تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819686521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین




دکتر ماهاتیر محمد، معمار نوین کشور مالزی، یکی از معماران معاصر قاره کهن می‌باشد که ظرف ربع قرن، توانست مالزی را از یک کشور جهان سوم، به کشوری با اقتصاد شکوفا تبدیل کند. سرویس چهره‌ها نگاهی دارد به سلفی‌های معمار نوین مالزی.











برترین ها: همچون روال قبلی، سرویس چهره‌های پرتال برترین‌ها نگاهی دارد به زندگی شخصیت‌های مشهور عالم فرهنگ و هنر و سیاست و ورزش و امروز، زندگی آقای ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی را از قاب عکس‌های سلفی، مرور می‌کنیم.


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(تصویر دکتر ماهاتیر محمد، معمار نوین مالزی بر روی جلد مجله تایم آمریکا)


دکتر ماهاتیر محمد Dr Mahathir Mohamad، بی شک، از معماران نوین کشور مالزی در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود که توانست، از سال 1981 تا 2003 میلادی، یک کشور جهان سومی را به کشوری با اقتصاد شکوفا و موفق تبدیل کند به گونه ای که امروزه، مالزی یکی از مقاصد اصلی گردشگری در آسیا و جهان می‌باشد.

 در موفقیت‌های چشمگیر مالزی در سه دهه اخیر، افراد زیادی نقش داشته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها، دکتر ماهاتیر محمد به شمار می‌رود که بستر را برای انقلابی بزرگ در این کشور فقیر قرن بیستمی فراهم کرد.

اگر چه ماهاتیر محمد، در سن نود سالگی، خیلی مانند اوباما یا پوتین و برخی از سلبریتی های دنیای امروز، به قولی اینستاگرام باز نیست و معتاد فیس بوک هم نشده، اما بعضاً، سلفی‌های زیادی با اشخاص مختلف گرفته و توسط کاربران، در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است.

 سادگی و کوشش وصف ناپذیر، یکی از ظرفیت‌های شخصیت تاریخ ساز ماهاتیر محمد هست که در قالب سلفی‌ها، به بررسی آن می‌پردازیم.

در میان صدها سلفی ماهاتیر محمد، برخی از سلفی‌های ایشان با بازتاب گسترده رسانه ای همراه شده است. همانند سلفی که نوه دختری ایشان، با او گرفت و در اینترنت به اشتراک گذاشته شد.

در این سلفی که در تصویر مشاهده می‌کنید، نوه دختری آقای ماهاتیر محمد، عشق و علاقه خود را به پدر بزرگ مهربانش به تصویر کشیده است و آن در قاب سلفی‌های متعددی ارائه کرده که جالب توجه می‌باشد.

سلفی‌های Meera Alyana، دختر پسر بزرگ ماهاتیر محمد، بارها در اینترنت به اشتراک گذاشته شد و با استقبال کاربران اینترنت به ویژه در شرق آسیا مواجه شد.
 

سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(عشق نوه به پدر بزرگی به نام ماهاتیر محمد، پدر مالزی نوین)


یکی دیگر از سلفی‌های پر مخاطب آقای ماهاتیر، سلفی خاص و دست جمعی ایشان با گروهی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی رهبری در دنیای آینده #WYSK Global Leadership Series: Vision 2020 بود.

در این سلفی، ماهاتیر و گروهی از شرکت کنندگان در کنفرانس مشاهده می‌شوند که با حضور همسر ایشان خانم دکتر سیتی هاسماه علی Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali نیز همراه شده است. گفتنی است، این تصویر، در آوریل 2015 میلادی، در سایبرجایا Cyberjaya، سیلیکون ولی مالزی گرفته شد.
 

سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(گزارش پرتال خبری مالای میل آنلاین درباره سلفی دسته جمعی ماهاتیر محمد با طرفداران)


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین
 
(یک تصویر سلفی خاص ماهاتیر محمد با شماری از دانشجویان مالزی)


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین
 
(سلفی ماهاتیر محمد با شخصیت‌های مختلف شرکت کننده در یک همایش بین المللی اندونزی)


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین
 
(سلفی یا ماهاتیر محمد در جولای 2014 در حال صرف شام در باریسان ناسیونال (جبهه ملی) – Barisan Nasional)


برای اطلاعات بیشتر به www.islam.gov.my مراجعه کنید!

 
سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(سلفی با ماهاتیر محمد در جریان افتتاح Hari Raya open house – جولای 2015)


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین
 
(ماهاتیر محمد در مراسم افتتاح یک موسسه در مالزی)



سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(این هم روبوسی پدر با پسر)


و اما ماهاتیر محمد کیست؟

دکتر ماهاتیر محمد، یکی از معماران بزرگ اقتصاد آسیا، در عنفوان جوانی، تنها یک موزد فروش جزء در مالزی بود! این چنین بود که یک موزفروش، یا به عبارتی پزشک جراح، توانست با مهارت و عشق عمیق به کشور و مردمش و پشتکار عالی، مالزی را از یک موش به یک ببر آسیایی تبدیل کند.


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(از موز فروشی تا نخست وزیری مالزی در نیم قرن تلاش!)


ماهاتیر محمد برای جهان اسلام، نام آشنایی است. وی نخست وزیر سابق مالزی است که در سال ۱۹۲۵ متولد شد و در فاصله سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ بر مسند قدرت بود و تلاش‌های بسیاری برای مدرنیزاسیون مالزی انجام داد. اما انتقاداتی نیز به او وارد شد؛ مانند این که مستبدانه عمل می‌کند و در سیاست درگیر باندبازی است.

ماهاتیر محمد در ابتدا وارد یک مدرسه بومی زبان شد اما بعد به کالج پزشکی کینگ ادوارد هفتم در سنگاپور رفت. در همان زمان، برای روزنامه ای با نام مستعار مطلب می‌نوشت. علاوه بر این، وی مسئول جامعه مسلمانان دانشگاه هم بود. بعد از فارغ التحصیلی، به عنوان پزشک دولتی به مالزی برگشت و با یکی از هم کلاسی‌های سابقش ازدواج کرد.
 

سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(تصویر همان هم کلاسی سابق و فرزندانشان!)


ماهاتیر محمد در سال ۱۹۵۷ از خدمات دولتی استعفا داد و تصمیم گرفت خودش کار کند. به این ترتیب، خیلی زود به ثروت قابل توجهی دست پیدا کرد. وی با ورود به احزاب طرفدار دولت، به مجلس راه یافت و در سال ۱۹۷۰ با نوشتن کتابی سعی کرد علل عقب ماندگی مالزی را توضیح دهد و یک مدل سیاسی اقتصادی [موسوم به حمایت سازنده] را پیشنهاد داد.

دولت آن زمان، چاپ کتاب او را متوقف کرد؛ هر چند که از برخی راه حل‌های آن سود جست. اما بالاخره توقف انتشار آن کتاب پرماجرا سبب شد که در سال ۱۹۸۱ ماهاتیر محمد نخست وزیر شود.
 

سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(ماهاتیر محمد در حال امضای کتابی درباره زندگی نامه ایشان)


به طور خلاصه باید گفت ماهاتیر محمد طی بیست و یک سال یعنی از سال 1981 تا 2002 موفق شد کشوری فقیر با درآمد سرانه 100 دلار را به کشوری توسعه یافته با درآمد سرانه 1600 دلار در سال و میزان سرمایه گذاری را از 3 میلیارد دلار به 98 میلیارد دلار و میزان صادرات را به رقم چشمگیر 200 میلیارد دلار برساند. ماهاتیر محمد در سال 2003 با اراده شخصی تصمیم گرفت از قدرت کناره گیری کند و زمام امور کشور را به نیروهای جوان و تازه نفس بسپرد.

آیا فکر می‌کنید، این‌ها همه داستان نوستالژیک دکتر ماهاتیر محمد هست؟ خیر! اخیراً خبری منتشر شد که نشان می‌دهد، ماهاتیر محمد بزودی در یک فیلم سینمایی به ایفای نقش خواهد پرداخت!

نخست‌وزیر پیشین مالزی ایفای نقش در یک فیلم سینمایی را نیز به کارنامه پربار خود اضافه کرد. اقدام ماهاتیر محمد برای ایفای نقش در فیلمی به نام "کپسول" از دید بسیاری غیرمنتظره بوده است.


سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(تصویر ایندکس پرتال فیلم کپسول با بازی ماهاتیر محمد)


این فیلم به کارگردانی "ماریتاس مهد علی،" کارگردان فقید مالزیایی آماده شده و قرار است در شهریور ماه امسال، اکران عمومی آن در سینماهای سراسر مالزی آغاز شود.
 

سلفی‌های ماهاتیر محمد، معمار مالزی نوین


(صحنه ای از فیلم "کپسول" با حضور ماهاتیر محمد)


ماهاتیر محمد در پنج صحنه از این فیلم حضور دارد و تهیه کننده این فیلم گفته است که حضور ماهاتیر محمد در این فیلم با تنش‌های سیاسی کنونی مالزی ارتباطی ندارد. این فیلم حول محور یک کپسول زمان می‌گذرد که ماهاتیر محمد آن را سال‌ها پیش زیر خاک و در مکانی ناشناس دفن کرده است.

 این کپسول باعث می‌شود تا فردی با نام "ظهری" با بازی "فیصل حسین" در زمان سفر کرده و به سال 1942 بازگردد و به مالای‌ها در دفاع در مقابل حمله ژاپنی‌ها کمک می‌کند. وب سایت این فیلم در http://www.filemkapsul.com قرار دارد.

 انتظار می‌رود این فیلم سینمایی که با حضور یکی از مطرح‌ترین رهبران شرق آسیا همراه شده است، با استقبال گسترده علاقه‌مندان به هنر هفتم در این منطقه رو به رشد قاره کهن، مواجه شود.

تریلر این فیلم را در 30 ثانیه مشاهده کنید:




اینستاگرامی منتسب به ایشان در نشانی instagram.com/tunmahathir قرار دارد.







تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن