تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798630614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي صادرات محصولات لرستان به حمايت نياز داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲ب.ظ)
رئيس اتاق خرم‌آباد: براي صادرات محصولات لرستان به حمايت نياز داريم موج - خرم آباد- رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: در لرستان براي راه‌اندازي خط توليد و صادرات محصولات، نيازمند حمايت‌هايي هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين سلاح‌ورزي در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي لرستان با حضور معاون اجرايي رئيس‌جمهور اظهار داشت: از ابتداي شروع به کار دولت تدبير و اميد تاکنون شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي لرستان 19 جلسه تشکيل داده که در ۱۸ جلسه‌ گذشته ۲۴ موضوع مطرح و ۵۱ مصوبه داشته‌ايم.
وي با تأکيد بر اين که بخش عمده‌اي از مصوبات اين شورا به رفع مشکلات بنگاه‌هاي اقتصادي لرستان کمک کرده است، اضافه کرد: يکي از جلسات اين شورا در حوزه‌ مشکلات پيمانکاران و واحدهاي خدمات مهندسي در حوزه‌ي عمراني بوده است.
رئيس پارلمان بخش خصوصي لرستان ادامه داد: همچنين دو جلسه در خصوص بررسي موانع و راهکارهاي توسعه و سرمايه‌گذاري استان داشتيم که ۱۵ رديف از موانع و راهکارهاي آن بررسي شد.
سلاح‌ورزي با اشاره به اين‌که شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در لرستان يک جلسه‌ اختصاصي براي مشکلات شهرک‌هاي صنعتي داشته است، اظهار داشت: طي جلسه‌اي نيز براي رفع مشکلات مالياتي و تامين اجتماعي واحدها تصميماتي گرفته شد و يک جلسه هم براي حمايت دستگاه‌هاي اجرايي از محصولات توليدي تشکيل شد.
وي ادامه داد: همچنين دو جلسه از جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي لرستان در خصوص گفت و گو با کميته حمايت قضايي از سرمايه‌گذاري در استان بوده است.
رئيس اتاق بازرگاني،‌ صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد افزود: همچنين جلسات مختلفي به صورت موضوعات ملي با رئيس کل بانک مرکزي، وزير دادگستري و معاون وزير کار داشته‌ايم.
سلاح‌ورزي ادامه داد: يکي از مشکلات معادن لرستان اين بود که بانک‌ها پروانه‌ي بهره‌برداري معادن را به عنوان وثيقه نمي‌پذيرفتند که خوشبختانه اين مشکل با دستور استاندار مرتفع شد.
وي از تسهيل فضاي کسب و کار، مقررات‌زدايي و تسريع در فرايند صدور مجوزها به عنوان مهم‌ترين موضوعاتي که در جلسات شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي لرستان تصميم‌گيري شده است، ياد کرد و گفت: با افتتاح ساختمان پنجره‌ واحد در ساختمان استانداري موجب تسهيل فضاي کسب و کار در استان خواهيم شد.
وي به تأثيري که واحدهاي سنگبري در اشتغال و توليد ناخالص استان دارند اشاره کرد و اظهار داشت: واقعيت اين است که وجود معادن ساختماني و واحدهاي سنگبري در لرستان مي‌تواند به عنوان يک مزيت رقابتي و فرصت تلقي شود و مشکلات لرستان را در حوزه‌ي اشتغال و توسعه‌يافتگي صنعتي مرتفع کند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در بخش ديگري از سخنان خود به کاهش نقدينگي واحدهاي توليدي لرستان اشاره و تصريح کرد: در فاکتورهاي خريد، مبلغ ارزش افزوده قيد نمي‌شود که بايد اين مشکل مورد بررسي قرار گيرد. اين چالش خطر تعطيلي واحدهاي سنگبري و بيکاري کارکنان آنها را دو چندان کرده است.
سلاح‌ورزي يادآور شد: يک‌سوم واحدهاي صنعتي لرستان را واحدهاي سنگبري تشکيل مي‌دهند و به دليل کهنه بودن تکنولوژي نيازمند خط اعتباري براي تأمين سرمايه‌ ثابت، نوسازي خطوط توليد و همچنين نيازمند در نظر گرفتن مبلغي به عنوان سرمايه در گردش در کنار امهال و تقسيط مجدد بدهي‌ها هستيم تا بتوانيم از اين بحران گذر کنيم.
سلاح‌ورزي يادآور شد: در جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي لرستان نيز تقسيط بدهي تأمين اجتماعي و عدم صدور اجراييه براي واحدهاي اقتصادي بدهکار را در دستور کار قرار داديم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اخذ حق بيمه از بن کارگري سخن به ميان آورد و گفت: در اين راستا سال گذشته تأمين اجتماعي طلب حق بيمه کرد که از طريق کانون عالي کارفرمايي آن را به شوراي عالي کار منتقل نموديم که بن کارگري مشمول حق بيمه نباشد، اما امسال که مبلغ آن به 110 هزار تومان رسيده دوباره طلب حق بيمه کرده‌اند.
سلاح‌ورزي تأکيد کرد: بايد از اين موضوع صرف‌نظر شود، اما تأمين اجتماعي معتقد است چون قانون است بايد اخذ شود، اين بار بر دوش واحدهاي توليدي سنگيني مي‌کند که بايد برداشته شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به توسعه‌ صادرات غيرنفتي لرستان و مقدمات و تمهيداتي که مديريت ارشد استان در اين راستا انديشيده است اشاره کرد و گفت: ارزش صادرات ايران به کشور عراق 13 ميليارد دلار است که متأسفانه از اين ميزان صادرات، لرستان نقش اثرگذار و سهم قابل قبولي نداشته است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد، ميزان مازاد محصولات و توليدات کشاورزي لرستان را 800 هزار تن در سال اعلام و اضافه کرد: همچنين در استان 1500 واحد خدمات مهندسي فعاليت مي‌کنند.
سلاح‌ورزي اضافه کرد: به همين منظور با ستاد توسعه‌ همکاري‌هاي ايران و عراق مذاکراتي صورت گرفت تا لرستان در بازار عراق حضور پررنگ‌تري داشته باشد.
وي از راه‌اندازي دو کنسرسيوم در لرستان به عنوان نتايج اين مذاکرات ياد کرد و افزود: يکي مربوط به واحدهاي توليدي و محصولات صادرات‌گرا و ديگري نيز براي شرکت‌هاي خدمات مهندسي و پيمانکاري جهت هم‌افزايي و توانمندتر شدن براي حضور در پروژه‌هاي کشور عراق است.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در ادامه به بنيه‌ي اقتصادي لرستان در کشور عراق اشاره کرد و گفت: اين شرکت‌ها براي حضور در کشورهاي خارجي از جمله عراق واهمه دارند که بايد راهکارهايي براي تقويت اين شرکت‌ها ارائه داد و بسترهاي لازم براي حضور آن‌‌ها در اين کشور فراهم شود.
سلاح‌ورزي با بيان اين‌که پيش از اين دولت براي حضور شرکت‌ها در کشورهاي خارجي کمک‌هايي تحت عنوان هدايت صادرات و برندسازي مبالغي پرداخت مي‌کرد، افزود: متأسفانه مدتي است براي اين موضوع رديفي در قانون بودجه در نظر گرفته نشده است. به همين منظور در لرستان براي راه‌اندازي خط توليد و صادرات محصولات نيازمند حمايت‌هايي هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن