تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819931812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفرهای منطقه‌ای ظریف اجرای برجام را روان‌تر می‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سفرهای منطقه‌ای ظریف اجرای برجام را روان‌تر می‌کند
کد خبر: ۵۲۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ - 30 August 2015


یک عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر نگاه همسایگان و کشورهای منطقه به ایران بعد از توافق هسته‌ای، سفرهای منطقه‌ای وزیر خارجه را برای رفع شبهات و نگرانی‌های دولت‌های و ملت‌های منطقه ضروری دانست و گفت که این سفرها اجرای برجام را روان‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا اظهار کرد: به نظرم این سفرهای منطقه‌ای به خصوص بعد از دست یافتن به توافق خوب و لازم است؛ زیرا همین کشورهای منطقه علیه ما شیطنت‌های زیادی کردند و خیلی تلاش کردند این توافق محقق نشود اما الان که محقق شده، شبهات و نگرانی‌هایی که برای آنها ایجاد کردند باید برطرف شود و این سفرها در این راستا کمک می‌کند.
وی با بیان این‌که اولویت اول سیاست خارجی ایران در منطقه همسایگان هستند، اضافه کرد: ما منافع مشترک داریم و امنیت منطقه را باید مشترکاً با هم دنبال کنیم. ضمن اینکه این سفرها در روان‌تر شدن اجرای برجام بسیار موثر خواهد بود و می‌تواند بستر را آماده کند. چرا که به هر حال این توافق وزن کشور ما را بالا برده و نگاه‌ها را تغییر داده است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: سفرهایی که اخیراً مقامات اروپایی در رقابت با یکدیگر به ایران داشتند، در ذهن مردم منطقه تصویر برجسته‌ای از ایران ارائه می‌کند و اینکه ایران موقعیت جدیدی پیدا کرده و می‌تواند قدرت منطقه‌ای باشد. لذا اینها حتماً باید به این جمع‌بندی برسند که ایران از این شرایط جدیدی به نفع منطقه و در جهت صلح، آرامش و ایجاد فضای امن در منطقه استفاده می‌کند و این ظرفیت ایران می‌تواند در خدمت همه قرار گیرد.
سبحانی نیا در پایان گفت: در این سفرها باید توانمندی و قدرتی که برای ایران به وجود می‌آید تبیین شود تا آنها از توانمندی و شرایط جدیدی که برای ایران ایجاد شده وحشت نکنند بلکه احساس کنند جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از این ظرفیت به نفع منطقه و در جهت تعامل و برقراری صلح و آرامش استفاده کند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن