تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815621027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت آثار تاریخی از زمینه‌های مهم همکاری ایران و تاجیکستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول:
مرمت آثار تاریخی از زمینه‌های مهم همکاری ایران و تاجیکستان است
مرمت آثار تاریخی از زمینه‌های مهم همکاری ایران و تاجیکستان است یکی از زمینه‌های همکاری ایران و تاجیکستان در حوزه مرمت آثار تاریخی است که به پیوند فرهنگی دو کشور کمک فراوانی کرده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، شمس الدین آروم بیک زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان چهارشنبه شب،۱۲ آذرماه،  وارد مشهد مقدس شد و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد  مشهد مورد استقبال جمعی از مدیران و مسئولان استان خراسان رضوی از جمله مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قرار گرفت.
وی در جمع خبرنگاران، هدف از سفرش به مشهد مقدس را زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: زیارت مرقد شریف این امام همام آرزوی هر مسلمانی است و تاجیکی ها به حضرت ثامن الحجج (ع)، ارادت خاصی دارند.
 آروم بیک زاده همچنین همکاری در زمینه مرمت آثار تاریخی را یکی از زمینه های مهم همکاری در حوزه فرهنگی دانست که به پیوند دو کشور کمک زیادی کرده است.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و مسابقات فرهنگی و هنری  از دیگر زمینه های گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور به شمار می آید.
وزیر فرهنگ تاجیکستان درباره برنامه های دولت تاجیکستان برای رسمیت بخشیدن به خط فارسی به جای سریلیک در این کشور فارسی زبان هم گفت: اگر چه در تاریخ کشور تاجیکستان بارها خط از سریلیک به لاتین و برعکس تغییر کرده است اما ما برای آموزش خط فارسی حتی در دوران حکومت شوروی مشکلی نداشته ایم و نسل امروز تاجیکستان، فارسی را آموخته است و می تواند از این خط استفاده کند. منبع: خبرگزاری میراث آریا




۹۴/۶/۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن