسته‌ای است و نه مواد شکافت پذیر».

وی در ادامه ادعاهایش درباره برنامه هسته‌ای ایران بدون هرگونه مدرک و سندی گفت که «اگر ایران اجازه بازرسی از پارچین را بدهد، هیچ چیزی در آنجا پیدا نمی‌شود چرا که آنها در یک مکان دیگری که ما نمی‌دانیم در حال پیش بردن برنامه نظامی هسته‌ای خود هستند».

مجری برنامه از دیدار آتی پادشاه عربستان سعودی و رئیس‌جمهور آمریکا پرسید که بولتون درباره دیدار «ملک سلمان و اوباما» گفت: «فکر نمی‌کنم این دیدار، شادترین دیدار آنها باشد. دولت اوباما کاری را که خیلی‌ها غیرممکن می‌دانستند،‌ انجام داده و آن نزدیکتر شدن عربستان سعودی و اسرائیل به هم از زمان تاریخ ایجاد دولت اسرائیل بوده است».

وی با اشاره به اثر برجام در نزدیکی ریاض و تل‌آویو افزود: «من فکر می‌کنم که سعودیها اعتقاد دارند که این توافق هسته‌ای راه را برای ایران جهت نیل به سلاحهای هسته‌ای هموار می‌کند و فکر می‌کنم آنها نگران هستند و فکر می‌کنم اکنون آنها گزینه داشتن سلاح هسته‌ای تولید شده توسط پاکستان را مدنظر دارند و اکنون شاهد آنچه برنامه صلح‌آمیز عربستان، مصر و ترکیه خوانده می‌شود، خواهم بود. ما به خاطر این توافق در یک مسابقه برای تسلیحات هسته‌ای قرار داریم».

مجری فاکس نیوز درباره هشدار سوزان رایس درباره شکست برجام و  «بیگانه شدن آمریکا با متحدانش» که در مذاکرات هسته‌ای ایران حاضر بودند، از مقام ارشد دولت سابق جمهوریخواه این کشور سوال کرد.

بولتون پاسخ داد: «آنها(متحدان آمریکا) هر چه که آمریکا انجام دهد کار خود را خواهند کرد. اگر سنا از حق وتوی رئیس‌جمهور عبور کند، دیگران کار خود در ادامه توافق را ادامه می‌دهند. این بخشی از این توهم است که شما می‌توانید موضوع برنامه هسته‌ای ایران را با مذاکرات حل کنید».

نماینده دولت جورج بوش در سازمان ملل افزود:‌ «ایرانی‌ها دیگر از ما نمی‌ترسند و توافق هسته‌ای بیشتر به نفع آنها و نیز به نفع اقتصادی اروپاییها است و آنقدرها به نفع آمریکا نیست».

بولتون در پاسخ به سوالی درباره مواضع سناتورها درباره برجام گفت: «من فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور می‌تواند حق وتوی خود را حفظ کند چرا که تنها دو سناتور دموکرات مخالفتشان را با توافق اعلام کردند».

او در پاسخ به سوالی درباره مواضع سناتورها درباره برجام گفت: «من فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور می‌تواند حق وتوی خود را حفظ کند چرا که تنها دو سناتور دموکرات مخالفتشان را با توافق اعلام کردند».

او ادامه داد:‌«اکنون موضوع اصلی و واقعی آن است که آیا هری رید(رهبر اقلیت دموکراتها در سنا) می‌تواند 34 رای برای حفظ حق وتو جمع کند بلکه همچنین آیا می‌تواند 31 رای برای پیش بردن به‌ تأخیراندازی و اطاله(filibuster) بدست آورد یا نه که به نظر من او خیلی به این موضوع نزدیک شده است».

اشاره او به «اطاله» (filibuster) همان ترفندی است که در مواردی از سوی اقلیت مجالس آمریکا به کار گرفته می‌شود تا از تصویب یک طرح جلوگیری کنند. بر اساس قوانین سنا، اگر طرحی مورد حمایت سه پنجم نمایندگان نباشد، یک سناتور می‌تواند تا هر زمان که خواست در مورد آن یا هر موضوع دیگری در صحن صحبت کند و مدام رأی‌گیری در مورد طرح را به تأخیر بیاندازد.


منبع: فارس


۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن