تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805344484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبه غيرقانوني 630 را لغو کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۱۲ب.ظ)
جمعي از دانشجويان بورسيه طي نامه‌اي خطاب به رئيس قضا: مصوبه غيرقانوني 630 را لغو کنيد موج-جمعي از دانشجويان بورسيه طي نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه خواستار لغو مصوبه غيرقانوني 630 شوراي عالي انقلاب فرهنگي شدند و از وي خواستند تا دستورات لازم براي رسيدگي به پرونده دانشجويان بورسيه در ديوان عدالت اداري را صادر کند.
به گزارش خبرگزاري موج، جمعي از دانشجويان بورسيه طي نامه‌اي به صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه اعلام کردند: از آن جايي که تظلم خواهي را حق قانوني و شرعي خود مي­‌دانيم، همچنين دستور ولايي و حکومتي امام خامنه‌­اي حفظه الله هم از تريبون عمومي اعلام شده است و با توجه به اختيار جنابعالي در درخواست ابطال مصوبه­‌هاي غير قانوني و خارج از حدود اختيارات (ماده واحده مصوب جلسه 630 شوراي عالي انقلاب فرهنگي) مطابق ماده 86 قانون ديوان عدالت اداري، لذا خاضعانه خواهانيم­، ضمن اعلام موافقت با درخواست ما، دستورات لازم جهت رسيدگي به پرونده دانشجويان بورسيه در ديوان عدالت اداري را صادر کنيد، تا ضمن رسيدگي هم دانشجويان و خانواده‌­هاي نگران آن‌ها از سردرگمي رهايي پيدا کنند.
اين دانشجويان در ابتداي نامه خود آوردند: مدت‌هاست که دانشجويان بورسيه وخانواده­‌هاي آن‌ها که بيش از ده هزار نفر هستند درگير يک حرکت غلط سياسي شده‌­اند که دامنه آن هم هنوز ادامه دارد­ و از قبل آن خسارت­‌هاي مادي و معنوي زيادي به دانشجويان و خانواده‌­هاي آن‌ها وارد آمده است که به گواه قوانين و مقرارات اعم از قانون اساسي و حقوق موضوعه، همچنين شرع مقدس اسلام، مصاديق بارزي از تهمت، افتراء ظلم­، خسارت­‌هاي مادي و معنوي است که نثار اين دانشجويان شده است. سخنان ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌­اي مد ظله العالي هم گوياي همين مصاديق بود.
اين دانشجويان در ادامه نامه خود خطاب به رئيس قوه قضائيه آوردند: ما براساس رويه قانوني بورس شديم، چه نيازي به انجام کميسيون و شوراهاي پيچيده خلاف عرف و قانون است؟ اين اعمال اجتهاد در مقابل نص مي­‌باشد که برابر اصول مسلم حقوقي و فقهي اجتهاد در مقابل نص وارد نيست. آيا اگرهردولتي بخواهد مصوبات دولت قبلي را در کشور بدون ترتيبات حقوقي ابطال کند در کشور هرج و مرج بوجود نمي‌آيد؟ اين عمل با کدام ساز و کار سياسي، حقوقي، فقهي و حکومتي سازگار است؟
در ادامه اين نامه آمده است: با ملاک گرفتن از بيانات مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي حفظه الله در ديدار خبرگان مبني براينکه؛ همه کشورهاي جهان طبق مقررات پذيرفته شده بين المللي، پس از تغيير دولت­‌هايشان نيزبه تعهدات خود پاي بند هستند. پس ما مي­‌خواهيم مسئولان وزارت علوم به تعهدات دولت قبل پايبند باشند. مگر نه اين است که اين بيان شيوا و رسا، فتوا و يک حکم حکومتي براي تمام جهان اسلام و افراد معتقد به يک نظام سياسي و حقوقي اسلامي است. مضاف براين بيان ارزشمند، حتي اعمال آن‌ها خلاف آيه مبارکه (يَاأَيُّهَاالَّذِينَآمَنُواْأَوْفُواْبِالْعُقُودِ) و قاعده فقهي وحديث پيامبر گرامي اسلام (ص) (المؤمنون عندشروطهم» است. زيرا مؤمنان پاي شرايط خودشان ايستاده‌اند. اين اصول کلي صحت هرگونه پيمان وتعهد و قراردادي را که ميان دونفر بسته مي‌شود، تضمين و تأمين کرده ‌است.
دانشجويان بورسيه در ادامه اين نامه آوردند: بايد عنوان کرد که، ما دانشجويان بورسيه در سامانه مجازي (سايت اينترنتي) سازمان دانشجويان وزارت علوم ثبت نام و مدارک و اطلاعات لازم را صادقانه ارائه کرديم (لازم به ذکر است که همه دانشجويان واجد شرايط مي­‌توانستند در اين فراخوان عمومي که هر ساله از سوي وزارت علوم ارائه مي­‌شود شرکت کنند). سپس در فرآيند مصاحبه علمي و عمومي توسط تعدادي از استادان دانشگاه‌­هاي کشور شرکت کرده و پس از موفقيت در اين مصاحبه، پرونده هرکدام از دانشجويان در کميته‌­هاي تخصصي و در شوراي مرکزي بورس مطرح و پذيرفته شد.
دانشجويان در ادامه نامه خود خطاب به لاريجاني آوردند: قطعاً مي‌دانيد که شوراي مرکزي بورس جايگاه قانوني داشته و مصوبات آن برابر قاعده مسلم حقوقي (قانون عطف به ماسبق نمي‌شود) سازگاراست و همچنين دستورات صادر شده چنانکه براي افراد، حقوقي را ايجاد کند از باب رعايت حقوق مکتسبه جزء قوانين آمره محسوب شده و رعايت آن از باب اينکه نبايد به حقوق مکتسبه افراد خللي وارد شود لازم الرعايه است. به گونه­‌اي که اين اصل در حقوق خصوصي، حقوق جزاء،‌ حقوق عمومي و حتي در اسناد بين المللي به عنوان وسيله اثبات حق از اهميت خاصي برخوردار است. زيرا حقي است که تحت شرايط قانوني معين به دست آمده است، هرچند در شرايط جديد وضعيت قانوني گذشته تغييرکرده باشد لکن، حقوق به دست آمده به اعتبار شرايط زمان و مکان حدوث آن، که منجر به ايجاد حق شده، معتبراست و رويه‌­هاي قضايي و احکام صادره در مراجع قضايي مبين اين اصول و قواعد حقوقي است.
دانشجويان در ادامه اين نامه آوردند: شرايط اختصاصي برابر قانون اعطاي بورس به شوراي مرکزي بورس واگذار شده است و هرچند درسال­‌هاي مختلف تفاوت نمايد امّا حقوق مکتسبه براساس شرايط ايجاد شده مورد حمايت قانونگذار است. برهمين اساس، ماده 4 قانون مدني و اصل 170 قانون اساسي گوياي اين واقعيت است.
در ادامه اين نامه آمده است: نيک مي­‌دانيد فلسفه اين اصول و قواعد، اساس و پايه ثبات و امنيت قضايي در جامعه و جلوگيري از هرج ومرج است. عليهذا با ايجاد حق مکتسب و تعهد پذيرفته شده از سوي دولت سابق، نقض تعهدات دولت قبل بر فرض وقوع تخلف اداري يا وجود منازعات سياسي و تسري آن به دانشجويان پذيرش شده، منطبق با هيچ يک از اصول حقوقي نيست.
دانشجويان بورسيه در ادامه نامه خود خطاب به رئيس قوه قضائيه آوردند: از آنجايي که تظلم خواهي را حق قانوني و شرعي خود مي­‌دانيم و همچنين دستور ولايي و حکومتي امام خامنه‌­اي حفظه الله هم از تريبون عمومي اعلام شده است و با توجه به اختيار جنابعالي در درخواست ابطال مصوبه­‌هاي غير قانوني و خارج از حدود اختيارات (ماده واحده مصوب جلسه 630 شوراي عالي انقلاب فرهنگي) مطابق ماده 86 قانون ديوان عدالت اداري، لذا خاضعانه خواهانيم­، ضمن اعلام موافقت با درخواست ما، دستورات لازم جهت رسيدگي به پرونده دانشجويان بورسيه در ديوان عدالت اداري را صادر کنيد، تا ضمن رسيدگي هم دانشجويان وخانواده‌­هاي نگران آن‌ها از سردرگمي رهايي پيدا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن