تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819724508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهاتير محمد خواستار سرنگوني نخست وزير مالزي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۹ق.ظ)
ماهاتير محمد خواستار سرنگوني نخست وزير مالزي شد موج - ماهاتير محمد از جنبش مردمي خواست تا تمام قدرت خود را براي سرنگوني نخست وزير مالزي به کار گيرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از رويترز، ماهاتير محمد رهبر سابق مالزي، در دومين روز اعتراضات مردمي مالزي، به صف معترضان ضددولتي که خواستار استعفاي نجيب رزاق، نخست وزير فعلي مالزي هستند، پيوست.
ماهاتير محمد که در گذشته يکي از حاميان نجيب رزاق بود و اينک به منتقد سرسخت او تبديل شده، گفت: تنها راه باقيمانده براي مردم به منظور بازگشت به سيستم سابق، اين است که نجيب رزاق استعفا دهد.
وي در ميان معترضان که پليس مالزي شمار آنها را 25 هزار نفر برآورد کرد، گفت: مردم بايد قدرت خود را نشان دهند و مسلم است که آنها نمي توانند رهبري فاسد را بپذيرند.
خبرگزاري رسمي مالزي (برناما)، اعلام کرد: در اعتراضات روز يکشنبه (8 شهريور)، 12 نفر در منطقه اي در جنوب غربي مالاکا به دليل پوشيدن پيراهن زرد که نماد معترضان است، دستگير شدند.
بحران از آنجا شروع شد که برخي منابع خبري از واريز چند ميليون دلار اموال مشکوک، به حساب شخصي نخست وزير مالزي خبر دادند. در حال حاضر مردم مالزي خواستار استعفاي نجيب رزاق هستند، اما؛ تحليلگران معتقدند که وي در قدرت باقي خواهد ماند.
بر خلاف اعتراضات سال 2012 در مالزي، دور جديد اين اعتراضات که طي روزهاي شنبه و يک شنبه (7 و 8 شهريور) شدت گرفت، از رهبري برجسته و حمايت اکثريت مردم مالزي برخوردار نيست و اغلب شرکت کنندگان در اين تظاهرات از اقليت هاي جوامع قومي چيني و هندي هستند.
تحليلگران مي گويند که جنبش دموکراسي خواه مالزي (Bersih) که رهبري اعتراضات ضددولتي را برعهده دارد، به دليل نداشتن رهبري قوي، بعيد است که بتواند حمايت عمومي گسترده اي را به دست آورد.
تظاهرات مردمي در دو روز گذشته تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد و منابع خبري از حضور خودروهاي حامل نيروهاي ضدشورش در محل تظاهرات خبر دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن