تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798446083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردین: فیلم محمد رسول‌الله صادق و مسئولانه است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
گاردین: فیلم محمد رسول‌الله صادق و مسئولانه است
گاردین: فیلم محمد رسول‌الله صادق و مسئولانه است روزنامه انگلیسی گاردین امروز (شنبه) در نقدی از فیلم محمد رسول الله این فیلم را از نظر معنوی صادق، مسئول و شاعرانه دانست.


به گزارش فرهنگ نیوز،  گاردین درباره این فیلم نوشت، فیلم محمد رسول الله ساخت مجید مجیدی تاریخ تولد پیامبر اسلام و ظهور این دین را روایت می کند که با تصاویری از تولد و رشد و نمو او غنی شده است. این اولین بار نیست که فیلمی از زندگی پیامبر مسلمانان ساخته می شود اما فیلم مصطفی عقاد کارگردان مصری به نام پیام آور در سال 1977 بر تاریخ قرآنی از دیدگاه محمد متکی بود. فیلم مجید مجیدی از دیگر سو بیشتر نمادین است. 
در فیلم 40 میلیون دلاری مجیدی مجموعه ای از نماهای عالی گرفته شده توسط ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری این فیلم و فیلمبردار برجسته ایتالیایی بینندگان را ابتدا با تصاویری از محمد در بزرگسالی روبرو می کند که وی را از پشت سر نشان می دهد در حالی که لباس سراسر سفید پوشیده است، سپس پاهای نوزادی به نمایش در می آید، سری که با چند لایه عمامه پوشانده شده است و هرگز بدون نور دیده نمی شود.
قاب بندی تصاویر از یک دهه بعد از اعلام رسمی رسالت وی آغاز می شود که با شمار معدودی از پیروانش با تهدیدهای شدید کفار مکه روبرو هستند، بیشتر فیلم در فلش بک هایی که به کودکی و نوجوانی محمد (ص) می گذرد که آمنه مادر او با بازی مینا ساداتی، عبدالمطلب پدربزرگش با بازی علیرضا شجاع نوری و ابو طالب با بازی مهدی پاکدل نقش مهمی در آن دارند.
مجموعه ای از حوادث خارق العاده مانند حمله حبشی های فیل سوار به کعبه و پرواز پرنده ها بالای سر آنها برای جلوگیری از تخریب خانه کعبه در سال تولد پیامبر نشان می دهد این پسری آرام و صبور است که می تواند یک منجی باشد. مجیدی این حوادث را با شماری تصاویر حماسی واقعی آغاز می کند. درک شخصی و آزاد وی از حوادث بیشتر برگرفته از قرآن است و می تواند همه افرادی را که تاریخ اسلام را نمی شناسند به خود جلب کند.
به نظر می رسد شیوه فیلمسازی مجیدی با گرفتن نماهای فاخر و دقیق برای ساخت فیلمی با موضوع مذهبی بهتر باشد که با نوعی از شکوهمندی سینمایی همراه شده است. 
بسیاری از صحنه های فاخر این اثر توانسته نام کارگردان را با کارگردانان مطرح آثار سینمایی اواخر دهه 1980 همراه کند. صحنه هایی که در آنها می توان نمادهای متافیزیکی را دید.
این نوع از تصاویر بسیار گویاتر از تصاویر مرتبط با مراسم و شعائر دینی است که معمولا پیامبر اسلام با آنها نشان داده می شود به ویژه در صحنه ای که مسیحیان محلی از ورود فرد تازه وارد استقبال می کنند و فیلم با صدای بلند تساهل را فریاد می زند. 
شاید از بعضی جهات مهم ترین پیام فیلم در بازسازی دقیق و غنی از حجاز در قرن هفتم میلادی باشد. حجاز آن روزگار دنیایی مشوش اما بهشت گونه، بازار مکاره ای پر از بت پرستی و دلبری ها و جذابیت های ظاهری است. برداشت مجیدی از کفر و نفاقی که اسلام در بستر آن متولد شد به کلی با روایت تروریست های داعش که می خواهند آن را به کلی از تاریخ تهی کنند متفاوت است. 


منبع: ایرنا


94/6/7 - 14:44 - 2015-8-29 14:44:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن