تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت بنادر کشور به 210 ميليون تن افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱ب.ظ)
معاون بندري سازمان بنادر و دريانوردي: ظرفيت بنادر کشور به 210 ميليون تن افزايش مي‌يابد موج - معاون بندري و سرپرست امور دريايي سازمان بنادر و دريانوري با بيان اين که در حال حاضر ظرفيت اسمي بنادر ايران 200 ميليون تن است از افزايش اين ظرفيت به 210 ميليون تن تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، جليل اسلامي در خصوص فعاليت‌هاي بندري و دريايي در دوران پساتحريم افزود: در حال حاضر در موقعيت گذار و تغيير شرايط قرار داريم که علاوه بر استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي داخلي فعال در حوزه دريايي و بندري، با توجه به گشايش ايجاده شده در حوزه بين المللي علاقه مندي شرکت‌هاي بندري و دريايي براي حضور در ايران قابل توجه است به طوري که اغلب خطوط کشتيراني که پيش از تحريم در بنادر ايران رفت و آمد داشتند و همزمان با تحريم‌ها فعاليت‌ها آن‌ها متوقف شده بود، مراجعه و مکاتبات خود را براي آغاز فعاليت مجدد خود در آب‌هاي ايران اعلام کردند.
وي با بيان آن که تاکنون 12 لاينر براي ورود به بنادر ايران اعلام آمادگي کردند، گفت: تاکنون 7 لاينر بين المللي فعاليت خود را آغاز کرده و تعدادي از اين شرکت‌ها نيز در حال برنامه ريزي براي ورود به بنادر جمهوري اسلامي ايران هستند که ورود خطوط کشتيراني بين المللي موجب رونق و تنوع در صادرات و واردت مي‌شود.
معاون بندري سازمان بنادر و دريانوردي گفت: براساس طرح‌هاي توسعه اي مصوب در بنادر شمالي و جنوبي اين طرح‌ها متناسب با شرايط، نيازها، ظرفيت‌ها و بر اساس اهداف طرح‌هاي جامع اجرا مي‌شود که برخي در مرحله انجام است و برخي ديگر در مرحله طراحي قرار دارند و اگر امکان استفاده از سرمايه گذاران خارجي باشد استقبال مي‌شود که در اين زمينه نيز مراجعاتي از سوي شرکت‌هاي بين المللي صورت گرفته که در مرحله مذاکره هستيم.
سرپرست امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي در خصوص برنامه‌هاي اين سازمان براي سياست‌هاي ايجاد رقابت لاينرهاي داخلي با خطوط کشتيراني بين المللي همزمان با ورود شرکت‌هاي خارجي به بنادر ايران، گفت: سياست‌هاي رقابتي موضوع بسيار مهمي است و براي رقابت بين بنادر داخلي با حوزه بين الملل بايد مجموعه اي از سياست‌ها را اتخاذ کرد در همين راستا تعرفه به عنوان يک پارامتر نقش بسيار کمرنگي در بخش ايجاد رقابت پذيري دارد٬ پارامترهايي چون فراهم کردن زيرساخت‌ها و مجموعه خدمات به کشتي و کالا از پارامترهاي مهم براي افزايش قدرت رقابت است که اميدواريم با شرايط جديد مجموعه اين موارد فراهم شود.
اسلامي از افزايش ظرفيت بنادر شمال و جنوب کشور به 210 ميليون تن تا پايان امسال با توسعه زيرساخت‌ها، اسکله‌ها، محوطه، ارتقا و توسعه تجهيزات، توسعه پسکرانه ها و الحاق اراضي پشتيباني بيشتر به بنادر خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفيت اسمي بنادر کشور 200 ميليون تن است اما حداکثر ظرفيت مورد استفاده در بنادر کشور طي سال‌هاي اخير حدود 160 ميليون تن بوده است که حدود 50 تا 55 درصد از عملکرد بنادر کشور در بندر شهيد رجايي انجام مي‌شود.
وي افزود: هر ساله قراردادهاي سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه پسکرانه و لجستيک بندري انجام مي‌شود که سال گذشته 2 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري صورت گرفت و امسال نيز پيش بيني مي‌شود که بيش از اين ميزان براي توسعه زيرساخت‌هاي بندري، پسکرانه و حوزه لجستيک بندري جذب سرمايه گذاري شود که در 26 آذر امسال همزمان با روز حمل و نقل مراسم آن برگزار خواهد شد.
سرپرست امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي درباره آخرين وضعيت آغاز فعاليت سرمايه گذاران هندي در بندر چابهار، گفت: در اين زمينه پيش از اين تفاهم نامه اي بين وزير راه و شهرسازي کشورمان و وزير حمل ونقل هند انجام شد که در حال مذاکره براي تبديل اين تفاهم نامه به قرارداد هستيم که مذاکرات ديپلماتيک آن انجام شده و به زودي اين قرارداد منعقد مي‌شود، ضمن اين که رسماً از طريق مجاري ديپلماتيک و وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرديم که هيچ منعي براي اجراي اين تفاهم نامه با طرف هندي وجود ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن