تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804034627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد اعضاي مجمع بانک صنعت و معدن بر نقش مثبت و کارآمد اين بانک در عرصه اقتصادي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
تاکيد اعضاي مجمع بانک صنعت و معدن بر نقش مثبت و کارآمد اين بانک در عرصه اقتصادي کشور موج - مجمع عمومي ساليانه بانك صنعت و معدن سال منتهي به پايان اسفند سال 1393 با حضور طيب نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي، نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت، سيف، رئيس كل بانك مركزي، پورمحمدي، معاون برنامه‌ريزي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، حسيني، معاون اقتصادي وزير تعاون، كار و امور اجتماعي و نمايندگان وزارت جهاد كشاورزي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي، در اين مجمع با بيان اين كه گزارش سالانه بانك نشان از روند رو به رشد بانك صنعت و معدن و نقش بسيار كارآمد اين بانك در تأمين مالي در پروژه‌هاي زيربنايي و ملي دارد، تصريح كرد: بانك صنعت و معدن را يك بانك نمونه مي‌دانم كه در چارچوب يك سيستم مالي منظم حركت مي‌كند.
وي در خصوص نقش بانك صنعت و معدن بيان کرد: ايجاد اشتغال، افزايش سطح رفاه عمومي و حل مشكلات اقتصادي كشور با رشد بخش صنعت و معدن كشور تحقق پيدا مي‌كند و اين بانك كه مأموريت تأمين مالي صنايع كشور را بر عهده دارد از نقش مؤثري در اقتصاد كشور برخوردار است.
طيب‌نيا گفت: بانك صنعت و معدن كه تاكنون و در شرايط تحريم به خوبي عمل كرده است، با برداشته شدن محدوديت‌هاي ناشي از تحريم و ايجاد شرايط جديد قطعاً نقش پررنگ‌تر و مؤثرتري را در عرصه اقتصادي كشور ايفا خواهد كرد.
وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه سخنان خود گفت: اگر بانك‌ها نتوانند وظيفه تأمين مالي خود را به انجام برسانند كشور ما با مشكلات متعددي روبرو مي‌شود.
وي تصريح كرد: فشار نقدينگي بر صنايع كشور ما سنگيني مي‌كند و تنگناي اعتباري ناشي از مشكلات فروش بايد از ميان برداشته شود، اين امر نياز به تقويت بانك‌ها از طريق افزايش سرمايه آنها دارد.
طيب‌نيا افزود: ما بايد تلاش كنيم تا در بودجه سال آينده حجم بالايي از منابع به نظام بانكي اختصاص يابد تا از اين طريق بتوانيم به صنايع كشورمان براي رهايي از مشكلات موجود كمك كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه مفهوم بانك توسعه‌اي بايد مورد توصيف دقيق‌تري قرار گيرد تصريح كرد: اين بانك‌ها حتي در كشورهايي با اقتصاد توسعه‌ يافته نيز وجود دارند و از طريق اعطاي تسهيلات با نرخ مناسب فعاليت مي‌كنند.
وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: افزايش سرمايه بانك‌هاي توسعه‌اي از هر امر ديگري در كشور ضروري‌تر است و بايد مورد توجه مسوولان قرار گيرد.
طيب نيا در پايان از مدير عامل، اعضاي هيأت مديره، مديران و كاركنان بانك صنعت و معدن به خاطر عملكرد سال 1393 تقدير و تشكر كرد.
نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت، نيز در اين جلسه گفت: بايد از همه روش‌ها براي افزايش سرمايه اين بانك استفاده كرد، بايد كاري كرد كه اين بانك، به عنوان تأمين‌كننده مالي صنايع زيربنايي كشور بتواند بهتر خدمت كند زيرا بانك صنعت و معدن با اين سرمايه اندك اقدامات زيربنايي بسيار مهمي را در عرصه صنعت و معدن به انجام رسانده است.
نعمت‌زاده افزود: اگر به دنبال انضباط مالي و ارائه خدمت مطلوب هستيم تنها راه، رفع مشكلات بخش صنعت و معدن و توسعه صنايع دركشور است كه اين امر با حمايت از بانك‌هاي توسعه‌اي مرتبط با اين بخش‌ها سريع تر به نتيجه خواهد رسيد.
وي گفت: بدون انضباط، رشد صنعت تحقق پيدا نمي‌كند، در اين مسير بايد با تمام توانمان حركت كنيم؛ زيرا كوچك ترين غفلت موجب مي‌شود كه ما نتوانيم به نتايج مطلوب در بخش صنعت دست پيدا كنيم.
نعمت‌زاده با اشاره به اهميت تقاضا براي بخش صنعت كشور تصرح كرد: براي ايجاد رونق اقتصادي بايد روش‌هاي مناسب براي تقويت تقاضا در ابعاد داخلي و خارجي انديشيده شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت منابع خارجي براي تأمين مالي صنايع كشور گفت: ما براي رسيدن به رشد توليد در كشور بايد به منابع بزرگ دست پيدا كنيم و براي اين امر علاوه بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملي، بانك صنعت و معدن و ديگر بانك‌هاي توسعه‌اي بايد وارد مذاكرات منظمي با بانك‌هاي خارجي شوند.
وي تأكيد كرد:‌ خوشبختانه مدير عامل بانك صنعت و معدن براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي و هدايت آن در بخش‌هاي مختلف صنعتي كشور داراي تبحر ويژه‌اي است و پس از اجرائي شدن توافق هسته‌اي، اين امر مهم تحقق خواهد يافت.
وزير صنعت، معدن و تجارت بيان کرد: در بودجه سال آينده تا جايي كه ممكن است بايد سرمايه بانك‌ها افزايش پيدا كند و اين امر از الزامات رشد صنايع در كشورمان است.
نعمت‌زاده، ايجاد معاونت بانكي صنايع كوچك در بانك صنعت و معدن و حمايت ويژه اين بانك از صنايع كوچك در بانك صنعت و معدن و حمايت ويژه اين بانك از صنايع كوچك و متوسط رامورد تقدير قرار داد و ابراز اميدواري كرد كه رشد اين صنايع دركشور موجب افزايش ميزان اشتغال و توسعه مناطق محروم كشور شود.
سيف، رئيس كل بانك مركزي، نيز در جلسه مزبور گفت: بانك صنعت و معدن همواره از توان كارشناسي بالايي در اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي صنعتي برخوردار بوده و امر ياد شده جايگاه ويژه‌اي به اين بانك در نظام بانكي كشور مي‌بخشد.
وي افزود: دانش كارشناسان بانك صنعت و معدن در فرايند اعطاي تسهيلات موجب شده است كه بانك‌هاي ديگر از سال‌هاي دور از آموزش‌هاي اين كارشناسان بهره گيرند.
رئيس كل بانك مركزي در ادامه سخنان خود با اشاره به فعاليت سنديكايي كه توسط بانك صنعت و معدن انجام مي‌شود اين امر را بسيار ارزشمند و قابل تقدير توصيف كرد.
سيف، صورت‌هاي مالي بانك صنعت و معدن در سال 1393 را مطلوب دانسته و گفت: اين گزارش نشان‌دهنده مديريت شايسته علمي اين بانك است.
رئيس كل بانك مركزي، نظارت اين بانك بر بازار پولي كشور را براي هدايت نقدينگي به سمت توليد را ضروري دانست.
پورمحمدي،‌ معاون برنامه‌ريزي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، نيز در جلسه مجمع عمومي عادي سالانه بانك صنعت و معدن سخن گفته و بيان کرد: اين بانك از دو ويژگي برخوردار است كه موجب ممتاز شدنش در نظام بانكي است و آن دو ويژگي منظم بودن و تأثيرگذاري اين بانك است.
وي در خصوص منظم بودن بانك صنعت و معدن تصريح كرد: اين بانك هيچگونه اضافه برداشتي از بانك مركزي نداشته و امر ياد شده قابل تقدير است و بايد به عنوان نمونه و الگوي ديگر بانك‌ها قرار گيرد.
پورمحمدي بيان کرد: بانك صنعت و معدن براي بخش صنعت بسيار ضروري و حياتي است، زيرا 15 درصد از تأمين مالي اين بخش را بر عهده دارد.
معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور گفت: بانك صنعت و معدن به خوبي اداره مي‌شود،‌ نحوه برخورد با مشتري در اين بانك جاي قدرداني دارد، من كمتر ديده‌ام كه صنعتگران از اين بانك انتقاد كنند، در اين بانك با روي باز و براساس اصل مشتري‌مداري با مشتريان رفتار مي‌شود.
وي افزود: حضور وزراي امور اقتصادي و دارايي و صنعت،‌ معدن و تجارت و رئيس كل بانك مركزي در مجمع عمومي بانك صنعت و معدن نشان‌دهندة ارزش و اهميت اين بانك است.
پورمحمدي در ادامه سخنان با اشاره به تفاوت بانك‌هاي توسعه‌اي با ديگر بانك‌ها پيشنهاد كردكه اين بانك‌ها از نظر سرمايه و سطح اختيارات نيز بايد متمايز بوده و ميزان سرمايه و سطح اختياراتش افزايش پيدا كند.
وي گفت: اختيارات مديريتي بانك‌هاي توسعه‌اي بايد مطابق با ريسكي كه با آن روبرو هستند افزايش پيدا كند و اين در حالي است كه در كشور ما اختيارات مديريتي در يك بانك توسعه‌اي با يك بانك قرض‌الحسنه در يك سطح قرار دارد.
اين مقام اقتصادي كشور ما در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد:‌ در شرايط پس از تحريم، بانك‌ها عامل ارتباط سرمايه‌گذاران خارجي با داخل كشورمان هستند و اين امر ضرورت آمادگي بانك‌ها براي شرايط يادشده را روشن‌تر مي‌سازد.
وي افزود: اين بانك‌ها هستند كه با توجه به توان كارشناسي كه دارند مي‌توانند بهترين شرايط سرمايه‌گذاري را براي سرمايه‌گذاران خارجي شناسايي كرده و شركاي مناسب داخلي را به آنها معرفي كنند.
حسيني، معاون امور اقتصادي وزير تعاون، كار و امور اجتماعي، در جلسه مجمع عمومي عادي سالانه بانك صنعت و معدن گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در تأمين مالي طرح‌هاي صنعتي از اهميت زيادي برخوردار بوده و بانك صنعت و معدن در اين زمينه پيشرو محسوب مي‌شود.
حسيني افزود: بانك صنعت و معدن با توجه به توان كارشناسي بالا توانسته است استفاده از منابع صندوق توسعه ملي، براي اعطاي تسهيلات به صنايع كشور را به خوبي عملياتي كند و از اين طريق نقش خود را در توسعه صنعتي كشور به خوبي ايفا نمايد.
وي نقش بانك‌هاي توسعه‌اي در توسعه اقتصادي و صنعتي كشورمان را بسيار مؤثر توصيف كرده و تصريح كرد: بانك‌هاي توسعه‌اي، 16 درصد از سپرده‌ها را در نظام بانكي جذب كرده و با استفاده از آن 34 درصد تأمين اعتبار مي‌كنند و اين امر نشان‌ دهنده موفقيت و تأثيرگذاري اين بانك‌ها است.
معاون امور اقتصادي وزير تعاون، كار و امور اجتماعي ضمن تقدير از بانك صنعت و معدن به عنوان بانكي منظم گفت: اگر اين بانك به درستي عمل كرده و به همه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها پايبند است بايد ابزارهاي تشويقي نيز براي اين امر وجود داشته باشد.
حسيني گزارش عملكرد بانك صنعت و معدن در سال 93 را نشان دهنده موفقيت اين بانك دانسته كه در روند توسعة اقتصادي كشور مأموريت خود را به شايستگي به انجام مي‌رساند.
بعد از ارائه گزارش عملكرد بانك صنعت ومعدن در سال 1393 از سوي مدير عامل، اعضاي هيأت مديره و معاونين و همچنين سخنان اعضاي مجمع عمومي، پاريزي معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با تقدير از اقدامات صورت گرفته در بانك صنعت و معدن و تاكيد بر سيستم نظام مند مالي اين بانك در سال 1393 و همچنين نظرات مثبت اعضاي مجمع عمومي، صورت هاي مالي اين بانك را در سال 1393 مصوب اعلام كرد.
وي تاكيد كرد: سخنان اعضاي مجمع عمومي بانك صنعت ومعدن در خصوص عملكرد اين بانك در سال 1393 نشان مي‌دهد بانك صنعت و معدن با وجود تمام محدوديت‌ها توانسته است روند رو به رشدي را در اجرايي نمودن برنامه‌هاي خود در سال 1393 بدست آورد و ان شاءالله در سال 1394 شاهد موفقيت‌هاي بيشتري از سوي اين بانك در عرصه اقتصادي كشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن